Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 DID DPF wysokie spalanie
Autor Wiadomość
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-09-2019, 12:46   1.8 DID DPF wysokie spalanie

Cześć,
Mam problem z częstym wypalaniem DPFa (co 100km) co może skutkować zwiększonym zużyciem paliwa, średnio na tankowanie wychodzi 8,3l /100km, 60% trasa.
Z uwagi na przebieg wyczyściłem DPFa i teraz wypala się jeszcze częściej, ok 60km nawet tylko w trasie.
Jakieś wskazówki? jak wygląda u was spalanie na licząc na baku i jak często się wypala DPF?
_________________
Sky
Ostatnio zmieniony przez krah 07-03-2025, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piasio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 10
Skąd: polska
Wysłany: 04-10-2019, 20:56   

Sprawdz czujnik różnicy ciśnień.
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-10-2019, 09:25   

Jakąś aplikacją na smartfona i złączem BT da się to zrobić czy zostaje serwis?

[ Dodano: 19-11-2019, 14:40 ]
Czujnik ok, diagnostyka komputerowa w serwisie nie wykazała żadnych problemów. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temperatury za DPFem, ale czy jego wadliwego działania nie wykazałaby diagnostyka komputerowa?

[ Dodano: 10-02-2020, 12:08 ]
Witam,

Sytuacja nie poprawiła się i już kończą mi się pomysły

Filtr po 200k zdjęty i wyczyszczony
Zacząłem od diagnostyki komputerowej w Aso -wszystko ok, powiedziano mi, że błędy/uszkodzenia czujników wykryłaby diagnostyka
Wymieniłem łącznik wydechu, lekko puszczał – nie było max ciśnienia przy wypalaniu
Wciąż DPF wypala się często, co ok 150km


Czy możliwe jest, że proces wypalania z jakiegoś innego powodu jest przerwany i stąd konieczność jego powtarzania?

Czy diagnostyka nie wykryłaby uszkodzenia czujnika ciśnienia / temperatury wydechu?
_________________
Sky
 
 
Fredi1 
Forumowicz

Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 70
Skąd: Niemcza
Wysłany: 10-02-2020, 13:14   

Może przyczyną są lejące wtryski , diagnostyka silnika była robiona ?
 
 
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 10-02-2020, 21:30   

krah wystarczyło poczytać na forum stare tematy a nie zakładać nowe, jest tego dużo, po pierwsze byłeś w ASO, czy sprawdzili Ci czy auto ma zrobioną akcję przywoławczą na zacierające się pierścienie?
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-02-2020, 13:47   

camel88 napisał/a:
krah wystarczyło poczytać na forum stare tematy a nie zakładać nowe, jest tego dużo, po pierwsze byłeś w ASO, czy sprawdzili Ci czy auto ma zrobioną akcję przywoławczą na zacierające się pierścienie?


Tak, mam zrobione wszystkie akcje serwisowe.
Diagnostyka nie wykazała żadnych problemów. Tracę pomysły...
Jak mogę sprawdzić wtryski?
_________________
Sky
 
 
Fredi1 
Forumowicz

Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 70
Skąd: Niemcza
Wysłany: 18-02-2020, 12:46   

Niech ktoś ci zrobi próby przelewowe,chociaż to i tak nie jest tak do końca miarodajne jak wymontowanie wtryskiwaczy i sprawdzeniu na stanowisku chociaż zawsze jest jakiś punkt zaczepienia.Przyczyn może być jeszcze kilka.np: niesprawny EGR ,nieszczelny dolot itp. Oleju ci nie ubywa ?
Słyszałem że po praniu chemicznym DPF wypłukiwane są metale szlachetne i juz nie spełnia swojej roli w 100% .
A tak w ogóle to zrobili ci reset kompa po praniu Dpf ?
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-10-2020, 20:45   

Egr był uszkodzony pneumatyczne, komputer nie pokazał błędu - wymieniony.
Dolot turbo był nieszczelny, naprawiony.
Wrócił na czyszczenie Dpf i dalej to samo 50km i wypalanie. 12km wypalania, regularnie. Może on nie kończy wypalania z jakiegoś powodu, bo zawsze trwa to 12km?
_________________
Sky
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 08-10-2020, 16:20   

A jakie jest realne spalanie tego silnika ?
Ja mam dopiero 3 tyg. i po pierwszym tankowaniu wyszło mi 7,2 L/100km
 
 
michaloko 
Nowy Forumowicz

Auto: asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2024
Posty: 1
Skąd: PWA
Wysłany: 07-10-2024, 14:01   

Witam,mam pytanie do autora ,jak zakończyła sie historia ,walczę z tym samym problemem w asx 1.8 did , z rzeczy jakie już zrobiłem :
wtryski wyjęte i sprawdzone ,filtr dpf wyjęty i oddany do regeneracji ,czujnik różnicy ciśnień wymieniony , czujniki temp spalin sprawne ,przebieg auta 125tyś km a wypalanie średnio co 100 km . proszę szanowne grono posiadaczy asx-uw którzy mieli z tym problem o odpowiedz jak sobie z tym poradzili po za usunięciem dpf.
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2024, 15:33   

Dokładnie sprawdziłbym każdą rurę układu dolotowego, nawet demontując element z auta.
Czy nie jest pęknięte kolanko zasilające spalinami EGR? Sprawdzałeś spaw?
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1926
Skąd: Staniszów
Wysłany: 08-10-2024, 13:17   

kamil508 napisał/a:
A jakie jest realne spalanie tego silnika ?


Mi pali około 6l/100km

michaloko
, Jeszcze raz podstawowe pytanie: Czy skasowałeś serwis olejowy po wymianie oleju?
I nie chodzi o przypomnienie o serwisie , które widać na wyświetlaczu.
 
 
gen.Wrangel 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2013 1.8 diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2024
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-12-2024, 10:22   

Dzień dobry,
moj asx 1.8 did ma przebieg 183 000 km, niedawno regenerowana turbina i mam wrażenie od tego czasu wzrosło spalanie. Na chwile obecną z tankowania wychodzi 9l, trasa w wiekszosci miasto w tygodniu w weekend trasa 150 km.

Domyslam sie ze cos mogło zostac schrzanione przy regeneracxji stad wzrost spalania?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-12-2024, 13:56   

Bardzo ciężko powiedzieć tak/nie. Nie wiemy ile palił wcześniej. Ja mam 2.0tdi CR w aucie ważącym 2t, ale napęd na przód tylko i średnio pokazuje 6. Teraz zimą jeżdżę na krótkie odcinki, czasem 5, czasem 20 km. Ale latem na autostradzie komputer pokazywał średnie 4.6 a min. jakie mi się udało uzyskać to 4.4 na A2, gdzie prawy pas jedzie jak ciężarówki 90 a lewy 190... zatem za ciężarówkami jechałem :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.