Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pajero II 2.5TD] Zegary nie działają
Autor Wiadomość
zubs0n 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TDic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: ZKA
  Wysłany: 14-06-2019, 08:51   [Pajero II 2.5TD] Zegary nie działają

Witam szanowne grono,

w moim bardzo niedawno nabytym Pajero II z roku 1995 (2.5TDic, easyselect) padł prędkościomierz i obrotomierz, na raz. Temperatura, paliwo i kontrolki działają.

Oto rzeczone zegary:





Co już zrobiłem:
- poprawiłem wszystkie widoczne luty na "plecach" zegarów
- wymieniłem zegary na inne, rzekomo działające, o dokładnie takich samych numerach i parametrach
- sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w aucie
- wyczyściłem kostki konektorem
- poprzedni właściciel podobno wymienił czujnik na impulsatorze w skrzyni

Jak się domyślacie, bez reakcji. Gdzie w następnej kolejności szukać usterki? Czy zegary od 2.8 i od 2.5 są takie same, albo chociaż powinny działać? To pytanie wynika z tego, że gdy wpisałem numery z moich zegarów w google wyskoczyły wyniki z 2.8.

Obejrzałem schematy elektryczne - niewiele niestety znalazłem. Wg mnie to mało prawdopodobne że oba czujniki padły na raz. Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

P.S. Szukacz nie zwrócił mi nic ciekawego, jeżeli źle szukam to z góry przepraszam :roll:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-06-2019, 21:45   

zubs0n napisał/a:
Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć?
Dokładnie o tym samym pomyślałem, poszukaj miernikiem kabla/i masowego/ych i po nitce do kłębka sprawdź czy mają połączenie z masą auta.
 
 
zubs0n 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TDic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: ZKA
Wysłany: 15-06-2019, 22:16   

Hugo napisał/a:
zubs0n napisał/a:
Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć?
Dokładnie o tym samym pomyślałem, poszukaj miernikiem kabla/i masowego/ych i po nitce do kłębka sprawdź czy mają połączenie z masą auta.


Dzięki za poparcie mojego myślenia :D

W sumie to by się zgadzało... Tylko co oznacza na trzynastka przy kablach masowych of obrotomierza i prędkościomierza? Gdzie szukać? Raczej nie numer pinu na kostce, bo każda kostka jest numerowana od 1...



@edit
I czy dobrze czytam ten schemat, że w silniku 4D56 (który pracuje u mnie) masa obu wcale nie jest pod trzynastką, jak w silniku 6G72?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-06-2019, 12:23   

Jeśli chodzi o pogrubione numery na zrzucie to są to numery punktu masowego auta.
W manualu a dokładniej w części elektrycznej powinno być pokazane gdzie one się znajdują 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zubs0n 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TDic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: ZKA
Wysłany: 18-06-2019, 21:14   

W manualu znajdę powiadasz... A więc, z racji że zejść pod auto i zdemontować cokolwiek będę miał czas i okazję dopiero za jakieś 2 tygodnie, zbieram sobie wiedzę teoretyczną.

Dorwałem się do rozpiski elektrycznej mojego Pajerko (wersja 1991-1994, suplement z 1995 wskazuje że nic się w instalacji zegarów nie zmieniło) znalazłem takie smaczki... Sądząc po tym co wrzuciłem powyżej, interesuje mnie punkt masowy 13 (przynajmniej jeżeli chodzi o prędkościomierz, bo obrotomierz w 4D56 bierze masę z ósemki jak dobrze rozumiem). I o ile w RHD jest wszystko w porząsiu, i po prawo mamy 13-tkę:


To w LHD... no cóż. Albo jestem ślepy albo ona nie występuje :evil: :



Ktoś, coś? :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.