Podziel się opinią - przeglądy w ASO cena, jakość i inne |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-06-2018, 14:29
|
|
|
Znajomemu na I przegladzie w ASO zrobili czyszczenie hamulców bo były zabrudzone... i wzięli za to kasę ? Czy to standardowa procedura dla OIII 2.0 pb CVT? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
RedAxe
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 58 Skąd: Klucze
|
Wysłany: 08-06-2018, 17:25
|
|
|
Mnie na każdym czyszczą, ale w cenie przeglądu. |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-06-2018, 19:47
|
|
|
U mnie też czyszczenie i smarowanie to była czynność spoza listy, dodatkowo płatna, ale po lekturze forum nie wahałem się |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-06-2018, 09:11
|
|
|
arokub napisał/a: | U mnie też czyszczenie i smarowanie to była czynność spoza listy, dodatkowo płatna, ale po lekturze forum nie wahałem się |
Czyli ze jak??? co tam trzeba zrobic? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-06-2018, 09:39
|
|
|
Myślę, że szczegółowo to Ci to może opisać rezon, on zęby zjadł na hamulcach w outku.
Ja ze swojej (laickiej) strony mogę tylko powiedzieć, że nowy smar widoczny był na zaciskach/prowadnicach zacisków (jeśli czegoś nie pomyliłem, nie jestem w tym biegły). |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-06-2018, 14:36
|
|
|
Marcino napisał/a: | Czyli ze jak??? co tam trzeba zrobic? | Zdemontować, oczyścić z pyłu, zamontować i cieszyć się jazdą do kolejnego przeglądu. Warto. Chociaż też uważam, że jak firma daje ciała przy konstrukcji, to mogłaby to robić bezpłatnie w ramach przeglądu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-06-2018, 14:33
|
|
|
Układ hamulcowy do Outlandera zaprojektował i produkuje Akebono. Inne marki japońskie mają ten sam system. Jeśli idzie o tylne hamulce to dokładnie takie same znajdują się w Mazda 6.
Trzeba czyścić i smarować. Dziwne tylko, że nie ma tego na liście czynności serwisowych. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 13-06-2018, 17:31
|
|
|
Półjarzma zmniejszają masę nieresorowaną zawieszenia, lecz wymagają staranniejszego serwisu.
Na hamulcach Akebono jeździ McLaren w Formule 1. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
grzes
Mitsumaniak nawschod
Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 122 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 09-01-2019, 16:33
|
|
|
Przegląd pogwarancyjny 5 lat, 60 tys. ASO Tarnów - Łukanowice. Koszt 1000PLN z kontrolą luzów (były ok), zamiast wkładu filtra powietrza (niedawno zmieniany) był wymieniony płyn hamulcowy. Zalali ENEOS 5w30. Poza tym akcja serwisowa - wymiana zacisków hamulcowych tylnych. Wszystko ok, polecam. |
|
|
|
 |
mnerd
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 37 Skąd: Wawa zone
|
Wysłany: 16-01-2019, 16:46
|
|
|
rezon napisał/a: | Marcino napisał/a: | Czyli ze jak??? co tam trzeba zrobic? | Zdemontować, oczyścić z pyłu, zamontować i cieszyć się jazdą do kolejnego przeglądu. Warto. Chociaż też uważam, że jak firma daje ciała przy konstrukcji, to mogłaby to robić bezpłatnie w ramach przeglądu. |
u mnie wymieniono zaciski w ramach akcji serwisowej. Ogólnie miałem 4 akcje robione, dwa wezwania przyszły pocztą a dwa pojawiły się w tzw. międzyczasie
1. zaciski tył (aby nie korodowały)
2. zamki drzwi tył (aby nie otwierały się w czasie jazdy)
3. przekaźnik silnika (aby nie jarał się)
4. soft ASG
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=Outlander
|
|
|
|
 |
taju20
Nowy Forumowicz
Auto: INTENS+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 12 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 21-02-2019, 12:39
|
|
|
Chyba czegoś nie wiem.
