1.8 DID DPF wysokie spalanie |
Autor |
Wiadomość |
krah
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-09-2019, 12:46 1.8 DID DPF wysokie spalanie
|
|
|
Cześć,
Mam problem z częstym wypalaniem DPFa (co 100km) co może skutkować zwiększonym zużyciem paliwa, średnio na tankowanie wychodzi 8,3l /100km, 60% trasa.
Z uwagi na przebieg wyczyściłem DPFa i teraz wypala się jeszcze częściej, ok 60km nawet tylko w trasie.
Jakieś wskazówki? jak wygląda u was spalanie na licząc na baku i jak często się wypala DPF? |
_________________ Sky |
Ostatnio zmieniony przez krah 07-03-2025, 20:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
piasio
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2019 Posty: 10 Skąd: polska
|
Wysłany: 04-10-2019, 20:56
|
|
|
Sprawdz czujnik różnicy ciśnień. |
|
|
|
 |
krah
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-10-2019, 09:25
|
|
|
Jakąś aplikacją na smartfona i złączem BT da się to zrobić czy zostaje serwis?
[ Dodano: 19-11-2019, 14:40 ]
Czujnik ok, diagnostyka komputerowa w serwisie nie wykazała żadnych problemów. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temperatury za DPFem, ale czy jego wadliwego działania nie wykazałaby diagnostyka komputerowa?
[ Dodano: 10-02-2020, 12:08 ]
Witam,
Sytuacja nie poprawiła się i już kończą mi się pomysły
Filtr po 200k zdjęty i wyczyszczony
Zacząłem od diagnostyki komputerowej w Aso -wszystko ok, powiedziano mi, że błędy/uszkodzenia czujników wykryłaby diagnostyka
Wymieniłem łącznik wydechu, lekko puszczał – nie było max ciśnienia przy wypalaniu
Wciąż DPF wypala się często, co ok 150km
Czy możliwe jest, że proces wypalania z jakiegoś innego powodu jest przerwany i stąd konieczność jego powtarzania?
Czy diagnostyka nie wykryłaby uszkodzenia czujnika ciśnienia / temperatury wydechu? |
_________________ Sky |
|
|
|
 |
Fredi1
Forumowicz
Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019 Posty: 70 Skąd: Niemcza
|
Wysłany: 10-02-2020, 13:14
|
|
|
Może przyczyną są lejące wtryski , diagnostyka silnika była robiona ? |
|
|
|
 |
camel88
Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 61 Skąd: Konin wieś
|
Wysłany: 10-02-2020, 21:30
|
|
|
krah wystarczyło poczytać na forum stare tematy a nie zakładać nowe, jest tego dużo, po pierwsze byłeś w ASO, czy sprawdzili Ci czy auto ma zrobioną akcję przywoławczą na zacierające się pierścienie? |
|
|
|
 |
krah
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-02-2020, 13:47
|
|
|
camel88 napisał/a: | krah wystarczyło poczytać na forum stare tematy a nie zakładać nowe, jest tego dużo, po pierwsze byłeś w ASO, czy sprawdzili Ci czy auto ma zrobioną akcję przywoławczą na zacierające się pierścienie? |
Tak, mam zrobione wszystkie akcje serwisowe.
Diagnostyka nie wykazała żadnych problemów. Tracę pomysły...
Jak mogę sprawdzić wtryski? |
_________________ Sky |
|
|
|
 |
Fredi1
Forumowicz
Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019 Posty: 70 Skąd: Niemcza
|
Wysłany: 18-02-2020, 12:46
|
|
|
Niech ktoś ci zrobi próby przelewowe,chociaż to i tak nie jest tak do końca miarodajne jak wymontowanie wtryskiwaczy i sprawdzeniu na stanowisku chociaż zawsze jest jakiś punkt zaczepienia.Przyczyn może być jeszcze kilka.np: niesprawny EGR ,nieszczelny dolot itp. Oleju ci nie ubywa ?
Słyszałem że po praniu chemicznym DPF wypłukiwane są metale szlachetne i juz nie spełnia swojej roli w 100% .
A tak w ogóle to zrobili ci reset kompa po praniu Dpf ? |
|
|
|
 |
krah
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019 Posty: 60 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-10-2020, 20:45
|
|
|
Egr był uszkodzony pneumatyczne, komputer nie pokazał błędu - wymieniony.
Dolot turbo był nieszczelny, naprawiony.
Wrócił na czyszczenie Dpf i dalej to samo 50km i wypalanie. 12km wypalania, regularnie. Może on nie kończy wypalania z jakiegoś powodu, bo zawsze trwa to 12km? |
_________________ Sky |
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 08-10-2020, 16:20
|
|
|
A jakie jest realne spalanie tego silnika ?
Ja mam dopiero 3 tyg. i po pierwszym tankowaniu wyszło mi 7,2 L/100km |
|
|
|
 |
michaloko
Nowy Forumowicz
Auto: asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2024 Posty: 1 Skąd: PWA
|
Wysłany: 07-10-2024, 14:01
|
|
|
Witam,mam pytanie do autora ,jak zakończyła sie historia ,walczę z tym samym problemem w asx 1.8 did , z rzeczy jakie już zrobiłem :
wtryski wyjęte i sprawdzone ,filtr dpf wyjęty i oddany do regeneracji ,czujnik różnicy ciśnień wymieniony , czujniki temp spalin sprawne ,przebieg auta 125tyś km a wypalanie średnio co 100 km . proszę szanowne grono posiadaczy asx-uw którzy mieli z tym problem o odpowiedz jak sobie z tym poradzili po za usunięciem dpf. |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2024, 15:33
|
|
|
Dokładnie sprawdziłbym każdą rurę układu dolotowego, nawet demontując element z auta.
Czy nie jest pęknięte kolanko zasilające spalinami EGR? Sprawdzałeś spaw? |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 08-10-2024, 13:17
|
|
|
kamil508 napisał/a: | A jakie jest realne spalanie tego silnika ? |
Mi pali około 6l/100km
michaloko, Jeszcze raz podstawowe pytanie: Czy skasowałeś serwis olejowy po wymianie oleju?
I nie chodzi o przypomnienie o serwisie , które widać na wyświetlaczu. |
|
|
|
 |
gen.Wrangel
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2013 1.8 diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2024 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2024, 10:22
|
|
|
Dzień dobry,
moj asx 1.8 did ma przebieg 183 000 km, niedawno regenerowana turbina i mam wrażenie od tego czasu wzrosło spalanie. Na chwile obecną z tankowania wychodzi 9l, trasa w wiekszosci miasto w tygodniu w weekend trasa 150 km.
Domyslam sie ze cos mogło zostac schrzanione przy regeneracxji stad wzrost spalania? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2024, 13:56
|
|
|
Bardzo ciężko powiedzieć tak/nie. Nie wiemy ile palił wcześniej. Ja mam 2.0tdi CR w aucie ważącym 2t, ale napęd na przód tylko i średnio pokazuje 6. Teraz zimą jeżdżę na krótkie odcinki, czasem 5, czasem 20 km. Ale latem na autostradzie komputer pokazywał średnie 4.6 a min. jakie mi się udało uzyskać to 4.4 na A2, gdzie prawy pas jedzie jak ciężarówki 90 a lewy 190... zatem za ciężarówkami jechałem |
|
|
|
 |
|