Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże, fasolkowe otwory w progach od spodu - po co ?
Autor Wiadomość
zbylan 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1,6 MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 23-07-2019, 19:12   Duże, fasolkowe otwory w progach od spodu - po co ?

Trochę się zdziwiłem/przeraziłem oglądając od spodu swój nowy nabytek. Zobaczyłem tam otwory w kształcie fasolki, o wymiarach 18x33, które znajdują się ok. 40 cm przed tylnymi kołami samochodu, wyciętę w obu progach (?).
Czy otwory te służą wyłącznie do zbierania z jezdni rozchlapywanej kołami zimowej solanki, czy też mają jeszcze jakąś inną funkcję - np. odprowadzania wody skądziś (w co z uwagi na ich usytuowanie nie bardzo wierzę) ?
A może są to tzw. otwory technologiczne, które powinny byś przez serwis "zaślepione" przed wydaniem samochodu klientowi, co nie zostało dopełnione w moim egzemplarzu ?
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-07-2019, 19:26   

zbylan, zrób zdjęcie o które Ci otwory chodzi :wink:
 
 
zbylan 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1,6 MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 23-07-2019, 20:54   

Oto i ono:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/1cc118d1ca3d09e1
Zdjęcie zrobione z poziomu jezdni, pod kątem w górę, w kierunku prawego tylnego koła.
Dla ułatwienia orientacji opisałem widoczne elementy charakterystyczne.
(Patrząc teraz widzę, że otwory nie są w progach, lecz chyba w jakichś wzmocnieniach poszycia podłogi, bezpośrednio przy progach - z drugiej strony nadwozia jest otwór analogiczny)
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-07-2019, 08:27   

Standardowy otwór technologiczny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zbylan 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1,6 MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24-07-2019, 10:56   

robertdg napisał/a:
Standardowy otwór technologiczny


A nie powinien być wobec tego zaślepiony (jak pisałem w 1-szym poście) ?
Przestrzeń nad blachami w których jest wykonany redukuje się do 0 przy progu (blachy te są z progiem zgrzane, co widać na foto), a cały ten układ jest moim zdaniem bardzo narażony na rozwój korozji.

P.S. Miałem kiedyś takiego Galanta jak Twój (2.0 16V liftback) tyle, że w srebrnym metaliku. To była MASZYNA. A może nawet jeszcze jest ? Sprzedałem go ~ 97 roku, "poszedł" w Twoje strony :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez zbylan 24-07-2019, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-07-2019, 13:24   

zbylan napisał/a:
A nie powinien być wobec tego zaślepiony (jak pisałem w 1-szym poście) ?

Nie wiem jak w nowoczesnych autach ale w moim pełnoletnim bolidzie MSS zatyczek nie ma, przynajmniej nie wszędzie 8) .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zbylan 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1,6 MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24-07-2019, 14:13   

Bizi78 napisał/a:
Nie wiem jak w nowoczesnych autach ale w moim pełnoletnim bolidzie MSS zatyczek nie ma, przynajmniej nie wszędzie

To jednak trochę inny układ. W tego rodzaju usztywniających profilach podłużnych jak pokazałeś - o.k. Otwory są na dnie, więc woda wpływa->wypływa->wysycha (bardzo szybko). W moim miśku też oczywiście są takie elementy i do tego nie mam zastrzeżeń.
Moim zdaniem układ który ja pokazałem nie zapewnia 2-ch ostatnich "w".
Proszę o dalsze podpowiedzi/sugestie, bo moje w/w przemyślenia prowadzą do wniosku: zaślepić !, a nie chciałbym uczynić czegoś nierozsądnego :?: . Na razie zresztą nie znalazłem zaślepek w odpowiednim wymiarze :) .
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-07-2019, 14:38   

zbylan, nie zaślepiaj, bo przyspieszysz korozję :wink:
Te "profile" mają się "wentylować" i podczas jazdy i podczas postoju. Jeżeli je zaślepisz to będzie się zbierać woda/para, która się tam zakisi.
 
 
zbylan 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1,6 MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 31-07-2019, 21:24   

mkm napisał/a:
zbylan, nie zaślepiaj, bo przyspieszysz korozję :wink:
Te "profile" mają się "wentylować" i podczas jazdy i podczas postoju. Jeżeli je zaślepisz to będzie się zbierać woda/para, która się tam zakisi.

I tu pojawia się pytanie: Zakładając skuteczne zaślepienie, skad pojawi sie tam woda? Inne otwory czy kondensacja ? Bo przestrzeń taka oczywiście powinna być wentylowana, ale moim zdaniem realizacja tego wymogu rzeczonymi otworami to aberacja.
I dalej: Jeśli ich nie zaślepię to woda nie będzie sie zbierać ?
A co, jeśli oprócz tzw. wentylowania będzie się tam dostawała słona woda w zimie (a musi, bo otwory są usytuowane w najgorszym z możliwych miejsc) ? I co, jeśli ta woda nie będzie mogła wypłynąć, bo brzegi tych otworów wykonane w wewnętrznej blasze są zawinięte (przetłoczone) w górę, co widać na mojej fotografii, a co może oznaczać, że będzie tam ciągle stał 3-4 mm zapas solanki ? Doprawdy nie potrafię znalezć uzasadnienia dla takiego rozwiązania przyjętego przez inżynierów Mitsu. Z drugiej strony, trudno ich podejrzewać o tak kardynalne błędy konstrukcyjne. Chociaż, skoro 10 lat temu zaprojektowali dla tego samochodu stalowy, mocno korodujący zbiornik paliwa, a od grubo ponad 20-tu lat znane są zbiorniki plastikowe, to ... kto wie ?
Stąd, zanim coś z tym zrobię (lub nie), pytanie do innych użytkowników ASX-ów:
Czy w Waszych autach także są takie otwory i czy sa one zaślepione, czy nie ?

