Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] duży problem z pracą silnika
Autor Wiadomość
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 27-03-2019, 09:29   

Cytat:
A miałeś takie obawy na uszkodzonej sondzie jak w moim pzypadku?


Objawów nie miałem żadnych poza palącym się Check Engine na desce i trochę większym spalaniu
 
 
Peterson 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-04-2019, 21:38   

Miał ktoś problem z niskimi obrotami biegu jałowego?? i szarpaniem podczas ruszania??
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 02-08-2019, 17:16   

Peterson napisał/a:
Miał ktoś problem z niskimi obrotami biegu jałowego?? i szarpaniem podczas ruszania??


Niskie obroty na jałowym to chyba taka standardowa przypadłość. To sam u mnie, ale nie zawsze i najczęściej zaraz po odpaleniu. Nie wiem co jest powodem. Nawet chodzi mi po głowie wyjęcie kompa i zawiezienie go do sprawdzenia. Podobnież w przedliftowych były problemy z kondensatorami czy coś.

A tak w ogóle, po wymianie wydechu, już kompletnego, nie mam problemu z brakiem mocy. Samochód jest żwawszy. Jedynie ten błąd P0421 nie daje mi spokoju. Druga sonda wyglądała dobrze. Katalizatory w środku są całe. Nie wiem już co może być powodem. Pozostaje tylko wymiana sondy na nową.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-08-2019, 22:05   

tommo1982 napisał/a:
Pozostaje tylko wymiana sondy na nową
Lepiej wkręć tą sondę poprzez tulejkę dystansową i spokój. Taniej przede wszystkim.
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 03-08-2019, 15:16   

Z tulejką trzeba poczekać. Nie mieliśmy dziś nic pod ręką co by dobrze pasowało.

Zastanawia mnie jedna rzecz. Włączyłem sobie dziś Torque i sprawdziłem wykres pracy sond. Sonda druga miała na wykresie sinusoidę. Pracowała sobie od wysokiego stanu do niskiego. Szybko odpowiadała na przygazowanie. Za to jak sprawdziłem pracę pierwszej sondy to miałem dziwny wykres. Pracowało sobie normalnie i nagle wykres leciał do zera, zostawał tam na chwilę i do góry. Jak dodałem więcej gazu to potrafił skakać do góry i zaraz spaść do zera i tam zostać. Może P0421 wywala błąd na drugiej sondzie a to pierwsza jest walnięta?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-08-2019, 17:14   

Pierwsza może dobierać złą mieszankę i w spalinach wychodzi za bogato.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 06-08-2019, 12:16   

tommo1982 napisał/a:
Sonda druga miała na wykresie sinusoidę


A czy to nie powinno być na odwrót?

Pierwsza jest regulacyjna (za kolektorem) i pokazuje sinusoidę a druga pod podłogą diagnostyczna i tylko powinna delikatnie regulować dawki paliwa?

Nie mogę swojego auta uruchomić na razie żeby sobie potwierdzić jak to powinno być na prawdę.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 06-08-2019, 13:50   

Pierwsza jest regulacyjna - i ma sinus na wykresie, którego okres zależy od obrotów. Druga jest diagnostyczna i ma zazwyczaj za zadanie sprawdzać działanie katalizatora, i coś delikatnie podregulowywać.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-08-2019, 15:54   

Tutaj praca sond w moim MSS, praca chyba przy 2000obr. lub na jałowym, nie pamiętam a nie zaznaczyłem aby pokazywał obroty :doubt:
Pierwsza.

Druga.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 07-08-2019, 13:34   

Janq, to się zgadzamy :)
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 14-09-2019, 12:37   

Siedziałem i dumałem nad tym błędem P0421. Sprawdzam programem Torque i błąd ma opis "Warm up catalyst efficiency below threshold (Bank1)". Siedzę i myślę, pierwsza sonda jest podgrzewana, Bank 1 też wskazuje na pierwszą. To ją wymieniłem dziś. Przejechałem się i błąd nie wrócił. Trzymam kciuki, że to było to.

Sprawdziłem też spalanie i podskoczyło mi około 1l/100km. Palił mi jak w zimę. Kolejny argument do wymiany pierwszej sondy.

Dodam podziękowania dla osoby która udostępniła program ASA. Bardzo się przydaje w wyszukiwaniu części.

[ Dodano: 14-09-2019, 12:44 ]
Bizi78 napisał/a:
Tutaj praca sond w moim MSS, praca chyba przy 2000obr. lub na jałowym, nie pamiętam a nie zaznaczyłem aby pokazywał obroty :doubt:
Pierwsza.
Obrazek
Druga.
Obrazek


Bizi, jak podeślesz obrazki to wrzucę na dysk Googla i nie znikną.

[ Dodano: 14-09-2019, 12:47 ]
AidsD napisał/a:
tommo1982 napisał/a:
Sonda druga miała na wykresie sinusoidę


A czy to nie powinno być na odwrót?

Pierwsza jest regulacyjna (za kolektorem) i pokazuje sinusoidę a druga pod podłogą diagnostyczna i tylko powinna delikatnie regulować dawki paliwa?

Nie mogę swojego auta uruchomić na razie żeby sobie potwierdzić jak to powinno być na prawdę.


Sondy w miśkach mają chyba dwa czujniki, albo dokonywane są pomiary pracy sondy i napięcia. Podglądałem pracę pierwszej w Torque i z jednego czujnika miałem sinusoidę, a drugi pracował tak jakby impulsowo.
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 02-10-2019, 11:49   

tommo1982 napisał/a:
Sondy w miśkach mają chyba dwa czujniki, albo dokonywane są pomiary pracy sondy i napięcia. Podglądałem pracę pierwszej w Torque i z jednego czujnika miałem sinusoidę, a drugi pracował tak jakby impulsowo.


Ale czy ja tego nie napisałem właśnie?
Tak są dwie sondy.
Napięcie masz od 0 do 1V (jak dobrze pamietam)
Miałeś prawidłowy wykres zarówno pierwszej jak i drugiej
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 05-10-2019, 01:03   

AidsD napisał/a:
tommo1982 napisał/a:
Sondy w miśkach mają chyba dwa czujniki, albo dokonywane są pomiary pracy sondy i napięcia. Podglądałem pracę pierwszej w Torque i z jednego czujnika miałem sinusoidę, a drugi pracował tak jakby impulsowo.


Ale czy ja tego nie napisałem właśnie?
Tak są dwie sondy.
Napięcie masz od 0 do 1V (jak dobrze pamietam)
Miałeś prawidłowy wykres zarówno pierwszej jak i drugiej


Wymiana pierwszej sondy nie zaszkodziła. Powiedziałbym, że silnik pracuje równo teraz. Uszkodzona była druga. Wymieniliśmy i jak do tej pory check mi się nie zapalił. Chodziłem wokół problemu, z poradami lokalnych doradców, a trzeba było poprostu powymieniać sondy i pal licho koszt.

PS:
Lokalnych doradców, czyli ludzi z pracy, itp. Ci to potrafią doradzić.
Czasami napiszę tak, że nie wiadomo o co chodzi, to sprostowałem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.