Akcja serwisowa odnośnie przekaźnika zaliczyłem, ale pozostałe nie wiem.
Była jakaś z zaciskami i inne ??? |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-02-2019, 18:22
|
|
|
taju20 napisał/a: | Chyba czegoś nie wiem.
Akcja serwisowa odnośnie przekaźnika zaliczyłem, ale pozostałe nie wiem.
Była jakaś z zaciskami i inne ??? |
Jest kilka, ale nie koniecznie musi dotyczyć wszystkich VIN.
Np mi zaciski gnija, ale na akcje się nie łapię
Też zaliczyłem przekaźnik |
_________________
 |
|
|
|
 |
siu lee
Nowy Forumowicz
Auto: outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2016 Posty: 27 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 17-03-2019, 18:36
|
|
|
Witam,
robiłem przegląd w moim Outlanderze z 2015roku na 80.000km. Moje pytanie dotyczy regulacji zaworów w silniku 2,2DID MIVEC 4N14. Tabela czynności przeglądowych w książce serwisowej dla silnika 4N14- producent pisze dla silnika: UWAGA Gdy zawory są źródłem nietypowych odgłosów, należy sprawdzić luz zaworowy. Przy przeglądzie na 40.000km i teraz na 80.000km, nie było słychać niepokojących odgłosów Tzn. zawory nie klepią. Podszedłem do mechanika, który wykonywał czynności obsługowe akurat miał zdjętą pokrywę zaworów i sprawdzał luz zaworowy. Wszystko było ok. Zastanawiam się nad sensem wykonywania przez serwis tych czynności gdy zawory nie klepią. Po co zdejmować pokrywę zaworów, wtryski itd. W serwisie twierdzą, że regulacja jest obowiązkowa, a ja twierdzę, że nie. Czytamy to samo w książce serwisowej, a każdy rozumie to inaczej. Jak dla mnie jest to naciąganie. A jak jest w waszych serwisach? |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-03-2019, 15:04
|
|
|
siu lee napisał/a: | Tabela czynności przeglądowych w książce serwisowej dla silnika 4N14- producent pisze dla silnika: UWAGA Gdy zawory są źródłem nietypowych odgłosów, należy sprawdzić luz zaworowy. Przy przeglądzie na 40.000km i teraz na 80.000km, nie było słychać niepokojących odgłosów Tzn. zawory nie klepią. |
U mnie też nie klepało i podobno nie było co regulować (przy 40 000 km), natomiast jest to jedna z czynności serwisowych przy tym przebiegu i należy to zrobić (żeby zachować gwarancję). Uwaga, która jest w książce gwarancyjnej dotyczy wg mnie pozostałych przeglądów, tzn. jak przy 60 000 km nie ma regulacji w obsłudze, ale wyraźnie słychać, to również należy dokonać regulacji - wydaje mi się to logiczne.
siu lee napisał/a: | Jak dla mnie jest to naciąganie. |
W pewnym sensie masz rację... Ale producent daje gwarancję, producent wymaga. Mnie np. deko irytuje obowiązkowa wymiana płynu hamulcowego. 20 lat temu płyn to się zmieniało jak były ku temu powody, a nie profilaktycznie. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-03-2019, 03:21
|
|
|
rajan napisał/a: | Mnie np. deko irytuje obowiązkowa wymiana płynu hamulcowego. 20 lat temu płyn to się zmieniało jak były ku temu powody, a nie profilaktycznie. |
Dawniej myło się raz w tygodniu w niedzielę - pamiętaj o tym
Płyn hamulcowy należy wymieniać max co 2lata - chyba, że marzą się Wam "problemy" z nierównym braniem hamulców, puchnięciem pedału, dziwnie działającymi "systemami" itp...
Jeżeli decydujemy się na wysokotemperaturowe wyczynowe płyny to zalecana wymiana jest nawet co 6 miesięcy... |
|
|
|
 |
|