Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Korozja tłumika i elementów podwozia.
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-11-2017, 19:37   

miśko1977, już nie musisz odpowiadać - oglądnąłem zdjęcia... Nie zapłaciłbym - sorry - powinni nie przyjmować osobówek.

Ogólnie uważajcie na konserwację, bo ta usługa robi się coraz modniejsza, a 1 zakład na 100 zrobi ją zgodnie ze sztuką.
Bo przykładowo - jaki jest sens piaskować po łebkach podwozie jak się nawet nie rusza zabezpieczeń otworów technologicznych, ani miejsc gdzie czai się rudzielec?
Kolejna sprawa to zakup piaskarki i "piaskowanie wszystkiego" - czysta głupota w osobówkach z XXI wieku, ale klient buli za "piasek".

Ogólnie uważajcie, bo efekty wychodzą dopiero po latach, więc już po "gwarancji" :wink:

Kolejna kwestia to to, że wykonując pierwszy raz konserwację w aucie np. 5,6, 7-mio letnim jesteśmy już mocno spóźnieni i rudej nie gonimy, a tylko spowolniamy i zapewniamy sobie dobre samopoczucie, że podwozie "czarne" i "rdzy nie widać" :wink:
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20-11-2017, 11:39   

Nawiązując do tematu - zabezpieczenie mazdy 5 w wykonaniu pobliskiego machera. Znajomy dał za to 1600 PLN i sobie chwali. Czy ma to sens (mówię o zakresie prac), zwłaszcza w wypadku lancera - nie wiem (przypuszczam, że wątpię). Ale, byc może, za pare lat, on będzie się szeroko uśmiechał, a ja będe celował w pedały, próbując nie trafić piętą w dziurę ;)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 05-08-2018, 15:10   

Przy okazji ściągania zderzaka odkręciłem zamek, bo od góry był już nalot i pomyślałem, że go lekko odświeżę, po czym ukazał mi się taki przykry widok:


Na pewno będę musiał oddać do piaskowania, ale czym potem warto zabezpieczyć ze względu, że to elementy ruchliwe? Niech pomalują od razu proszkowo, samemu jakąś konserwacją do podwozi, czy może zwykłą farbą do metalu/w sprayu wystarczy?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-08-2018, 15:59   

Ja bym poszukał używki w lepszym stanie :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 05-08-2018, 18:39   

HUGIO napisał/a:


Na pewno będę musiał oddać do piaskowania, ale czym potem warto zabezpieczyć ze względu, że to elementy ruchliwe? Niech pomalują od razu proszkowo, samemu jakąś konserwacją do podwozi, czy może zwykłą farbą do metalu/w sprayu wystarczy?


Rozebrałbym, a przynajmniej zdjął sprężynę, odrdzewił (np. przy pomocy octu - poszukaj "derusting with vinegar" na youtubie - a potem, w zależności od tego, czy zostaną jakieś wżery, czy też zejdzie wszystko i pokaże się czysty metal, pomalowałbym - jeśli będą wżery podkładem wytrawiającym, a potem epoksydowym, a jeśli nie będzie wżerów, to samym epoksydowym. Możesz potem zabezpieczyć kolejną farbą, wedle uznania, a elementy ruchome oczywiście posmarować.
Youtube
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 08-08-2018, 10:45   

Z piaskowania jednak zrezygnowałem, bo są używki praktycznie bez nalotu za ok. 50zł, a w lakierni sobie za odnowienia zażyczyli dużo więcej.
Najpierw jednak próbuje uratować swój, niestety są wżery, co się da spróbuje wyrównać papierem jeszcze, a potem zrobię chyba konserwację, jak mazin doradził, gdyż r-stop, podkład i farbę, i tak muszę kupić (sporo rdzy na spawach i zgrzewach się pojawia na podwoziu).
Dzięki za rady :)
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
gieborywar 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback - 1,8 143Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2019, 22:42   Lancer 2010 (2011) - stan podwozia - korozja

Na forum pierwszy raz. Witam serdecznie.

Lancera Sportbacka posiadam od 2017 roku. Odkupiony od szwagra. Samochód od nowości do końca 2017 roku stal pod chmurką. Od 2018 jest garażowany.

Dziś tj. 2019-04-19 byłem na zmianie kół i to co zobaczyłem pod spodem trochę mnie zaskoczyło. Czy taka ilość korozji w Lancerze z tego rocznika to norma? Przyznam, że mam drugi samochód, 15 letnią Toyotę Yaris, która nie ma aż takich ognisk korozji. Toyotę kupowałem jako 10 latkę i podwozie nie miało śladów korozji. Lancer ma 9 lat (używany jest od 8 ) a korozji jest wg mnie zdecydowanie za dużo. Być może się mylę.
Chciałbym zapytać innych posiadaczy Lancera z rocznika 2010/2011 jak wygląda sytuacja w waszych pojazdach??
Drugie pytanie co z tym robić? czy na zabezpieczenie antykorozyjne nie jest jeszcze za późno?

