Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:04 |
[I 2.0] zuzycie oleju |
Autor |
Wiadomość |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2009, 22:05
|
|
|
krzychu napisał/a: | jaceksu25 napisał/a: | może po to aby nie wywalać kasy w błoto i lać coś taniego - co nie jest głupie |
Trochę naciągane szczególnie jeśli ktoś pyta o olej do samochodu którego cena sprzedaży oscyluje w okolicy 100 tys zł.
A teraz widzę ze Valvoline wypuścił maxlife syntetyki.
http://www.valvoline-olej...ndex-id-28.html |
Poznałem już ten olej - jest OK.
Outlander z 2003 roku kosztuje coś około 34tys.zł
Skąd 100tys |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-08-2009, 22:13
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: |
Outlander z 2003 roku kosztuje coś około 34tys.zł
Skąd 100tys |
krzychu napisał/a: | którego cena sprzedaży oscyluje w okolicy 100 tys zł.
|
Pogrubione to klucz. Uściślając nowego. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2009, 22:17
|
|
|
krzychu, możesz mi to wyjaśnić na PW, bo dalej nie wiem o co chodzi przecież on ma jeszcze 2.0 benzyniak - jak to się ma do nowego??
Mając 6 letnie auto z przelotem ponad 100kkm także bym kombinował co taniego i dobrego wlać do niego
Nawet się zrymowało |
|
|
|
 |
tomeksek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2012 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: polska
|
Wysłany: 19-08-2009, 09:24
|
|
|
Pytam dlatego ze kupilem auto sprowadzone i nie wiem jaki olej byl lany wczesniej.
Gdy to powiedzeialm mechanikom to stwierdzili ze najbezpieczniej w tej sytuacji zalac polsyntetyk to jesli wczesniej byl polsyntetyk (a niemcy podobno po 100tys leja polsyntetyk) to bedzie jakis problem.
No to powiedzielem jak sie znacie to lejcie polsyntetyk. Ale jak teraz troche poczytalem na forum to nie wiem czy dobrze zrobilem i dlatego sie pytam czy to mi wplynie na zywotnosc silnika jakos znaczaco.
Kwestia czy przy nastepnej wymianie przesc na syntetyk czy zostac juz przy tym polsyntetyku.
Oleju nie bierze ani grama. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-08-2009, 13:05
|
|
|
Ja bym wlał tego syntetyka Valvoline Maxlife 5W40. Nasz kochany admin Hubery chyba nawet do Malucha lał syntetyka (nawet jak miał wcześniej mineralna) i nie mu nie było. A jak nie chcesz ryzykować (chodź z tym ryzykiem to i tak przesada po prostu może zacząć trochę go ubywać) to na pół syntetyku 10W40 też spokojnie pojeździsz i nic silnikowi się nie stanie. Jest też trochę tańszy jeśli ktoś na to patrzy. |
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-04-2019, 13:47
|
|
|
Mam wlany ELF 10W40 i chodzi dobrze, pije 0,5l/10kkm - myślę że to normalne - OT I/2,0l/2004/191kkm. |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-04-2019, 09:09
|
|
|
Outlander I, silnik 2,0 l, rok produkcji 2004, przebieg 191000 km |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 24-04-2019, 07:58
|
|
|
Stacho51 napisał/a: | pije 0,5l/10kkm - myślę że to normalne |
Z takim spalaniem nie masz się czym przejmować mój dawny O1T to od wymiany do wymiany brał 0,35l na 7,5kkm. A galloper bierze 0,6l/1kkm
BZYK_R1 daj mu złotą łopatę za odkopanie tematu sprzed 10 lat |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 24-04-2019, 12:34
|
|
|
Ja Wam tylko powiem że za cholerę nie wierzę w te wasze raporty zużycia oleju. Bez odbioru. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Martini86
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2019 Posty: 17 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 28-04-2019, 20:04
|
|
|
W moim przy przebiegu 162 000 ubyło 0,4 po 1,5kkm. Natomiast zauważyłem delikatne pocenie się pod pokrywą zaworów na narożnikach od strony turbo oraz od strony odmy. Dodatkowo od strony turbo widać małe wybrzuszenie uszczelki. Jeszcze podczas ostatniej wymiany w Szwajcarii był zalewany Castrolem 10w40, ja wlałem taki sam. Natomiast poczytałem w wątku olejowym na ten temat i już wiem, że następny jaki wleję z pewnością nie będzie wspomnianym Castrolem. Przymierzam się do wymiany tej uszczelki pokrywy zaworów i pytanie czy kupić ją w ASO czy wystarczy np. AJUSA, BluePrint, Elring?
Po odkręceniu korka wlewu oleju nie zauważyłem najmniejszego nagaru, natomiast odbiegając trochę od tematu czy ktoś z Was bawił się w wodorowanie silnika? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-04-2019, 20:33
|
|
|
Martini86 napisał/a: | Przymierzam się do wymiany tej uszczelki pokrywy zaworów i pytanie czy kupić ją w ASO czy wystarczy np. AJUSA, BluePrint, Elring? |
Oryginalną uszczelkę na allegro kupisz za 100zł + wysyłka, więc ja bym się nie bawił w zamienniki .
Dodatkowo warto wymienić uszczelniacze świec, na ww portalu 15zł/szt + wysyłka. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 28-04-2019, 22:03
|
|
|
Martini86, a tak z ciekawości zapytam. Czy próbowałeś dokręcić pokrywę? W O1T zwyczaje luzują się śrubki i co jakiś czas trzeba dociągnąć. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Martini86
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2019 Posty: 17 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 28-04-2019, 22:11
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Martini86, a tak z ciekawości zapytam. Czy próbowałeś dokręcić pokrywę? W O1T zwyczaje luzują się śrubki i co jakiś czas trzeba dociągnąć. |
Nie próbowałem dokręcać. Póki co nie jestem jeszcze na tyle wtajemniczony w temacie O1T, aby wiedzieć o takich rzeczach, więc tym bardziej dziękuję za uwagę.
W ogóle podejrzewałem wcześniej nieszczelność na dolocie od strony odmy, ale wykluczone również przez mojego mechanika. Pokażę mechanikowi jutro to wybrzuszenie uszczelki w narożniku, porozmawiam o dokręceniu pokrywy i zobaczymy.
Jeszcze raz dzięki za info. |
|
|
|
 |
|