[EAx 97-04] Galant 2.5v6 - wyciek z okolic rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-05-2019, 19:13
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Ja daję bez. Na dirco. | Ja też. |
|
|
|
 |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-05-2019, 21:30
|
|
|
Witam wszystkich ponownie.
Rozkręciłem wszystko od strony rozrządu.
Na początku myślałem ze faktycznie , uszczelnienie pompa - blok było słabe i to było główną przyczyną. Ale po obejrzeniu dokładnie pompy myślę że to pompa jakimś cudem siadła.
Podczas czyszczenia pompy zauważyłem że jednak ciecz uchodziła z otworu technologicznego.
A wy co o tym sądzicie ?
[ Dodano: 12-05-2019, 08:05 ]
Po wymianie pompy na nową, brak wycieków z tamtej okolicy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-05-2019, 12:12
|
|
|
Po prostu pompa padła. Jakiej była firmy? |
|
|
|
 |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-05-2019, 19:22
|
|
|
GMB. Oddana na reklamację, uznano i zwrócono pieniążki |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-05-2019, 19:30
|
|
|
A było wytłoczone na pompie GMB Japan czy samo GMB |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-05-2019, 06:47
|
|
|
Raczej samo GMB. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2019, 08:36
|
|
|
piolek3 napisał/a: | Raczej samo GMB. |
To mnie trochę postraszyłeś, bo w swoim bolidzie też mam GMB .
Dodam, że kiedyś na pompie byo wytłoczenie GMB Japan.
Pewnie klepią już gdzieśna na dalekim wschodziie i jakość spadła . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-05-2019, 21:47
|
|
|
Myślę że mój to był losowy przypadek. Teraz założyłem termotec, zobaczymy na jak długo |
|
|
|
 |
Pajda1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2022 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-04-2022, 20:53
|
|
|
Dzień dobry Kolegi i Koleżanki.
Podpinam pod temat , tyle, że z 2.4 gdi. Cieknie mi z okolic rozrządu, nic strasznego, kilka kropel się pojawiło. Pojechałem do mechanika i to u niego dostałem powyższą diagnozę. Zasugerował mi wymianę rozrządu wraz z simmeringami i rzucił ceną 2145PLn (dwa tysiące sto czterdzieści pięć złotych - części plus robocizna).
Moje pytanie brzmi: Czy faktycznie wymieniać cały rozrząd i skąd taka wysoka cena? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-04-2022, 21:25
|
|
|
Pajda1980 napisał/a: | skąd taka wysoka cena? | koszt części w najszerszej wersji 850zł, reszta to robocizna
GDI to DOHC - trzeba znać specyfikę tego silnika, żeby wszystko poprawnie ustawić
można same uszczelniacze zmienić - pytanie czy na rozrząd nie jest już czas? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-04-2022, 12:02
|
|
|
Pajda1980 napisał/a: | Zasugerował mi wymianę rozrządu wraz z simmeringami i rzucił ceną 2145PLn (dwa tysiące sto czterdzieści pięć złotych - części plus robocizna).
Moje pytanie brzmi: Czy faktycznie wymieniać cały rozrząd i skąd taka wysoka cena? | Ma na tyle roboty i nie chce grzebc przy wynalazkach które sa mu obce wiec wali cene, albo bierze pod uwage mozliwosc wymiany dodatkowych czesci typu paski osprzetu, etc (kalkulacja nie obejmujaca zakresu czesci jest nic nie warta) do tego marza na czesciach, przeciez nie bedzie robił dobrze klientowi blokujac sobie stanowisko pracy i zamawiajac czesci z neta które moga byc trefne, zamawia na miejscu i reklamacje na ewentualne czesci ogarnia od reki. Jak olej leci rozrzad powinno sie zmienic w zwiazku z zasada raz sciagniety pasek wiaze sie z jego wymiana. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Pajda1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2022 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-04-2022, 19:01
|
|
|
Dziękuję Panom za odpowiedź. rozrząd był robiony 40kkm temu więc może i czas, choć wg forum i naszych kolegów powinno być 60kkm (auto głownie jeździ po mieście, rocznie może 10-11kkm zrobi). Krzyzak co rozumiesz prze z najszerszą wersję - mógłbyś rozwinąć dokładnie?
A z postu robertdg zrozumiałem, że cena podana przez mechanika jest z grubym narzutem...
Ile wg Was powinno to kosztować? Podajcie choć widełki bo skoro Krzyzak pisze, że 850 najszersza wersja części, to by wychodziło około 1300 za robociznę i mam niejasne przeczucie, że chcą mnie naciągnąć... I o ile na częściach nie oszczędzam to nie lubię być dymany tam gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-04-2022, 19:15
|
|
|
Pajda1980 napisał/a: | A z postu robertdg zrozumiałem, że cena podana przez mechanika jest z grubym narzutem... | Sa 2 scenariusze, jeden z nich zakłada ze cena jest adekwatna do naprawy, druga ze mechanikowi nie chce sie meczyc z autem które jest mało znane i stad cena, jezeli nie przedstawisz wyceny, to sie nie dowiesz skąd wziela sie cena |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Pajda1980
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2022 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-04-2022, 20:15
|
|
|
Jutro będę w warsztacie i poproszę o dokładną wycenę to ją przedstawię tutaj. Spokojnej nocy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2022, 09:39
|
|
|
Pajda1980 napisał/a: | Krzyzak co rozumiesz prze z najszerszą wersję - mógłbyś rozwinąć dokładnie? |
paski + rolki napinające + pompa wody + uszczelniacze 3 szt. + zamiennik napinacza paska (aczkolwiek to wolałbym zostawić, wtedy cena spada o 300zł).
Zapytaj tego pana z warsztatu jak się ustawia pompę oleju w tym silniku - jak odpowie, to warto mu zostawić, w innym wypadku lepiej szukaj kogoś innego.
Mogę też napisać ile ja brałem kiedyś za wymianę rozrządu w GDI - 300zł. Ale ostatni robiłem jakoś w 2015, teraz pewnie z 500.
Jeśli masz pewność, że pompa wody była zmieniana, to kolejne 150zł można z części zdjąć.
Jeśli chodzi o zakładanie używanego paska - w swoim aucie już wielokrotnie go zakładałem, ale przebieg był mały, kilka tys km. Ważne, by pasek nadal kręcił się w tę samą stronę. |
|
|
|
 |
|