Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nadkola-porada
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2007, 13:30   

Cytat:
szpachla musi byc elastyczna

tzn??? rozwiń swoją myśl.............................
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-05-2007, 13:43   

Jak masz miejsce narazone na naprezenia, np. klapa silnika (dochodzi tez temperatura) to lepiej dac wiecej $ i kupic szpachle z dodatkiem aluminium. Nie "siada" tak jak zwykle.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2007, 15:44   

a to miejsce wskazane przezemnie-wodoczne na fotach zalicza sie do takowych :?: :?: ( za nadkolem w strone zderzaka)
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 14-05-2007, 16:30   

Mysle, ze tu akurat niekoniecznie, ale rozwaz czy nie wydac wiecej i miec szpachle bardziej elastyczna, ergo, bardziej odporna na kruszenie.
A moze wolisz wariant ekonomiczny? ;)
_________________

 
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2007, 10:49   

Oczywiscie szpachel z dodatkiem aluminium będzie bo nie lubie robic co chwile tego samego- wole raz i porządnie.

Czy zna ktos moze środek do wiązania rdzy o nazwie SONAX :?: :?: :?: (czy dobry czy badziewie)
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 18-05-2007, 11:57   

Ale Brunox Epoxy w zeszlym tygodniu kupilem w castoramie za 24zl za puszke. Myslisz ze warto zaoszczedzic pare groszy i kupic cos niesprawdzonego?

Wiem, ze znowu uderzam Cie po kieszeni, ale sam napisales, ze wolisz zrobic raz a dobrze. ;)
_________________

 
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2007, 13:35   

Nie nie Optic nie o to chodzi - chodzi ze poprostu takowy znalazłem tez w Castoramie i dlatego sie pytam ale jak ten drugi tez jest to sie ciesze-ide jutro i zakupie-daj znać jak bedziesz robić przedemną -ciekawy jestem jak wyszło- jaką drogą bedziesz szedł ??- napisz krok po kroku jak zdecydowałeś??

Pozdrawiam
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 19-05-2007, 12:57   

No w ten weekend jeszcze nie bede robil, bo mam sprawe wyjazdowa a poza tym nie kupilem jeszcze szpachli. Mysle ze temat zalatwie w przyszly weekend.

Mam zamiar pojechac schematem:
1. tarcza druciana + wiertara
2. aceton
3. suszarka do wlosow ;)
4. Brunox
5. 15 min + suszarka do wlosow
6. Brunox
7. 15 min + suszarka do wlosow
8. Brunox
9. 15 min + suszarka do wlosow
10. Szpachla (jeszcze ostatecznie nie wybralem marki, ale tez aluminiowa)
11. Po stwardnieciu tarcza scierna + wiertara
12. Papier scierny
13. Gruntokor

A laker po nastepnej wyplacie. ;)
_________________

 
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2007, 13:10   

Myślisz ze nie da duzo tego Brunoxu :?: :doubt: czasami duzo nie znaczy dobrze i warstwy mogą sie nie trzymać -zakładając ze jeszcze na to chcesz pachel, podkład i lakier - troche duzo warstw będzie i bedzie troche "grubo".

Ja w w ten weekend wymieniam układ hamulcowy -znaczy tarcze , klocki, płyn, czyszczenie i wsio co po drodze zauważe :wink:
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 19-05-2007, 13:51   

A moze i masz racje...
Na opakowaniu jest napisane "2-3 warstwy", wiec wzialem sobie to chyba zbytnio do serca...
A moze faktycznie polozyc te 3 warstwy, bez szpachli i tylko potem sam brunox wyrownac? Oczywiscie pozniej na to podklad i lakier. Co o tym sadzisz?

( Kuzwa, "majstry" z nas! :D )
_________________

 
 
 
 
komuso 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-05-2007, 16:11   

Ja bym nie kładł tego brunoxu pod szpachlę bo może się okazać, że po 3 miesiącach się odparzy i odpadnie. Najrozsądniej było by wyczyścić papierem na fleksie do połysku. Są takie gotowe tarcze z papierem nakładanym jak schodki. Po tym wszystko ładnie zejdzie. Blacha musi być beż śladów rdzy do dalszej obróbki. Później ewentualnie można pomalować zwykłą minią. Tylko minia musi dobrze wyschnąć i przed nakładaniem szpachli trzeba ją zmatować lekko papierem ściernym. I na to szpachla. Dobre są Auto Renowa Optimal 2, Bekra SM, Novol. Jak nie ma wrzerów to może być zwykłą szpachla bez dodatków. Jeśli już coś jest to lepiej dać z włóknem. Poczekać jak wyschnie i przeszlifować. Jak trzeba to poprawić szpachlą. Później już tylko podkład i lakier. Wszystko to trzeba robić na odtłuszczonej powierzchni. Najlepiej odtłuścić benzyną ekstrakcyjną. Pomocne przy szlifowaniu jest jak się czarnym sprajem położy na szpachlę mgiełkę. Wtedy szlifując od razu widać gdzie są wgłębienia i trzeba dołożyć szpachli.
Powodzenia przy robocie :)
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2007, 22:07   

Optic myśle ze Komuso mówi dobrze :mrgreen: nawalenie nie da zamierzonego rezultatu-pwiem Ci ze gadałem z kilkoma osobami które sie trudnia takimi rzeczami i oni nic ne dają pod szpachel -musi byc tylko czysta blacha!!!!!! a mowia ze jak nie ma to nic nie pomozed tylko trzeba łatać.

Mysle ze zetrzeć,ale dobrze-szpachel-podkład-lakier i jak wszystko bedzie pod spodem czysto to nie ma parwa cokolwiek wyskoczyć. Ewentualnei jak sie nie da wyczyscic do czystej blachy i beda jakies ogniska to 1 raz brunoxem poczętwać.

Wiesz co bylem u mnie dzis w castoramie i nie ma brunoxu :shock: bede musial szukac gdzie indziej. :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-05-2007, 23:57   

KOMUSA dobrze radzi <ok>

BTW
jak szpachel będzie źle zabezpieczony to wchłonie wilgoć i blacha zacznie rdzewieć; dlatego po wyschnięciu trzeba go szybko zapodkładować - tak słyszałem.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 10:27   

tak tylko , że farba podkładowa też przepuszcza wilgoć!
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 21-05-2007, 11:05   

Ok, u mnie to wyglada tak (po bardzo wstepnej dlubaninie nozykiem odlazacej rdzy):
Blacha ma juz "pory", ale jeszcze nie jest to perforacja. Nie jest to zarazem taka warstewka rdzy, ktora mozna papierem zeszlifowac, bo juz sie troche wzarla. Czyli jesli pojade tarcza po wierzchu - zostana rdzawe pory. Mam teraz zagwozdke: nie poloze na to Brunox, bo golej blachy sie nie trzyma. Szpachli tez na to nie dam, bo rdzawe pory wyleza mi przez nia na wylot...
To moze zrobie tak: tarcza, odtluszczenie, brunox. Jak wyschnie - papier scierny tak, zeby zdjac brunox z golej blachy ale zeby zostal w porach. Na to szpachel, podklad, lak.
Co o tym sadzicie? Bedzie trzymac?
_________________

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.