Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
Grzeniu92 
Forumowicz

Auto: LancerSedanCY0 1.8 4B10 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 83
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 15-06-2019, 15:01   

Sprawdzałem to dosyć łopatologicznie, między innymi wziąłem brake cleaner i psiknąłem po przejechaniu 20km z przodu od razu odparowuje, a z tyłu spłynął czyli, że były zimne. Również wymieniłem klocki tył i regenerowałem jarzmo zacisku (ponieważ wcześniej miałem cały czas jedną stronę zardzewiałą) teraz jest trochę lepiej, ale dalej dociska małą część tarczy.
Ogólnie nie wiem jak miałbym to jeszcze sprawdzić.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 15-06-2019, 17:47   

Grzeniu92 napisał/a:
między innymi wziąłem brake cleaner i psiknąłem po przejechaniu 20km z przodu od razu odparowuje, a z tyłu spłynął czyli, że były zimne.


Jeśli jechałeś z małymi prędkościami/hamowałeś lekko, to ta metoda nie da Ci pewnych wyników. Najprościej podjedź na stację diagnostyczną i poproś o test siły hamowania ;)

Grzeniu92 napisał/a:
ale dalej dociska małą część tarczy

Jarzmo dociska tarczę?
 
 
Grzeniu92 
Forumowicz

Auto: LancerSedanCY0 1.8 4B10 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 83
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 15-06-2019, 20:55   

Głównie to jadę ponad 100km/h
Jarzmo dociska bo zamiast zardzewieć jest błyszczące (przed jego wymianą tak nie było), tylko na nie wielkiej części.

Może po regeneracji niechcący zapowietrzyłem układ tylnej osi.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-06-2019, 22:46   

Grzeniu92, to hamuj awaryjnie kilka razy z tych 100km prawie do zera - ale naprawdę awaryjnie i potem sprawdź.

W nowych autach jest problem tyłu - przy spokojnej, a zwłaszcza płynnej jeździe tył jest praktycznie nieużywany (chyba, że stabilizacja i inne systemy podpięte pod ABS to wtedy jest odwrotnie - tył znika szybciej niż przód).

Warto raz na kwartał ze dwa trzy razy (w bezpiecznych warunkach oczywiście) wcisnąć hamulec w podłogę, żeby choćby tłoczek przeszedł całą długość roboczą, a nie pracował na 1/3 wysunięcia :wink:

tyku napisał/a:

Tylne hamulce mają mniejszą siłę hamowania w stosunku do przednich hamulców.

75%przód 25% tył jak dobrze pamiętam.
 
 
maverickoti 
Nowy Forumowicz
No rosk No Fun.

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-09-2019, 07:40   

Witam,

Mam pytanie odnośnie odpowietrzania układu hamulcowego a dokładnie o sprzęgło. Czy je też odpowietrzamy, czy tylko 4 zawory przy zaciskach hamulcowych?

Czy wymienialiście kiedyś zaworki w zaciskach do odpowietrzana, czy jak nie jest to niezbędne to nie bawić się w to?

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 06-09-2019, 09:20   

maverickoti,
Sprzęgło ma "wentylek" do spuszczania płynu (pomiędzy akumulatorem, a silnikiem z przodu - zawór jest plastikowy, żółty). Przy czym trzeba uważać, żeby się nie zapowietrzyło, bo potem sprzęgło spadnie do podłogi i jedynym wyjściem będzie podpięcie odpowietrznika ze sprzęgła do zacisku hamulcowego i przepchanie płynu "w drugą stronę" z hamulca (piszę z doświadczenia :roll: ).

Jeśli nie są zapchane i zerdzewiałe, a dobrze działają, to raczej nie ma potrzeby ich wymieniać. Chociaż w sumie koszt nowych też nie jest jakiś ogromny, więc to już zależy od Ciebie.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.