Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka
Autor Wiadomość
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-07-2018, 21:36   

Przy 150km/h mam teraz 3600 obr/min więc przy tej prędkości spadły o 900obr/min.

Wymieniłem przełożenie główne na 3.722 i bieg V-ty na 0.733 :)
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to przełożenie z galanta jest plug and play natomiast V-ty bieg trochę się różni od lancerowego jak i cały wałek sprzęgłowy.
Więc albo trzeba zastosować wałek sprzęgłowy z galanta, albo trochę przerobić V-ty bieg. (potrzeba do tego tokarza i trochę chęci )
Poza V-tym biegiem pozostałe są takie same, jak i wsteczny.
Luzy są ustawiane tylko na przełożeniu głownym, bo pozostałem dwa wałki są zabezpieczone przez seger i pierścień przykręcany do obudowy.

Ps. zobaczymy co ze spalaniem, jak trochę pojeżdżę to napisze.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-07-2018, 22:17   

Ale jak zmieniłeś główne to wszystkie biegi się zmieniły....

A jak skrzynia widziała tokarza to czy nie ma tam elementów utwardzanych powierzchniowo?
 
 
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-07-2018, 10:07   

Tak, wszystkie się wydłużyły. Przy wyprzedzaniu wystarczy zredukować bieg, a na autostradzie zrobiło się znacznie ciszej. Pozostał tylko hałas aerodynamiczny.
Jeśli chodzi o tokarza to nie ruszasz kół zębatych, tu chodzi o zabezpieczenia biegów - wycięcia na seger są wyżej albo niżej... kwestia pomysłu, albo dorobić tulejkę, albo zrobić nowe wcięcie na seger.
V-ty bieg z galanta jest niższy o ok 5mm od lancerowego, więc wystarczy tulejka 5mm i zabezpieczy się oryginalnym segerem.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-07-2018, 13:18   

Aż dziw bierze że można sobie tak trybka między skrzyniami przekładać. I z tego co mówisz takie przełożenie 5-tki mogłoby być w standardzie, a stawiał bym w ciemno że po prostu wiązałoby się to ze zmianą odstępu między wałkami bo zakres przełożeń był już wyczerpany fizyczną odległością...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.