Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zadaszenie tarasu
Autor Wiadomość
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-08-2018, 11:03   Zadaszenie tarasu

Mam w planie zrobić zadaszenie tarasu, drewno a na górę plyty z poliwenglanu.
Ma ktoś w tym doswiadczenie? Jakieś rady?
Z pytań jakie mi sie nasuwają to jakiej grubości kantowki maja byc ? Jakie odstępy miedzy kantowkami ? I jak przymocować do podłoża? Taras mam z plyt betonowych czy wystarczy do tego przekręcić czy lepiej jedna wyjąć i wbić kotwę
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-08-2018, 11:55   

Cześć ja bede robił ale przedłużenie obecnego dachu - okolo 170-180cm i szerokie na 5.55 moze wyjdę na całe płyty pod 6m. Mam 6 krokiew wystających pod rynną.

Zamiast obecnej barierki wstawiam dwa słupki 12x12 i tak samo kantówkę 12x12 na tych słupkach. Mam tam kotwy z gwintem M20. Zrobię chyba takie U z blachy i przykręcę a w środek dam słupy. Obecnie słupki barierki są tylko nadziane na to.
Z dachu po obu sttronach krokwi bede dokrecał deskę 12x3 gruba na 3cm obejmując obecną krokiew z dwuch stron i wsparte to bedzie na płatwi i na słupkach na koncu tarasu.
DO tego mam dorobione strugane łaty coś ala jak pod dachówkę 3.5x4.5cm. Jeszcze nie wiem jaki rozstaw. I na to chce poliwęglan dymiony - 10mm. Z tego co widzę to muszę zakupić łączniki do tych płyt chyba
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2018, 19:39   

Też jestem na etapie poprawiania tarasu - niemal wszystkie płytki zdjąłem ręką. Beton pod nimi zapadł się miejscami o 7-8cm :shock:
Także robię zbrojoną wylewkę, na to będą betonowe płytki z lastryko i potem zadaszenie - murłatę przymocuję do wieńca a z drugiej strony bramka i między nimi krokwie. Na to poliwęglan trapezowy dymiony. A pod spodem zrobię jak Fishop - tkanina z zaszytymi końcówkami, w to włożony zwykły peszel do kabli elektrycznych a na krokwiach mocowania ze zwykłych mocowań do tych peszli. Tanio a wygląda przepięknie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-08-2018, 20:06   

Dzięki za inspiracje Darek.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-08-2018, 07:52   

Musiałbyś pojechać do Fishopa, żeby zobaczyć to na żywo. On ma dokręcone do deski okapowej, na koniec głównych krokwi dachu. U mnie dach jest za wysoko, więc muszę to dokręcić do wieńca - tam jest najmocniej. Oczywiście dylatacja styropian 1cm od budynku.
A sama osłona jest zdejmowana na zimę.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-08-2018, 08:10   

Ja nie mam tej deski okapowej, wiec dokręce do każdej z krokwi po bokach, to już mam obmyślone.
Dlaczego polecasz poliweglan trapezowy a nie płaski? jest jakaś różnica? Pewnie łątwiej z w montażu bo tak jak blachę na wkręt do blachy z podkłądką i gumką i daje się na zakłądkę:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-08-2018, 22:09   

A pewnie dlatego, że trapezowy ładnie wygląda. Mam zwykły, komorowy, o grubości 4mm, na szklarni - wygląda średnio, szczególnie jak się rozszerza latem i zwęża zimą :)
Trapezowy ma gdzie pracować (instrukcja podaje że fasolka pod wkręt musi mieć po 2mm luzu z każdej strony + średnica wkręta oczywiście) i łatwiej zrobić zakład.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-08-2018, 08:33   

Myślałem o grubości 10mm . Ale rozważe ten trapez. Wiesz ze musi się też małżonce podobać,.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-09-2018, 00:22   

Patent z zasłanianiem super :)
Ja myślałem o poliwenglanie komorowym ale nie do końca mi się to podoba a dwa że często się widzi komorowy z syfem w środku, najbardziej podoba mi się szkło ale koszty za duże :roll:
Przejrzałem internety i trapezowy jest całkiem całkiem :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-09-2018, 21:42   

Gdzie i jaki ten trapezowy macie obczajony? Jakaś konkretna grubość?
Ja to zostawiam sobie dopiero na pożną jesień...:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2018, 11:43   

u mnie część kantówki pomalowana, część jeszcze surowa bo się suszy
za to taras już wylany w całości, zeszło na 6 razy i 66 worków po 25kg... eh było roboty
teraz czas na obróbkę ścianek pionowych oraz montaż części drewnianej, tyle żeby się trzymało trochę...
potem papa 2 warstwy - pierwsza zwykła na lepik a druga warstwa już termozgrzewalna
wierchnia warstwa z płytki z lastryko może dopiero na wiosnę bo chyba się nie wyrobię przed zimą - muszę dzielić czas także z mini serwisem mazdy
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-09-2018, 14:09   

Krzyzak napisał/a:
a to taras już wylany w całości, zeszło na 6 razy i 66 worków po 25kg... eh było roboty

NIe lepiej i taniej było gotowy połsuchy beton zamówić? A tak co beton w workach....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2018, 12:43   

Nie wiem, u mnie na tył jedyne co wjedzie to taczka, więc nie rozważałem nic większego.
Zresztą - mogłem sobie prace podzielić na etapy, zalać po kawałku, beton B25, bardzo mocny. Można było kupić worek w markecie za 6,50 ale wybrałem webera po 14zł.
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-09-2018, 11:20   

Marcino napisał/a:
Gdzie i jaki ten trapezowy macie obczajony? Jakaś konkretna grubość?


Mi też sie przyda ta informacja :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2018, 19:36   

Ja będę brał raczej z OBI/Castoramy. Dziś nareszcie położyłem papę na tarasie.
Cała wylewka jest gotowa, na 6 razy musiałem rozkładać urlop w postaci słońce, piasek, woda - czyli Polak zalewa beton... I mam już pierwszą belkę, murłatę przymocowaną do wieńca. Teraz bramka i na to krokwie a potem łaty. Wszystko już pomalowane i niemal przycięte na wymiar, więc tylko kwestia pogody.

[ Dodano: 29-09-2018, 19:41 ]
Pomału, pomału... robi się, dziś cały szkielet pociągnąłem - zostały tylko łaty. Do pomalowania i do przykręcenia. Łaty będę malował jak nakazuje producent - od góry (miejsce styku z poliwęglanem) na biało a reszta na mój ulubiony kolor Heban.
Tu widać już taras wylany (na 6 razy to robiłem, poszło 64 worki po 25kg gotowej zaprawy B25), na to papa w 2 warstwach bo pierwsza zwykła, na lepik a druga termozgrzewalna, klejona do poprzedniej warstwy.
Jeszcze na to przyjdą betonowe kafle grubości 4.5cm z biało-czarnym lastryko.
Boczki pionowe będą oklejone klejem z siatką, jak do styropianu, potem pomalowane.
Poliwęglan to chyba na przyszły rok dopiero zamówię, bo przed zimą nie zdążę. Najważniejsze, że taras zabezpieczony papą i że konstrukcja stoi.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.