Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 23-05-2019, 19:54   Nierówna praca silnika

Cześć,
jak w temacie. Pacjent Lancer z silnikiem 2.0 135 KM. Na wolnych obrotach szarpie silnikiem, nie pracuje równo, rezonuje całą budą, na wyższych chodzi normalnie, nie traci mocy. Obroty nie falują, po podłączeniu komputera brak błędów. Do tej pory zostały wykonane następujące czynności: podmiana z drugiego Lancera takich elementów jak przepływomierz, świece, cewki, dodatkowo czyszczenie przepustnicy, szukanie lewego powietrza jakimś spreyem. Może ktoś z Was miał podobny problem, albo jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak.
Dzięki za pomoc.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-05-2019, 20:58   

Na wolnych obrotach (na postoju) za dostarczenie powietrza odpowiada silniczek krokowy może tu jest jakiś problem :? .
Czyściłeś go podczas czyszczenia przepustnicy :?:
Dobrze by było sprawdzić jeszcze przewody WN i ewentualnie poduszki silnika i skrzyni.

[ Dodano: 23-05-2019, 21:35 ]
Chyba, że pasek rozrządu przeskoczył lub balansowy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 23-05-2019, 22:00   

Ja miałem podobny problem,winna była wiązka elektryczna która idzie z prawej strony silnika koło skrzyni (gruba wiązka) .
_________________
zbychu74
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 23-05-2019, 22:20   

Bizi nie mam pojęcia, czy mechanik czyścił krokowiec, jutro podpytam. Ogólnie szarpie na postoju, na 1 biegu na wolnych obrotach podczas jazdy i jak się toczy, czyli bez wciskania pedału gazu. Kabli WN nie weryfikowaliśmy, jutro mechanik chce zajrzeć do rozrządu, bo też uważa, że coś mogło tam przeskoczyć. Zapomniałem dodać, iż sonda lambda także była podmieniana i ciśnienie na cylindrach w normie.

Dzięki za pomoc, zawsze to nowe tropy gdzie warto szukać.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-05-2019, 23:52   

Klark napisał/a:
jutro mechanik chce zajrzeć do rozrządu, bo też uważa, że coś mogło tam przeskoczyć.

Tylko niech dodatkowo sprawdzi balans, czy jest dobrze ustawiony.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-05-2019, 06:56   

Jakie parametry pracy silnika były sprawdzane podczas diagnostyki? Czy były to może same błędy silnika? Nie wiem czy ten silnik ma czujnik ciśnienia kolektora ale jeśli ma to warto sprawdzić jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. przy przestawionym rozrządzie czy jakiejś nieszczelności w dolocie najczęściej jest to wartość ponad 0,35 bara. Szczelny zdrowy silnik najczęściej ma około 0,28 - 0,33 bara.
Czy to szarpanie nagle się pojawiło czy właśnie po jakiejś większej naprawie bo możliwe że ten trop z wałkiem balansowym będzie najbardziej trafiony.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 24-05-2019, 08:10   

Klark,
Sprawdź to o czym ja mówiłem. Miałem identycznie jak Ty.Na wolnych kulał szarpał a jak jechałem normalnie to problem znikał.Zacząłem szarpać za wiązkę silnika i silnik zaczął pracować poprawnie.Przyczyną okazała się wiązka kabli z której zeszła izolacja i kable na wolnych obrotach dotykały bloku silnika i impuls który miał trafić do jednej z cewek trafiał na blok silnika.Naprawa okazała się bardzo prosta zaizolowałem porządnie taśmą parcianą i problem już się nie powtórzył.
_________________
zbychu74
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 24-05-2019, 08:18   

Bizi78 jaki może być powód przeskoczenia paska balansowego jeśli przy wymianie rozrządu zostanie założony prawidłowo ?

Patrząc na rysunek oraz opis wynika z niego, że krzywizna wałka może być ustawiona tylko w dwóch pozycjach - jedna jak na rysunku a druga opcja
gdy krzywizna idzie do góry czyli obrót o 180°.
Tak będzie w przypadku jeśli koło od wałka będzie na znakach i dzięki tej śrubie wchodzącej na 45mm możemy sprawdzić prawidłowość ustawienia wałka balansowego.
Czy te znaki na kole i bloku silnika (może inne) są wyraźne i nie można ich z czymś pomylić ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-05-2019, 09:05   

MitsuGo napisał/a:
jaki może być powód przeskoczenia paska balansowego jeśli przy wymianie rozrządu zostanie założony prawidłowo ?

Pewnie taki sam jak przy przeskoczeniu paska rozrządu.
Pasek od balansu też ma swój napinacz.


MitsuGo napisał/a:
Czy te znaki na kole i bloku silnika (może inne) są wyraźne i nie można ich z czymś pomylić ?


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-05-2019, 10:04   

Jeśli z paskiem balansowym jest coś nie tak to raczej podejrzewał bym niewłaściwe jego złożenie niż to że pasek sam przeskoczył. Przy tak krótkim pasku i tylko dwóch kołach i napinaczu nawet przy luźnym pasku raczej mało prawdopodobne jest by pasek sam przeskoczył. Większe ryzyko jest jak pasek jest dłuższy i koła zębate stykają się z paskiem mniejszą powierzchnią.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 24-05-2019, 14:49   

Bizi78 dobre foto, ładnie widać jak powinno być + ustawienie wałka na śrubę, dzięki.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 27-05-2019, 19:57   

Więc tak Panowie w moim przypadku przeskoczył rozrząd (Bizi dzięki za pomoc). Dziwne jest tylko to, że rozrząd był wymieniany w listopadzie 2015 r. i miał nalatane niecałe 25000 km. Podzespoły zamontowane to rolki SKF, paski Conti i napiczasz Aisin. Pocieszające chyba jest tylko to, że oprócz opisanych w tym temacie objawów innych nie stwierdzono tzn. przyspieszenie miał dobre, w silniku nic nie tłukło i nie kopcił jakby wybierano papieża.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-05-2019, 20:18   

Ja myślę że został źle założony a to że przeskoczył to tylko takie tłumaczenie się mechanika.
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 27-05-2019, 21:22   

PIecho wymieniony był 3,5 roku temu w innym warsztacie, gdyby był źle założony to by od razu dawał jakieś objawy. Jakimś usprawiedliwieniem może być fakt, że pod koniec lutego auto miało kolizję z przodu nie z mojej winy, więc przy gwałtownym zatrzymaniu mogło coś się zadziać. Tylko od kolizji zrobiłem dobre 1000 km.
Ostatnio zmieniony przez Klark 27-05-2019, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-05-2019, 21:22   

plecho1 napisał/a:
Ja myślę że został źle założony a to że przeskoczył to tylko takie tłumaczenie się mechanika.

Ja przerabiałem to samo, tzn po około 35kkm przeskoczył pasek, tylko u mnie już nie dało rady odpalić :? .
Całe szczęście, że przeskok nastąpił chyba przy odpaleniu i nie doszło do kolizji.
Rozrząd miałem na gratach japońskich, pasek SUN a rolka napinająca GMB.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.