Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne. |
Autor |
Wiadomość |
czarny
Forumowicz
Auto: mitsu lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2019, 14:48
|
|
|
Uwex napisał/a: | czarny napisał/a: | Mi pomogło | - raczej nie na długo WD-40 nie smaruje. |
Dlatego napisałem że tymczasowo. Jest tam słaby dostęp, trzeba by to jakoś wykręcić i nasmarować wtedy albo najlepiej wymienić. U mnie to wyglada jak gula blota i korozji ... wypsikałem tyle ile się dało i uważam że WD40 lepszy niż czysta woda
Operację już tą raz powtarzałem i było znowu lepiej, ale finalnie myślę że tą część trzeba wymienić i tyle. Zanim się domyśliłem co to to byłem zdruzgotany bo trójka wchodziła mi raz na trzy próby, po wd40 blokuje mi teraz raz na 50 przypadków bardzo sporadycznie. To nic nie szkodzi można popsikać. |
_________________  |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 07-05-2019, 20:07
|
|
|
ale jeśli da się dostać tam WD-40, to czemu nie jakimś smarem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
czarny
Forumowicz
Auto: mitsu lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2019, 01:10
|
|
|
Uwex napisał/a: | ale jeśli da się dostać tam WD-40, to czemu nie jakimś smarem ? |
WD miałem w sprayu, założyłem rurkę i pod ciśnieniem wypsikałem tyle ile się dało domowym sposobem. Wszystkim innym polecam wykręcenie elementu i porządne nasmarowanie |
_________________  |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 09-05-2019, 10:58
|
|
|
czarny napisał/a: | Od strony silnika widać taka "gruszkę" do której przychodzą linki od lewarka zmiany biegu, | Masz jakieś zdjęcie tej "gruszki"? W którym miejscu ona się dokładnie znajduje? |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
|
|
|
 |
czarny
Forumowicz
Auto: mitsu lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2019, 23:55
|
|
|
sharky napisał/a: | Masz jakieś zdjęcie tej "gruszki"? W którym miejscu ona się dokładnie znajduje? |
To chyba mechanizm połączony ze skrzynią biegów, przekladnia która przekazuje ruchy z dźwigni biegów do skrzyni. Od góry słaby dostęp trzeba wykręcać akumulator i filt powietrza, może od dołu lepszy dostęp nie wiem. Załączam zdjęcia amatorskie z góry, średnio widać ale namierzycie element:
[IMG=http://www.pl.image-...ad/562/191.jpg]
Mam jeszcze dwa zdjęcia.ale są za duże i nie mam ich jak załączyć |
_________________  |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 19-05-2019, 15:34
|
|
|
Chyba chodzi o te "gruszki"
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-06-2019, 16:55
|
|
|
Diagnoza po rozebraniu skrzyni - uszkodzone koła zębate 2'ego i 3'ego biegu ("zawiniete zeby" jak to okreslil mechanik) oraz zużyty synchronizator 3'biegu. Mechanik twierdzi, że albo zeszlifuje nieco te koła zębate albo wymieni na nowe (koszt nowych to w ASO 2 tysiące złotych).
Ktoś coś mądrego doradzi? Szlifować i jeździć kolejne.. 100kkm? czy może nie stosować półśrodków i wymienić oba koła zębate? Wychodzi na to, że synchronizator do wymiany tak czy siak. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-06-2019, 11:10
|
|
|
Żadnego szlifowania bo będzie hałas. Zwszlifuje utwardzaną warstwę i bedzie sie dopiero działo.
Dorwać drugą skrzynie nawet uzywaną, wymienić łożyska i podkładać.
Skoro jest problem z kołami znaczy sie smarownia nie było.
Masz jakieś foto uszkodzeń? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-06-2019, 21:42
|
|
|
Marcino napisał/a: | Żadnego szlifowania bo będzie hałas. Zwszlifuje utwardzaną warstwę i bedzie sie dopiero działo.
Dorwać drugą skrzynie nawet uzywaną, wymienić łożyska i podkładać.
