Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer, 2.4 czy 2.0
Autor Wiadomość
Miho 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Głogów
Wysłany: 08-04-2019, 14:26   Lancer, 2.4 czy 2.0

Witam bardzo serdecznie, chciałbym się was zapytać o doradzenie w sprawie kupna Lancera.
Głównie chodzi mi o wybór wersji silnikowej.. Auto w przyszłości ma być modyfikowane pod zwiększenie mocy itp.

Upatrzyłem sobie 2 silniki lancerów, 2.0T MIVEC Ralliart, lub 2.4 MIVEC... moje pytanie brzmi który silnik jest bardziej podatny na modyfikacje, czy o samą awaryjność oraz czym się one różnią. Zależy mi na napędzie AWD, skoro auto ma być robione pod "Evo".
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 08-04-2019, 14:56   

Miho napisał/a:
skoro auto ma być robione pod "Evo".
Nie lepiej kupić od razu evo, będzie mniej dłubania. :roll:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Miho 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Głogów
Wysłany: 08-04-2019, 16:11   

No właśnie chodzi o to dłubanie by dłubać, oraz no... pieniądze.. ralliart jest przynajmniej z tego co widze znacznie tańszy niż Evo które w większości są po modyfikacjach, a ja szukam fabrycznej mitschubishi w takiej konfiguracji, tylko właśnie silnik mnie zastanawia. Przykładowo czy 2.4 można uturbić.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-04-2019, 12:48   

Miho napisał/a:
Przykładowo czy 2.4 można uturbić.


Ehhh chyba za dużo need for speed-a ale ja się tam nie znam.

Zacznij od tego że RA i 2,4 to zupełnie inne napędy:
- RA ma ACD międzyosiowy mechanizm różnicowy z płynnym blokowaniem + szpera płytkowa z tyłu i torsen z przodu (jak dobrze pamiętam bo może są 2 płytkowe nie pamiętam już). Skrzynia biegów to SST (2 sprzęgłowa bez chłodnicy oleju)
- 2,4 jeśli w ogóle ma 4x4 (bo może być tylko FWD) to ma zwykły napęd dołączany jak w Outlanderze/ASX. Skrzynia manual lub częściej CVT (bezstopniowa)

Więc jak chcesz coś modzić do RA, ale po zmianie hamulców, zawieszenia, wzmocnieniu skrzyni (są zestawy + obowiązkowa chłodnia oleju), modzeniu w silniku robi się z tego Evo… A wygląda masz ciągle prawie zwykłego lancera. Do tego EVO ma jeszcze z tyłu YAW zamiast zwykłej szpery... Więc RA dalej będzie płużyło przodem na zakręcie, a EVO idzie z lekką nadsterownością i jak przyklejone do drogi. Oczywiście przy dużych modach YAW nie wytrzymuje ale kastrowanie EVO z YAW to rozpatruję w kategorii antytuningu…

Są szczęściarze co kupili nie zajechanego RA, ale nie jest to proste. Do tego RA możesz mieć krajowe (dziwne ceny gdzieś 20 tys wyższe niż ubezpieczyciel wycenia AC), a 2,4 to masz jedynie za wody... Kiedyś myślałem, szukałem i w końcu kupiłem nowy samochód.

Swoją drogą Lancer 2,4 AWD z wysokim wyposażeniem to pewnie dobry :butthead: wóz, ale nie nadaje się do dłubania. Nawet wyglada fajnie, a w zimie można coś tam polatać bokami... Tylko nie za wiele tego jest w dobrym stanie.
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-04-2019, 16:33   

Co do dłubania to 2.0T na pewno będzie bardziej podatny na modyfikacje. Temat uturbiania też istnieje na forum więc warto poczytać. To są bardzo duże koszty. Lepiej kupić Evo. Albo robić coś przy Ralliarcie. Tyle że to, że Ralliart jest znacznie tańszy od Evo nie jest spowodowane niczym. Nie da się przerobić Ralliarta na Evo. Był taki temat albo tutaj albo na evo.org.

Co do reszty myśle, że Krzychu wyczerpał temat.

krzychu napisał/a:
a 2,4 to masz jedynie za wody


Nie dość, że wersja USA to jeszcze praktycznie niespotykana u nas. Skrzynia CVT też za wiele "funu" nie da.

krzychu napisał/a:
szpera płytkowa z tyłu i torsen z przodu (jak dobrze pamiętam bo może są 2 płytkowe nie pamiętam już)


Z tego co próbowałem temat zgłębić to i przód i tył jest szpera wielopłytkowa.

krzychu napisał/a:
Są szczęściarze co kupili nie zajechanego RA


Łatwo nie było - i to jeszcze w sedanie :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-04-2019, 16:41   

Mazin89 napisał/a:

Łatwo nie było - i to jeszcze w sedanie :D


Szczęściarz, może jeszcze FV?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-04-2019, 17:01   

krzychu napisał/a:
może jeszcze FV


W sensie, że na fakture? :D
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-04-2019, 17:07   

Mazin89 napisał/a:
W sensie, że na fakture? :D


No jak z USA lub Szwajcarii to zazwyczaj nie problem... Takiego szukałem...
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-04-2019, 17:13   

Mój jest z pochodzenia Szwajcar ale kupiłem od właściciela w PL także nie na FV. Zjechałem całe południe Polski a bardzo ładny egzemplarz stał 30 km ode mnie:)
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 06-05-2019, 14:16   

MIho to pochwal się na czym stanęło, czy będziesz modzić tego RA czy raczej kupisz dziecio-wóz 2.4, a mody zrobisz sobie na Playstation ?

Kiedyś penetrowałem temat ewolucji Ralliarta i prognozy były bardzo pozytywne ponieważ niektóre podzespoły są typu Plug & Play, a do tego jest masa dostępnych części.
Największym zaskoczeniem dla mnie był fakt że więcej trzeba zapłacić by auto zatrzymać niż przyspieszyć :)

Największą zaletą Ralliarta jest wbudowany generator bananów na twarzy.
Pamiętam jak pierwszy raz wyłączyłem trakcję w zimie, podobno ten głupi wyraz zadowolenia na twarzy towarzyszył mi nawet podczas snu.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.