Problem silnik Pajero 3.2 DiD |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-06-2018, 08:01
|
|
|
alexs6 napisał/a: | pytanie - gdzie najlepiej zrobić pompę ?
wczoraj po odpaleniu auta gasło , za którymś razem po odpaleniu chodziło ok ale już po wrzuceniu na "D " gasło ( mogłem tyci przytrzymać obroty gazem do około 1100 obrotów to nie gasło ) , przejechałem tak kilkaset metrów i praca się ustabilizowała i już za każdym razem odpala i jeździ normalnie , jednak myślę że sama wymiana filtra paliwa już nie pomoże ( choć jakiś miesiąc temu był wymieniany bo się okazało , że jakiś szlam się dostał i być może coś jeszcze pływa w zbiorniku ) kod błędu oczywiście 48 |
Zbrudzony nastawnik dawki paliwa
Zbiornik wymieniałeś?
Wylej paliwo z filtra paliwa, z dwóch stron i zobacz co w nim jest. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 28-06-2018, 09:17
|
|
|
zbiornik już brałem od Pana nawet jakieś ze 2 latka temu , jak się uda to dziś zmienię filtr i sprawdzę co tam jest i planuję przez otwór serwisowy zaglądnąć do zbiornika , tylko mam prawie na full zatankowany |
_________________ alexs6 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-06-2018, 10:00
|
|
|
alexs6 napisał/a: | zbiornik już brałem od Pana nawet jakieś ze 2 latka temu , jak się uda to dziś zmienię filtr i sprawdzę co tam jest i planuję przez otwór serwisowy zaglądnąć do zbiornika , tylko mam prawie na full zatankowany |
A rura wlewowa? Wymieniona? Można otworzyć wlew i sprawdzić czy nie ma rdzy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 28-06-2018, 10:26
|
|
|
rura nie była wymieniana i pewnie nie jest w najlepszym stanie i pewnie bym to od razu zrobił przy wymianie zbiornika ale cena rury jak za zbiornik
[ Dodano: 05-07-2018, 11:53 ]
ponownie ja - wymieniłem filtr paliwa , paliwo było czyściutkie , żadnych opiłków ani podobnych i już tydzień mijał i wszystko było ok , wczoraj nagle dojeżdżając do ronda auto ot tak zgasło znów , odpaliło normalnie jednak po wrzuceniu na " D " silnik wybierał jakby chciał zgasnąć , ale nie zgasł i wszedł na obroty i do dziś znów działa normalnie , podjechałem do znajomego żeby podłączył kompa i wyskoczył błąd 46 - zawór korekty wtrysku - obecny
i nie wiem co dalej robić |
_________________ alexs6 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-07-2018, 09:54
|
|
|
alexs6 napisał/a: | rura nie była wymieniana i pewnie nie jest w najlepszym stanie i pewnie bym to od razu zrobił przy wymianie zbiornika ale cena rury jak za zbiornik
[ Dodano: 05-07-2018, 11:53 ]
ponownie ja - wymieniłem filtr paliwa , paliwo było czyściutkie , żadnych opiłków ani podobnych i już tydzień mijał i wszystko było ok , wczoraj nagle dojeżdżając do ronda auto ot tak zgasło znów , odpaliło normalnie jednak po wrzuceniu na " D " silnik wybierał jakby chciał zgasnąć , ale nie zgasł i wszedł na obroty i do dziś znów działa normalnie , podjechałem do znajomego żeby podłączył kompa i wyskoczył błąd 46 - zawór korekty wtrysku - obecny
i nie wiem co dalej robić |
Musisz podłączyć pod oryginalny komputer do mitsu. MUT3 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 06-07-2018, 10:38
|
|
|
najbliżej mam do Wrocławia do serwisu mitsu jakieś 100 km a boję się nim teraz nawet po mieście jeździć .
ale na miejscu mam serwis bosch , to aż taka różnica pod jakiego kompa podłączę ?
czy ten błąd sugeruje raczej coś złego z pompą ? |
_________________ alexs6 |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 07-07-2018, 08:54
|
|
|
skasować błąd, zresetować ECU, rozgrzać silnik i na testerze sprawdzić parametry. Testery uniwersalne czasem podają tylko błedne opisy, tester serwisowy wcale nie jest potrzeby. |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 09-07-2018, 12:23
|
|
|
się moglibyście Panowie zdecydować bo na prawdę nie wiem co dalej z nim robić
myślę się umówić na wizytę we Wrocławiu w Mitsubishi |
_________________ alexs6 |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 11-07-2018, 07:51
|
|
|
zapewne w końcu i tak trafisz do mnie, robimy tego bardzo dużo również dla serwisów. |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 11-07-2018, 09:16
|
|
|
" robimy tego " - czyli co takiego robicie , że zapewne trafię do Ciebie ? |
_________________ alexs6 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-07-2018, 09:34
|
|
|
alexs6 napisał/a: | " robimy tego " - czyli co takiego robicie , że zapewne trafię do Ciebie ? |
Ma na musli regeneracje pompy wtryskowej.
Jeśli podłączysz pod dobry komp. to wyświetli ci prawdziwe błędy.
Np 25, 43, 26, 48 to błędy z pompy wtryskowej. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 11-07-2018, 09:58
|
|
|
dziś odstawiłem auto do bosch serwis i na początek zleją paliwo i zaglądną do zbiornika i oczywiście podłączą pod kompa i zobaczymy czy pojawi się inny błąd niż ostatni 46 - jeśli okaże się że pompa jednak to jak można się skontaktować z panem na regenerację ? chłopaki zdemontują pompę i mogą wysłać pod adres który podam ... |
_________________ alexs6 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-07-2018, 13:16
|
|
|
alexs6 napisał/a: | dziś odstawiłem auto do bosch serwis i na początek zleją paliwo i zaglądną do zbiornika i oczywiście podłączą pod kompa i zobaczymy czy pojawi się inny błąd niż ostatni 46 - jeśli okaże się że pompa jednak to jak można się skontaktować z panem na regenerację ? chłopaki zdemontują pompę i mogą wysłać pod adres który podam ... |
Moga, jak najbardziej
Niech jednak zaczną od sprawdzenia zawartości filtra paliwa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 13-07-2018, 16:47
|
|
|
dziś właśnie odebrałem autko , zbiornik był czysty , paliwo czyste i będę jeździł dalej aż znów zgaśnie , jeśli się sytuacja będzie powtarzać demontuję pompę i będzie trzeba wysłać do pana , ale na razie mam nadzieję że coś tylko zaciągnął i stąd przygasanie
[ Dodano: 16-07-2018, 13:40 ]
zastanawia mnie tylko czemu auto normalnie jeździ , odpala i może tak stać na wolnych obrotach cały czas i nic , tylko jak już pojeżdżę i muszę się zatrzymać stojąc na " D " coś go przez sekundę szarpnie jakby chciał zgasnąć i dalej działa jak trzeba i nie wiem co z tym dalej robić bo nie mogę tak jeździć i czekać aż zgaśnie i już go nie odpalę - jakieś propozycje ? demontować pompę i wysyłać do Pana Zbyszka , czy gdzieś indziej ? |
_________________ alexs6 |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 17-07-2018, 07:34
|
|
|
być może da się podregulować pompę żeby przedłużyć jej ,,życie,, Regenerowane pompy zacierają się, więc warto jak najdłużej ratować oryginał. |
|
|
|
 |
|