Skoro jest problem z kołami znaczy sie smarownia nie było.
Masz jakieś foto uszkodzeń? |
Nie ma mnie w Kraju. Zostawiłem auto u mechanika i jestem tylko na telefonie i niestety też nie mam jak zająć się teraz tą sprawą.
Poproszę faceta o zdjęcie. |
|
|
|
 |
michok
Forumowicz

Auto: 1.8 Sedan + pakiet
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 69 Skąd: kr
|
Wysłany: 09-06-2019, 17:45
|
|
|
jakiś czas temu pisałem tutaj o problemach z zacinaniem się skrzyni biegów na 3 biegu. Wymieniłem olej na millers trx synth 75w90 i pomimo, że początkowo czułem minimalną różnicę, tak po pewnym czasie mogę powiedzieć, że skrzynia pracuje dużo lepiej. Ok, czasem zatnie mi się ta trójka, ale ogól działania skrzyni zmienił się na plus.
Dodatkowo oddałem samochód do ASO w celu sprawdzenia luzów zaworowych i poprosiłem o jazdę testową moim Lancerkiem w celu zdiagnozowania problemów skrzyni. Diagnoza -> ten typ tak ma i nie odbiega znacząco od normy. Podobno w ASX też tak skrzynia chodzi.
Być może to nietrafiona diagnoza i być może skrzynia posiada jakieś fizyczne uszkodzenie. Ja temat na ten moment olewam, bo jeździ się naprawdę lepiej na tym oleju.
ps. moim zdaniem za "lepszą pracę skrzyni" może odpowiadać również wyższa temperatura na zewnątrz. Przyjdzie zima i pewnie znowu trójka o sobie przypomni.
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-06-2019, 19:14
|
|
|
U mnie skrzynia już po naprawie. Wymienione jakieś przesówki, synchronizatory 2 i 3 biegu, a koła zębate 2 i 3-ego biegu delikatnie podszlifowane.
Jak to określił mechanik zęby były pozawijanie.
Niestety nie było mnie na miejscu, a naprawa miała miejsce w Stargardzie, więc tak czy siak kawałek od Szczecina.
U mnie wyszła zbyt ostra jazda - pierwsze auto, a krew wartka.
Za całość z kompletem sprzęgła zapłaciłem 3100zł. Rzekomo biegi wchodzą jak marzenie. |
|
|
|
 |
michok
Forumowicz

Auto: 1.8 Sedan + pakiet
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 69 Skąd: kr
|
Wysłany: 10-06-2019, 16:52
|
|
|
masakra jakie koszty... rozumiem, że w ASO robiłeś? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-06-2019, 17:25
|
|
|
Dla mnie nie są to jakieś duże koszty - cieszę się, że za młodzieńczą głupotę zapłaciłem tylko tyle (w wielu zakładach słyszałem o kosztach ok 4-6kzł).
Orientacyjne ceny u "prywaciarzy":
-Komplet sprzęgła - 1000zł
- demontaż/montaż skrzyni, montaż sprzęgła - 650zł.
- olej do skrzyni - 150zł.
- robocizna skrzynia - 500zł
- części skrzynia - 950zł. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 10-06-2019, 17:33
|
|
|
Cytat: | U mnie wyszła zbyt ostra jazda - | Co to oznacza |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-06-2019, 19:36
|
|
|
tyku napisał/a: | Cytat: | U mnie wyszła zbyt ostra jazda - | Co to oznacza |
Dobre pytanie - częsta nieumiejętna zmiana biegu (z dwójki na trójkę i np. z czwórki na dwójkę).
W szczególności zdarzało mi się (może z.. 50 może i 100 razy) jeszcze nie wrzucić dobrze trzeciego biegu, a już puszczałem sprzęgło - obroty rosły, a stał brzmiała aż nie miło.
Gdybym nie próbował jeździć ostro, to i biegów nie próbowałbym zmieniać tak szybko. |
|
|
|
 |
|