 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka |
Autor |
Wiadomość |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-07-2018, 21:36
|
|
|
Przy 150km/h mam teraz 3600 obr/min więc przy tej prędkości spadły o 900obr/min.
Wymieniłem przełożenie główne na 3.722 i bieg V-ty na 0.733
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to przełożenie z galanta jest plug and play natomiast V-ty bieg trochę się różni od lancerowego jak i cały wałek sprzęgłowy.
Więc albo trzeba zastosować wałek sprzęgłowy z galanta, albo trochę przerobić V-ty bieg. (potrzeba do tego tokarza i trochę chęci )
Poza V-tym biegiem pozostałe są takie same, jak i wsteczny.
Luzy są ustawiane tylko na przełożeniu głownym, bo pozostałem dwa wałki są zabezpieczone przez seger i pierścień przykręcany do obudowy.
Ps. zobaczymy co ze spalaniem, jak trochę pojeżdżę to napisze. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-07-2018, 22:17
|
|
|
Ale jak zmieniłeś główne to wszystkie biegi się zmieniły....
A jak skrzynia widziała tokarza to czy nie ma tam elementów utwardzanych powierzchniowo? |
|
|
|
 |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-07-2018, 10:07
|
|
|
Tak, wszystkie się wydłużyły. Przy wyprzedzaniu wystarczy zredukować bieg, a na autostradzie zrobiło się znacznie ciszej. Pozostał tylko hałas aerodynamiczny.
Jeśli chodzi o tokarza to nie ruszasz kół zębatych, tu chodzi o zabezpieczenia biegów - wycięcia na seger są wyżej albo niżej... kwestia pomysłu, albo dorobić tulejkę, albo zrobić nowe wcięcie na seger.
V-ty bieg z galanta jest niższy o ok 5mm od lancerowego, więc wystarczy tulejka 5mm i zabezpieczy się oryginalnym segerem. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-07-2018, 13:18
|
|
|
Aż dziw bierze że można sobie tak trybka między skrzyniami przekładać. I z tego co mówisz takie przełożenie 5-tki mogłoby być w standardzie, a stawiał bym w ciemno że po prostu wiązałoby się to ze zmianą odstępu między wałkami bo zakres przełożeń był już wyczerpany fizyczną odległością... |
|
|
|
 |
|
|