(łatwo je "wymacać" - są po obu stronach nadwozia, ok. 40 cm przed tylnym kołem, ok. 7 cm od rantu łączenia blach progu )
_________________

 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-08-2019, 11:26   

zbylan napisał/a:

I tu pojawia się pytanie: Zakładając skuteczne zaślepienie, skad pojawi sie tam woda?

Wyobraź sobie ile wody przelewa się przez podwozie/nadkola.
Zwróć uwagę w którym miejscu "prysznic" jest największy.

https://www.youtube.com/watch?v=eA6pTjiWR0k

https://www.youtube.com/watch?v=B4LzWBOidWA

Moim zdaniem jeżeli zaślepisz dół to zrobisz sobie "kieszeń".
Błoto sie nie będzie wypłukiwać, woda będzie się zbierać.
 
 
PTE 
Forumowicz


Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-08-2019, 22:53   

Ja bym to zaimpregnował dokładnie woskiem do profili zamkniętych i więcej się nie martwił.
 
 
zbylan 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1,6 MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 03-08-2019, 23:55   

mkm napisał/a:
Moim zdaniem jeżeli zaślepisz dół to zrobisz sobie "kieszeń".
Błoto sie nie będzie wypłukiwać, woda będzie się zbierać.

Dzięki mkm za zaangażowanie i przemyślenia. Chyba nie ma sensu dalej bić piany. Na razie zostawię te otwory, tym bardziej, że przynajmniej od MY'18 są i to niezaślepione. Przy najbliższej okazji zrobię endoskopową inspekcję tej przestrzeni pod kątem ewentualnej obecności innych z niej wylotów, a przed zimą sprawdzę, czy zalega w niej woda i wówczas podejmę ostateczna decyzję.

Szkoda, że nikt z posiadaczy ASX-ów (zwłaszcza kilkuletnich) się tu nie wypowiedział, bo dopiero to byłoby niepodważalną wskazówką. A może jeszcze ktoś coś doda :P :?:

PTE napisał/a:
Ja bym to zaimpregnował dokładnie woskiem ...

Tak też zrobiłem (co widać na mojej fotografii) :D . A co ty zrobiłeś :shock: ? Napisz przynajmniej z którego roku jest Twój ASX, czy ma takie otwory, i jak się korozyjnie "trzyma" ten element, zwłaszcza na połączeniach z innymi elementami nadwozia.
_________________

 
 
PTE 
Forumowicz


Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-08-2019, 12:50   

zbylan napisał/a:
A co ty zrobiłeś :shock: ? Napisz przynajmniej z którego roku jest Twój ASX, czy ma takie otwory, i jak się korozyjnie "trzyma" ten element, zwłaszcza na połączeniach z innymi elementami nadwozia.


Ja? Nic. Samochód kupiłem 2 lata temu, jak miał już 5 lat :D Jakoś szczególnie się temu miejscu nie przyglądałem. Bardziej rzucały mi się w oczy rdzewiejące elementy zawieszenia, ale to podobno norma w tym modelu. We wrześniu jak będę wymieniał olej, to obejrzę sobie to dokładnie na kanale i dam znać.
 
 
RomanK61 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,6 117KM z 2015r. Diamant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2016
Posty: 169
Skąd: okolice Wadowic
Wysłany: 04-08-2019, 19:15   

Dzisiaj zajrzałem pod spód bo coś zaczęło mi stukać w tyle jak wrzucę wyższy bieg a jeszcze są za niskie obroty silnika i zauważyłem dużo rdzy na elementach zawieszenia tylnego, czy to podlega jakiejś gwarancji czy tylko karoseria. Co do stukanie myślałem że to rura wydechowa ale nic nie widziałem żeby coś było popuszczone.
_________________
RomanK
 
 
zbylan 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1,6 MY19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 05-08-2019, 00:03   

PTE napisał/a:
Bardziej rzucały mi się w oczy rdzewiejące elementy zawieszenia, ale to podobno norma w tym modelu.

I nie tylko w tym. Producenci samochodów generalnie się chyba nie przykładają za bardzo do zabezpieczenia antykorozyjnego elementów wykonanych z grubszych blach/profili, które nie są na stałe związane z nadwoziem. Tak samo było w znanych mi Nissanach, Fordach i Oplu Vectrze (jedynym "rasowym niemcu" jakim jezdziłem). Aż zerknę pod spód mojej 7-mio letniej Toyoty, ale prawdę mówiąc nie robię sobie wielkich nadziei.
Przyznaję jednak, że Mitsu ASX rzeczywiście mnie pod tym względem zadziwił: Auto bezpośrednio po odebraniu z salonu, ani metra nie przejechało po mokrym, a na spawach wahaczy widoczne naloty rudej - szok !
(Stąd decyzja o natychmiastowej interwencji antykorozyjnej, a po części także brak zaufania do całej reszty tej konstrukcji (patrz motyw przewodni tego wątku))

PTE napisał/a:
We wrześniu jak będę wymieniał olej, to obejrzę sobie to dokładnie na kanale i dam znać.

Trzymam za słowo :wink:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.