Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAx 97-04] Galant 2.5v6 - wyciek z okolic rozrządu
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-05-2019, 19:13   

Krzyzak napisał/a:
Ja daję bez. Na dirco.
Ja też.
 
 
piolek3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 8
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-05-2019, 21:30   

Witam wszystkich ponownie.
Rozkręciłem wszystko od strony rozrządu.
Na początku myślałem ze faktycznie , uszczelnienie pompa - blok było słabe i to było główną przyczyną. Ale po obejrzeniu dokładnie pompy myślę że to pompa jakimś cudem siadła.
Podczas czyszczenia pompy zauważyłem że jednak ciecz uchodziła z otworu technologicznego.
A wy co o tym sądzicie ?







[ Dodano: 12-05-2019, 08:05 ]
Po wymianie pompy na nową, brak wycieków z tamtej okolicy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-05-2019, 12:12   

Po prostu pompa padła. Jakiej była firmy?
 
 
piolek3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 8
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-05-2019, 19:22   

GMB. Oddana na reklamację, uznano i zwrócono pieniążki :mrgreen:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-05-2019, 19:30   

A było wytłoczone na pompie GMB Japan czy samo GMB :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piolek3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 8
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-05-2019, 06:47   

Raczej samo GMB.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-05-2019, 08:36   

piolek3 napisał/a:
Raczej samo GMB.

To mnie trochę postraszyłeś, bo w swoim bolidzie też mam GMB :doubt: .
Dodam, że kiedyś na pompie byo wytłoczenie GMB Japan.
Pewnie klepią już gdzieśna na dalekim wschodziie i jakość spadła :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piolek3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 8
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-05-2019, 21:47   

Myślę że mój to był losowy przypadek. Teraz założyłem termotec, zobaczymy na jak długo :D
 
 
Pajda1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-04-2022, 20:53   

Dzień dobry Kolegi i Koleżanki.
Podpinam pod temat , tyle, że z 2.4 gdi. Cieknie mi z okolic rozrządu, nic strasznego, kilka kropel się pojawiło. Pojechałem do mechanika i to u niego dostałem powyższą diagnozę. Zasugerował mi wymianę rozrządu wraz z simmeringami i rzucił ceną 2145PLn (dwa tysiące sto czterdzieści pięć złotych - części plus robocizna).
Moje pytanie brzmi: Czy faktycznie wymieniać cały rozrząd i skąd taka wysoka cena?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-04-2022, 21:25   

Pajda1980 napisał/a:
skąd taka wysoka cena?
koszt części w najszerszej wersji 850zł, reszta to robocizna
GDI to DOHC - trzeba znać specyfikę tego silnika, żeby wszystko poprawnie ustawić
można same uszczelniacze zmienić - pytanie czy na rozrząd nie jest już czas?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2022, 12:02   

Pajda1980 napisał/a:
Zasugerował mi wymianę rozrządu wraz z simmeringami i rzucił ceną 2145PLn (dwa tysiące sto czterdzieści pięć złotych - części plus robocizna).
Moje pytanie brzmi: Czy faktycznie wymieniać cały rozrząd i skąd taka wysoka cena?
Ma na tyle roboty i nie chce grzebc przy wynalazkach które sa mu obce wiec wali cene, albo bierze pod uwage mozliwosc wymiany dodatkowych czesci typu paski osprzetu, etc (kalkulacja nie obejmujaca zakresu czesci jest nic nie warta) do tego marza na czesciach, przeciez nie bedzie robił dobrze klientowi blokujac sobie stanowisko pracy i zamawiajac czesci z neta które moga byc trefne, zamawia na miejscu i reklamacje na ewentualne czesci ogarnia od reki. Jak olej leci rozrzad powinno sie zmienic w zwiazku z zasada raz sciagniety pasek wiaze sie z jego wymiana.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pajda1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-04-2022, 19:01   

Dziękuję Panom za odpowiedź. rozrząd był robiony 40kkm temu więc może i czas, choć wg forum i naszych kolegów powinno być 60kkm (auto głownie jeździ po mieście, rocznie może 10-11kkm zrobi). Krzyzak co rozumiesz prze z najszerszą wersję - mógłbyś rozwinąć dokładnie?
A z postu robertdg zrozumiałem, że cena podana przez mechanika jest z grubym narzutem...
Ile wg Was powinno to kosztować? Podajcie choć widełki bo skoro Krzyzak pisze, że 850 najszersza wersja części, to by wychodziło około 1300 za robociznę i mam niejasne przeczucie, że chcą mnie naciągnąć... I o ile na częściach nie oszczędzam to nie lubię być dymany tam gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2022, 19:15   

Pajda1980 napisał/a:
A z postu robertdg zrozumiałem, że cena podana przez mechanika jest z grubym narzutem...
Sa 2 scenariusze, jeden z nich zakłada ze cena jest adekwatna do naprawy, druga ze mechanikowi nie chce sie meczyc z autem które jest mało znane i stad cena, jezeli nie przedstawisz wyceny, to sie nie dowiesz skąd wziela sie cena
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pajda1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-04-2022, 20:15   

Jutro będę w warsztacie i poproszę o dokładną wycenę to ją przedstawię tutaj. Spokojnej nocy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2022, 09:39   

Pajda1980 napisał/a:
Krzyzak co rozumiesz prze z najszerszą wersję - mógłbyś rozwinąć dokładnie?

paski + rolki napinające + pompa wody + uszczelniacze 3 szt. + zamiennik napinacza paska (aczkolwiek to wolałbym zostawić, wtedy cena spada o 300zł).
Zapytaj tego pana z warsztatu jak się ustawia pompę oleju w tym silniku - jak odpowie, to warto mu zostawić, w innym wypadku lepiej szukaj kogoś innego.
Mogę też napisać ile ja brałem kiedyś za wymianę rozrządu w GDI - 300zł. Ale ostatni robiłem jakoś w 2015, teraz pewnie z 500.
Jeśli masz pewność, że pompa wody była zmieniana, to kolejne 150zł można z części zdjąć.
Jeśli chodzi o zakładanie używanego paska - w swoim aucie już wielokrotnie go zakładałem, ale przebieg był mały, kilka tys km. Ważne, by pasek nadal kręcił się w tę samą stronę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.