Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne.
Autor Wiadomość
czarny 
Forumowicz

Auto: mitsu lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2019, 14:48   

Uwex napisał/a:
czarny napisał/a:
Mi pomogło
- raczej nie na długo WD-40 nie smaruje.

Dlatego napisałem że tymczasowo. Jest tam słaby dostęp, trzeba by to jakoś wykręcić i nasmarować wtedy albo najlepiej wymienić. U mnie to wyglada jak gula blota i korozji ... wypsikałem tyle ile się dało i uważam że WD40 lepszy niż czysta woda :D
Operację już tą raz powtarzałem i było znowu lepiej, ale finalnie myślę że tą część trzeba wymienić i tyle. Zanim się domyśliłem co to to byłem zdruzgotany bo trójka wchodziła mi raz na trzy próby, po wd40 blokuje mi teraz raz na 50 przypadków bardzo sporadycznie. To nic nie szkodzi można popsikać.
_________________
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 07-05-2019, 20:07   

ale jeśli da się dostać tam WD-40, to czemu nie jakimś smarem ?
_________________

 
 
 
czarny 
Forumowicz

Auto: mitsu lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2019, 01:10   

Uwex napisał/a:
ale jeśli da się dostać tam WD-40, to czemu nie jakimś smarem ?

WD miałem w sprayu, założyłem rurkę i pod ciśnieniem wypsikałem tyle ile się dało domowym sposobem. Wszystkim innym polecam wykręcenie elementu i porządne nasmarowanie ;)
_________________
 
 
sharky 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 103
Skąd: Kalisz
Wysłany: 09-05-2019, 10:58   

czarny napisał/a:
Od strony silnika widać taka "gruszkę" do której przychodzą linki od lewarka zmiany biegu,
Masz jakieś zdjęcie tej "gruszki"? W którym miejscu ona się dokładnie znajduje?
_________________
Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r.
 
 
czarny 
Forumowicz

Auto: mitsu lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2019, 23:55   

sharky napisał/a:
Masz jakieś zdjęcie tej "gruszki"? W którym miejscu ona się dokładnie znajduje?

To chyba mechanizm połączony ze skrzynią biegów, przekladnia która przekazuje ruchy z dźwigni biegów do skrzyni. Od góry słaby dostęp trzeba wykręcać akumulator i filt powietrza, może od dołu lepszy dostęp nie wiem. Załączam zdjęcia amatorskie z góry, średnio widać ale namierzycie element:

[IMG=http://www.pl.image-...ad/562/191.jpg]

Mam jeszcze dwa zdjęcia.ale są za duże i nie mam ich jak załączyć
_________________
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 19-05-2019, 15:34   

Chyba chodzi o te "gruszki" ;)

 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-06-2019, 16:55   

Diagnoza po rozebraniu skrzyni - uszkodzone koła zębate 2'ego i 3'ego biegu ("zawiniete zeby" jak to okreslil mechanik) oraz zużyty synchronizator 3'biegu. Mechanik twierdzi, że albo zeszlifuje nieco te koła zębate albo wymieni na nowe (koszt nowych to w ASO 2 tysiące złotych).
Ktoś coś mądrego doradzi? Szlifować i jeździć kolejne.. 100kkm? czy może nie stosować półśrodków i wymienić oba koła zębate? Wychodzi na to, że synchronizator do wymiany tak czy siak.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-06-2019, 11:10   

Żadnego szlifowania bo będzie hałas. Zwszlifuje utwardzaną warstwę i bedzie sie dopiero działo.

Dorwać drugą skrzynie nawet uzywaną, wymienić łożyska i podkładać.
Skoro jest problem z kołami znaczy sie smarownia nie było.
Masz jakieś foto uszkodzeń?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2019, 21:42   

Marcino napisał/a:
Żadnego szlifowania bo będzie hałas. Zwszlifuje utwardzaną warstwę i bedzie sie dopiero działo.

