Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:04
[I 2.0] zuzycie oleju
Autor Wiadomość
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2009, 22:05   

krzychu napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
może po to aby nie wywalać kasy w błoto i lać coś taniego - co nie jest głupie


Trochę naciągane szczególnie jeśli ktoś pyta o olej do samochodu którego cena sprzedaży oscyluje w okolicy 100 tys zł.

A teraz widzę ze Valvoline wypuścił maxlife syntetyki.
http://www.valvoline-olej...ndex-id-28.html


Poznałem już ten olej - jest OK.
Outlander z 2003 roku kosztuje coś około 34tys.zł
Skąd 100tys :?:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-08-2009, 22:13   

jaceksu25 napisał/a:

Outlander z 2003 roku kosztuje coś około 34tys.zł
Skąd 100tys :?:


krzychu napisał/a:
którego cena sprzedaży oscyluje w okolicy 100 tys zł.


Pogrubione to klucz. Uściślając nowego.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2009, 22:17   

krzychu, możesz mi to wyjaśnić na PW, bo dalej nie wiem o co chodzi :?: przecież on ma jeszcze 2.0 benzyniak - jak to się ma do nowego??

Mając 6 letnie auto z przelotem ponad 100kkm także bym kombinował co taniego i dobrego wlać do niego

Nawet się zrymowało :D
 
 
tomeksek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2012 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: polska
Wysłany: 19-08-2009, 09:24   

Pytam dlatego ze kupilem auto sprowadzone i nie wiem jaki olej byl lany wczesniej.

Gdy to powiedzeialm mechanikom to stwierdzili ze najbezpieczniej w tej sytuacji zalac polsyntetyk to jesli wczesniej byl polsyntetyk (a niemcy podobno po 100tys leja polsyntetyk) to bedzie jakis problem.

No to powiedzielem jak sie znacie to lejcie polsyntetyk. Ale jak teraz troche poczytalem na forum to nie wiem czy dobrze zrobilem i dlatego sie pytam czy to mi wplynie na zywotnosc silnika jakos znaczaco.

Kwestia czy przy nastepnej wymianie przesc na syntetyk czy zostac juz przy tym polsyntetyku.

Oleju nie bierze ani grama.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2009, 13:05   

Ja bym wlał tego syntetyka Valvoline Maxlife 5W40. Nasz kochany admin Hubery chyba nawet do Malucha lał syntetyka (nawet jak miał wcześniej mineralna) i nie mu nie było. A jak nie chcesz ryzykować (chodź z tym ryzykiem to i tak przesada po prostu może zacząć trochę go ubywać) to na pół syntetyku 10W40 też spokojnie pojeździsz i nic silnikowi się nie stanie. Jest też trochę tańszy jeśli ktoś na to patrzy.
 
 
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-04-2019, 13:47   

Mam wlany ELF 10W40 i chodzi dobrze, pije 0,5l/10kkm - myślę że to normalne - OT I/2,0l/2004/191kkm.
_________________
Stacho
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-04-2019, 18:26   

Stacho51, jakie Ty masz to auto w końcu bo nie wiem?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-04-2019, 09:09   

Outlander I, silnik 2,0 l, rok produkcji 2004, przebieg 191000 km
_________________
Stacho
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 24-04-2019, 07:58   

Stacho51 napisał/a:
pije 0,5l/10kkm - myślę że to normalne

Z takim spalaniem nie masz się czym przejmować mój dawny O1T to od wymiany do wymiany brał 0,35l na 7,5kkm. A galloper bierze 0,6l/1kkm
BZYK_R1 daj mu złotą łopatę za odkopanie tematu sprzed 10 lat
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 24-04-2019, 12:34   

Ja Wam tylko powiem że za cholerę nie wierzę w te wasze raporty zużycia oleju. Bez odbioru.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Martini86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2019
Posty: 17
Skąd: Wschowa
Wysłany: 28-04-2019, 20:04   

W moim przy przebiegu 162 000 ubyło 0,4 po 1,5kkm. Natomiast zauważyłem delikatne pocenie się pod pokrywą zaworów na narożnikach od strony turbo oraz od strony odmy. Dodatkowo od strony turbo widać małe wybrzuszenie uszczelki. Jeszcze podczas ostatniej wymiany w Szwajcarii był zalewany Castrolem 10w40, ja wlałem taki sam. Natomiast poczytałem w wątku olejowym na ten temat i już wiem, że następny jaki wleję z pewnością nie będzie wspomnianym Castrolem. Przymierzam się do wymiany tej uszczelki pokrywy zaworów i pytanie czy kupić ją w ASO czy wystarczy np. AJUSA, BluePrint, Elring?
Po odkręceniu korka wlewu oleju nie zauważyłem najmniejszego nagaru, natomiast odbiegając trochę od tematu czy ktoś z Was bawił się w wodorowanie silnika?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-04-2019, 20:33   

Martini86 napisał/a:
Przymierzam się do wymiany tej uszczelki pokrywy zaworów i pytanie czy kupić ją w ASO czy wystarczy np. AJUSA, BluePrint, Elring?

Oryginalną uszczelkę na allegro kupisz za 100zł + wysyłka, więc ja bym się nie bawił w zamienniki 8) .
Dodatkowo warto wymienić uszczelniacze świec, na ww portalu 15zł/szt + wysyłka.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 28-04-2019, 22:03   

Martini86, a tak z ciekawości zapytam. Czy próbowałeś dokręcić pokrywę? W O1T zwyczaje luzują się śrubki i co jakiś czas trzeba dociągnąć.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Martini86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2019
Posty: 17
Skąd: Wschowa
Wysłany: 28-04-2019, 22:11   

Bzyk_R1 napisał/a:
Martini86, a tak z ciekawości zapytam. Czy próbowałeś dokręcić pokrywę? W O1T zwyczaje luzują się śrubki i co jakiś czas trzeba dociągnąć.

Nie próbowałem dokręcać. Póki co nie jestem jeszcze na tyle wtajemniczony w temacie O1T, aby wiedzieć o takich rzeczach, więc tym bardziej dziękuję za uwagę.
W ogóle podejrzewałem wcześniej nieszczelność na dolocie od strony odmy, ale wykluczone również przez mojego mechanika. Pokażę mechanikowi jutro to wybrzuszenie uszczelki w narożniku, porozmawiam o dokręceniu pokrywy i zobaczymy.
Jeszcze raz dzięki za info.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.