Zdjęcia spodu mojego lancera w galerii Zdjęcia

Pozdrawiam
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-04-2019, 00:32   

Wygląda "normalnie" jak na ten model/rocznik.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 20-04-2019, 10:14   

gieborywar, na zawieszeniu nic groźnego, z tyłu wypadało by oczyścić i zabezpieczyć te podłużnice (element z otworami).
Na początek dobrze to umyć od dołu i się nie przejmować wygląda to całkiem normalnie jak na ten rocznik. Dziur długo w podłodze jeszcze nie będzie :)
_________________
 
 
gieborywar 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback - 1,8 143Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2019, 13:57   

Dzięki za szybką odpowiedz.
Będzie trzeba pomyśleć o jakimś zabezpieczeniu.

Pozdrawiam
 
 
mrblack 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 2010 1.8i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Ryn
Wysłany: 04-05-2019, 09:17   

Nie jest źle :)

Mój ma takie same naleciałości mimo, że młodszy. Podłoga cool a reszta to norma.

Oj żebyś zobaczył moją Octavię II rocznik 2005 jak ją ruda świnia żre to byś się zdziwił :mrgreen:

Pozdrówy :)
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 05-05-2019, 20:58   

Witam,
Napiszcie proszę w jaki sposób poznać dobry warsztat który profesjonalnie wykona konserwację podwozia?
O co ich zapytać aby stwierdzić, że to fachowcy? Jakich środków do konserwacji powinni używać?

Pozdrawiam i z góry dziękuję!
 
 
mrblack 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 2010 1.8i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Ryn
Wysłany: 05-05-2019, 22:04   

Siema :)

Jak zaproponują BITEX i samochód na kołyskę to spadaj jak najdalej od "fachofcóf" ;)

A tak na poważnie to popytaj się wokół komina o dobry warsztat co to ogarnie :)

Sam się czaje na jakaś dobrę firmę od specyfików od konserwacji (muszę OII ogarnać) ... może BOLL ???

Jakby ktoś miał więcej doświadczenia w tym temacie to będę wdzięczny :D

Pozdrówki :)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-05-2019, 05:48   

ravpraca napisał/a:

O co ich zapytać aby stwierdzić, że to fachowcy? Jakich środków do konserwacji powinni używać?

Musisz podglądnąć jak robią.
Obowiązkowy jest demontaż plastików - osłon, nadkoli, wydechu.
Dobrze jest jak demontują zderzaki i nakładki - pod nimi czai się zło.
Osłonić muszą kostki "elektryczne", amortyzatory!, piasty i inne elementy których nie powinno się "asfaltować" :wink:
Demontaż tapicerki wskazany, a przynajmniej maskownic kryjące otwory technologiczne.

Muszą mieć dobrą myjkę i to najlepiej spalinową - obowiązkowo bardzo wysokie ciśnienie i temperatura.

Muszą Ci udzielić informacji o sposobie zatrzymania rdzy - czy użyją inhibitorów, zmywaczy czy tylko czyszczenie mechaniczne.
Musisz mieć info jaki podkład zostanie zastosowany - może być cynkowy, reaktywny lub "all in one".
Jak są super dokładni może być epoksyd.

Środki takie których nie kupisz w markecie budowlanym czyli Bitexy, Bolle, K2 i inne budżetówki odpadają.
Powinni mieć komplet z następujących firm - APP, Dinitrol, Tectyl, Forch, Wurth.

Potrzebujesz przynajmniej 3 środki - masę bitumiczną, masę podwoziową o zwiększonej twardości i środka do profili zamkniętych.
Jako "extras" możesz sobie dokupić wosk do komory silnika/bagażnika i innych bardziej widocznych miejsc - wygląda o wiele estetyczniej niż środek do profili. :wink:

UWAGA - Dobra chemia po 24h jest całkowicie sucha i jednorodna.
Jeżeli coś cieknie to znaczy, że konserwator zatrzymał się w PRL-u i przyoszczędził na chemii nie żałując rozpuszczalnika.
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 06-05-2019, 09:36   

mkm - bardzo dziękuję za tak obszerny opis!

Znalazłem firmę, która wydaje się solidna:
http://autoklinika.bialys...wacja-podwozia/

Co prawda robią konserwację na środku Waxoyl i nie wiem czy to reaktywny środek czy cynkowy.
Wykonują też wiele różnych innych usług co może nie jest za bardzo wskazane. W wolnej chwili podjadę i zapytam.

PS. Na pewno nie powinno się robić tak:
https://www.youtube.com/w...CtoxykUdk&t=73s
1:47 - zachlapany silnik, 1:50 - pomalowane tarcze, klocki zaciski...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.