[MSS 1.3] duży problem z pracą silnika |
Autor |
Wiadomość |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 27-03-2019, 09:29
|
|
|
Cytat: | A miałeś takie obawy na uszkodzonej sondzie jak w moim pzypadku? |
Objawów nie miałem żadnych poza palącym się Check Engine na desce i trochę większym spalaniu |
|
|
|
 |
Peterson
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2019 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-04-2019, 21:38
|
|
|
Miał ktoś problem z niskimi obrotami biegu jałowego?? i szarpaniem podczas ruszania?? |
|
|
|
 |
tommo1982
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018 Posty: 104 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 02-08-2019, 17:16
|
|
|
Peterson napisał/a: | Miał ktoś problem z niskimi obrotami biegu jałowego?? i szarpaniem podczas ruszania?? |
Niskie obroty na jałowym to chyba taka standardowa przypadłość. To sam u mnie, ale nie zawsze i najczęściej zaraz po odpaleniu. Nie wiem co jest powodem. Nawet chodzi mi po głowie wyjęcie kompa i zawiezienie go do sprawdzenia. Podobnież w przedliftowych były problemy z kondensatorami czy coś.
A tak w ogóle, po wymianie wydechu, już kompletnego, nie mam problemu z brakiem mocy. Samochód jest żwawszy. Jedynie ten błąd P0421 nie daje mi spokoju. Druga sonda wyglądała dobrze. Katalizatory w środku są całe. Nie wiem już co może być powodem. Pozostaje tylko wymiana sondy na nową. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-08-2019, 22:05
|
|
|
tommo1982 napisał/a: | Pozostaje tylko wymiana sondy na nową | Lepiej wkręć tą sondę poprzez tulejkę dystansową i spokój. Taniej przede wszystkim. |
|
|
|
 |
tommo1982
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018 Posty: 104 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 03-08-2019, 15:16
|
|
|
Z tulejką trzeba poczekać. Nie mieliśmy dziś nic pod ręką co by dobrze pasowało.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Włączyłem sobie dziś Torque i sprawdziłem wykres pracy sond. Sonda druga miała na wykresie sinusoidę. Pracowała sobie od wysokiego stanu do niskiego. Szybko odpowiadała na przygazowanie. Za to jak sprawdziłem pracę pierwszej sondy to miałem dziwny wykres. Pracowało sobie normalnie i nagle wykres leciał do zera, zostawał tam na chwilę i do góry. Jak dodałem więcej gazu to potrafił skakać do góry i zaraz spaść do zera i tam zostać. Może P0421 wywala błąd na drugiej sondzie a to pierwsza jest walnięta? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-08-2019, 17:14
|
|
|
Pierwsza może dobierać złą mieszankę i w spalinach wychodzi za bogato. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 06-08-2019, 12:16
|
|
|
tommo1982 napisał/a: | Sonda druga miała na wykresie sinusoidę |
A czy to nie powinno być na odwrót?
Pierwsza jest regulacyjna (za kolektorem) i pokazuje sinusoidę a druga pod podłogą diagnostyczna i tylko powinna delikatnie regulować dawki paliwa?
Nie mogę swojego auta uruchomić na razie żeby sobie potwierdzić jak to powinno być na prawdę. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 06-08-2019, 13:50
|
|
|
Pierwsza jest regulacyjna - i ma sinus na wykresie, którego okres zależy od obrotów. Druga jest diagnostyczna i ma zazwyczaj za zadanie sprawdzać działanie katalizatora, i coś delikatnie podregulowywać. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-08-2019, 15:54
|
|
|
Tutaj praca sond w moim MSS, praca chyba przy 2000obr. lub na jałowym, nie pamiętam a nie zaznaczyłem aby pokazywał obroty
Pierwsza.
Druga.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 07-08-2019, 13:34
|
|
|
Janq, to się zgadzamy |
|
|
|
 |
tommo1982
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018 Posty: 104 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 14-09-2019, 12:37
|
|
|
Siedziałem i dumałem nad tym błędem P0421. Sprawdzam programem Torque i błąd ma opis "Warm up catalyst efficiency below threshold (Bank1)". Siedzę i myślę, pierwsza sonda jest podgrzewana, Bank 1 też wskazuje na pierwszą. To ją wymieniłem dziś. Przejechałem się i błąd nie wrócił. Trzymam kciuki, że to było to.
Sprawdziłem też spalanie i podskoczyło mi około 1l/100km. Palił mi jak w zimę. Kolejny argument do wymiany pierwszej sondy.
Dodam podziękowania dla osoby która udostępniła program ASA. Bardzo się przydaje w wyszukiwaniu części.
[ Dodano: 14-09-2019, 12:44 ]
Bizi78 napisał/a: | Tutaj praca sond w moim MSS, praca chyba przy 2000obr. lub na jałowym, nie pamiętam a nie zaznaczyłem aby pokazywał obroty
Pierwsza.
Obrazek
Druga.
Obrazek |
Bizi, jak podeślesz obrazki to wrzucę na dysk Googla i nie znikną.
[ Dodano: 14-09-2019, 12:47 ]
AidsD napisał/a: | tommo1982 napisał/a: | Sonda druga miała na wykresie sinusoidę |
A czy to nie powinno być na odwrót?
Pierwsza jest regulacyjna (za kolektorem) i pokazuje sinusoidę a druga pod podłogą diagnostyczna i tylko powinna delikatnie regulować dawki paliwa?
Nie mogę swojego auta uruchomić na razie żeby sobie potwierdzić jak to powinno być na prawdę. |
Sondy w miśkach mają chyba dwa czujniki, albo dokonywane są pomiary pracy sondy i napięcia. Podglądałem pracę pierwszej w Torque i z jednego czujnika miałem sinusoidę, a drugi pracował tak jakby impulsowo. |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 02-10-2019, 11:49
|
|
|
tommo1982 napisał/a: | Sondy w miśkach mają chyba dwa czujniki, albo dokonywane są pomiary pracy sondy i napięcia. Podglądałem pracę pierwszej w Torque i z jednego czujnika miałem sinusoidę, a drugi pracował tak jakby impulsowo. |
Ale czy ja tego nie napisałem właśnie?
Tak są dwie sondy.
Napięcie masz od 0 do 1V (jak dobrze pamietam)
Miałeś prawidłowy wykres zarówno pierwszej jak i drugiej |
|
|
|
 |
tommo1982
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018 Posty: 104 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 05-10-2019, 01:03
|
|
|
AidsD napisał/a: | tommo1982 napisał/a: | Sondy w miśkach mają chyba dwa czujniki, albo dokonywane są pomiary pracy sondy i napięcia. Podglądałem pracę pierwszej w Torque i z jednego czujnika miałem sinusoidę, a drugi pracował tak jakby impulsowo. |
Ale czy ja tego nie napisałem właśnie?
Tak są dwie sondy.
Napięcie masz od 0 do 1V (jak dobrze pamietam)
Miałeś prawidłowy wykres zarówno pierwszej jak i drugiej |
Wymiana pierwszej sondy nie zaszkodziła. Powiedziałbym, że silnik pracuje równo teraz. Uszkodzona była druga. Wymieniliśmy i jak do tej pory check mi się nie zapalił. Chodziłem wokół problemu, z poradami lokalnych doradców, a trzeba było poprostu powymieniać sondy i pal licho koszt.
PS:
Lokalnych doradców, czyli ludzi z pracy, itp. Ci to potrafią doradzić.
Czasami napiszę tak, że nie wiadomo o co chodzi, to sprostowałem |
|
|
|
 |
|