Lancer, 2.4 czy 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Miho
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 08-04-2019, 14:26 Lancer, 2.4 czy 2.0
|
|
|
Witam bardzo serdecznie, chciałbym się was zapytać o doradzenie w sprawie kupna Lancera.
Głównie chodzi mi o wybór wersji silnikowej.. Auto w przyszłości ma być modyfikowane pod zwiększenie mocy itp.
Upatrzyłem sobie 2 silniki lancerów, 2.0T MIVEC Ralliart, lub 2.4 MIVEC... moje pytanie brzmi który silnik jest bardziej podatny na modyfikacje, czy o samą awaryjność oraz czym się one różnią. Zależy mi na napędzie AWD, skoro auto ma być robione pod "Evo".
Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 08-04-2019, 14:56
|
|
|
Miho napisał/a: | skoro auto ma być robione pod "Evo". | Nie lepiej kupić od razu evo, będzie mniej dłubania. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Miho
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 08-04-2019, 16:11
|
|
|
No właśnie chodzi o to dłubanie by dłubać, oraz no... pieniądze.. ralliart jest przynajmniej z tego co widze znacznie tańszy niż Evo które w większości są po modyfikacjach, a ja szukam fabrycznej mitschubishi w takiej konfiguracji, tylko właśnie silnik mnie zastanawia. Przykładowo czy 2.4 można uturbić. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-04-2019, 12:48
|
|
|
Miho napisał/a: | Przykładowo czy 2.4 można uturbić. |
Ehhh chyba za dużo need for speed-a ale ja się tam nie znam.
Zacznij od tego że RA i 2,4 to zupełnie inne napędy:
- RA ma ACD międzyosiowy mechanizm różnicowy z płynnym blokowaniem + szpera płytkowa z tyłu i torsen z przodu (jak dobrze pamiętam bo może są 2 płytkowe nie pamiętam już). Skrzynia biegów to SST (2 sprzęgłowa bez chłodnicy oleju)
- 2,4 jeśli w ogóle ma 4x4 (bo może być tylko FWD) to ma zwykły napęd dołączany jak w Outlanderze/ASX. Skrzynia manual lub częściej CVT (bezstopniowa)
Więc jak chcesz coś modzić do RA, ale po zmianie hamulców, zawieszenia, wzmocnieniu skrzyni (są zestawy + obowiązkowa chłodnia oleju), modzeniu w silniku robi się z tego Evo… A wygląda masz ciągle prawie zwykłego lancera. Do tego EVO ma jeszcze z tyłu YAW zamiast zwykłej szpery... Więc RA dalej będzie płużyło przodem na zakręcie, a EVO idzie z lekką nadsterownością i jak przyklejone do drogi. Oczywiście przy dużych modach YAW nie wytrzymuje ale kastrowanie EVO z YAW to rozpatruję w kategorii antytuningu…
Są szczęściarze co kupili nie zajechanego RA, ale nie jest to proste. Do tego RA możesz mieć krajowe (dziwne ceny gdzieś 20 tys wyższe niż ubezpieczyciel wycenia AC), a 2,4 to masz jedynie za wody... Kiedyś myślałem, szukałem i w końcu kupiłem nowy samochód.
Swoją drogą Lancer 2,4 AWD z wysokim wyposażeniem to pewnie dobry wóz, ale nie nadaje się do dłubania. Nawet wyglada fajnie, a w zimie można coś tam polatać bokami... Tylko nie za wiele tego jest w dobrym stanie. |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-04-2019, 16:33
|
|
|
Co do dłubania to 2.0T na pewno będzie bardziej podatny na modyfikacje. Temat uturbiania też istnieje na forum więc warto poczytać. To są bardzo duże koszty. Lepiej kupić Evo. Albo robić coś przy Ralliarcie. Tyle że to, że Ralliart jest znacznie tańszy od Evo nie jest spowodowane niczym. Nie da się przerobić Ralliarta na Evo. Był taki temat albo tutaj albo na evo.org.
Co do reszty myśle, że Krzychu wyczerpał temat.
krzychu napisał/a: | a 2,4 to masz jedynie za wody |
Nie dość, że wersja USA to jeszcze praktycznie niespotykana u nas. Skrzynia CVT też za wiele "funu" nie da.
krzychu napisał/a: | szpera płytkowa z tyłu i torsen z przodu (jak dobrze pamiętam bo może są 2 płytkowe nie pamiętam już) |
Z tego co próbowałem temat zgłębić to i przód i tył jest szpera wielopłytkowa.
krzychu napisał/a: | Są szczęściarze co kupili nie zajechanego RA |
Łatwo nie było - i to jeszcze w sedanie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-04-2019, 16:41
|
|
|
Mazin89 napisał/a: |
Łatwo nie było - i to jeszcze w sedanie |
Szczęściarz, może jeszcze FV? |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-04-2019, 17:07
|
|
|
Mazin89 napisał/a: | W sensie, że na fakture? |
No jak z USA lub Szwajcarii to zazwyczaj nie problem... Takiego szukałem... |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-04-2019, 17:13
|
|
|
Mój jest z pochodzenia Szwajcar ale kupiłem od właściciela w PL także nie na FV. Zjechałem całe południe Polski a bardzo ładny egzemplarz stał 30 km ode mnie:) |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 06-05-2019, 14:16
|
|
|
MIho to pochwal się na czym stanęło, czy będziesz modzić tego RA czy raczej kupisz dziecio-wóz 2.4, a mody zrobisz sobie na Playstation ?
Kiedyś penetrowałem temat ewolucji Ralliarta i prognozy były bardzo pozytywne ponieważ niektóre podzespoły są typu Plug & Play, a do tego jest masa dostępnych części.
Największym zaskoczeniem dla mnie był fakt że więcej trzeba zapłacić by auto zatrzymać niż przyspieszyć
Największą zaletą Ralliarta jest wbudowany generator bananów na twarzy.
Pamiętam jak pierwszy raz wyłączyłem trakcję w zimie, podobno ten głupi wyraz zadowolenia na twarzy towarzyszył mi nawet podczas snu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|