Dorwać drugą skrzynie nawet uzywaną, wymienić łożyska i podkładać.
Skoro jest problem z kołami znaczy sie smarownia nie było.
Masz jakieś foto uszkodzeń?

Nie ma mnie w Kraju. Zostawiłem auto u mechanika i jestem tylko na telefonie i niestety też nie mam jak zająć się teraz tą sprawą.
Poproszę faceta o zdjęcie.
 
 
michok 
Forumowicz


Auto: 1.8 Sedan + pakiet
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 69
Skąd: kr
Wysłany: 09-06-2019, 17:45   

jakiś czas temu pisałem tutaj o problemach z zacinaniem się skrzyni biegów na 3 biegu. Wymieniłem olej na millers trx synth 75w90 i pomimo, że początkowo czułem minimalną różnicę, tak po pewnym czasie mogę powiedzieć, że skrzynia pracuje dużo lepiej. Ok, czasem zatnie mi się ta trójka, ale ogól działania skrzyni zmienił się na plus.
Dodatkowo oddałem samochód do ASO w celu sprawdzenia luzów zaworowych i poprosiłem o jazdę testową moim Lancerkiem w celu zdiagnozowania problemów skrzyni. Diagnoza -> ten typ tak ma i nie odbiega znacząco od normy. Podobno w ASX też tak skrzynia chodzi.

Być może to nietrafiona diagnoza i być może skrzynia posiada jakieś fizyczne uszkodzenie. Ja temat na ten moment olewam, bo jeździ się naprawdę lepiej na tym oleju.

ps. moim zdaniem za "lepszą pracę skrzyni" może odpowiadać również wyższa temperatura na zewnątrz. Przyjdzie zima i pewnie znowu trójka o sobie przypomni.

Pozdrawiam serdecznie :)
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-06-2019, 19:14   

U mnie skrzynia już po naprawie. Wymienione jakieś przesówki, synchronizatory 2 i 3 biegu, a koła zębate 2 i 3-ego biegu delikatnie podszlifowane.
Jak to określił mechanik zęby były pozawijanie.
Niestety nie było mnie na miejscu, a naprawa miała miejsce w Stargardzie, więc tak czy siak kawałek od Szczecina.

U mnie wyszła zbyt ostra jazda - pierwsze auto, a krew wartka.
Za całość z kompletem sprzęgła zapłaciłem 3100zł. Rzekomo biegi wchodzą jak marzenie.
 
 
michok 
Forumowicz


Auto: 1.8 Sedan + pakiet
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 69
Skąd: kr
Wysłany: 10-06-2019, 16:52   

masakra jakie koszty... rozumiem, że w ASO robiłeś?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-06-2019, 17:25   

Dla mnie nie są to jakieś duże koszty - cieszę się, że za młodzieńczą głupotę zapłaciłem tylko tyle (w wielu zakładach słyszałem o kosztach ok 4-6kzł).

Orientacyjne ceny u "prywaciarzy":
-Komplet sprzęgła - 1000zł
- demontaż/montaż skrzyni, montaż sprzęgła - 650zł.
- olej do skrzyni - 150zł.
- robocizna skrzynia - 500zł
- części skrzynia - 950zł.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 10-06-2019, 17:33   

Cytat:
U mnie wyszła zbyt ostra jazda -
Co to oznacza :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-06-2019, 19:36   

tyku napisał/a:
Cytat:
U mnie wyszła zbyt ostra jazda -
Co to oznacza :?:

Dobre pytanie - częsta nieumiejętna zmiana biegu (z dwójki na trójkę i np. z czwórki na dwójkę).
W szczególności zdarzało mi się (może z.. 50 może i 100 razy) jeszcze nie wrzucić dobrze trzeciego biegu, a już puszczałem sprzęgło - obroty rosły, a stał brzmiała aż nie miło.
Gdybym nie próbował jeździć ostro, to i biegów nie próbowałbym zmieniać tak szybko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.