[1.6] Piszczące Hamulce i uruchamianie zimnego silnika |
Autor |
Wiadomość |
BB49
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:32 Re: uruchamianie ASX
|
|
|
Eman77 napisał/a: | Witam, mój ASX ma niecały rok 22 tys. przebiegu, od samego początku co jakiś czas był problem z uruchamianiem silnika (niezależnie od temperatury) w lecie jakby temat minął ale w grudniu w święta myślałem że w ogóle nie uruchomię, kręciłem chyba z 15 razy w końcu wezwałem lawetę z assistance, facet poradził mi żebym zakręcił jeszcze razx z wciśniętym do dechy pedałem gazu. URUCHOMIŁ SIE Mimo to wkurzyłem się pojechałem do ASO, sprawa w toku, nie olali tematu, mimo że komp nic nie pokazuje doszperali się, że podobno niektóre modele benzyny mają wadliwy wariator i prawdopodobnie będzie do wymiany. Dam znać jak się sprawa zakończy. |
Miałem to samo po przejechaniu ok.14 tys. km . Najpierw wymienili moduł imobilaizera , nic sie nie zmienilo, a ostatnio przy przebiegu 30 tys. wariator. Na razie jest OK |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 03-04-2013, 21:17
|
|
|
Maciek111 napisał/a: | roch-27 . Jak bedziesz już po to opowiedz nam czy dużo rozbierali silnik | sorry, że dopiero teraz odpisuję ale był problem z dostawą fazatora musiałem czekać na niego blisko 5 tyg widać wszyscy się rzucili na wymianę i zabrakło w PL.
Niestety nie byłem w serwisie w trakcie wymiany, gdyż miało to trwać coś ponad 4h - a faktycznie zajęło jeszcze 2 h więcej
Najważniejsze, że fazator został wymieniony
Problem ma zniknąć na zawsze - pożyjemy zobaczymy |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
waciak
Forumowicz
Auto: ASX, 1,6 benzyna, invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-04-2013, 21:26
|
|
|
witam we wtorek wymieniono mi wspomnianą część w Lublinie w Parexbudzie, póki co problem z zapalaniem się nie powtórzył, ale oczywiście to za krótki okres czasu, napiszę za kilka tygodni, miesięcy czy problem zniknął, wymiana w ramach akcji serwisowej, trwała ok 6 godzin, dostałem gratis i bez problemu samochód testowy, duży plus dla lubelskiego serwisu |
_________________ Lepsze jest wrogiem dobrego:-) |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13-04-2013, 18:37
|
|
|
Dorzucę i ja swój kamyczek do ogródka. Faktycznie okazuję się, iż problem jest powszechny, w moim miśku też kilka razy coś takiego miało miejsce. Dla ciekawości podam, iż w ostatnim autku, którym pomykałem również występował problem koła zmiennych faz rozrządu, ale w przeciwieństwie do MMC firma (Reno) nie robiła z "tata wariata”, lecz przyznała się do winy i bez problemów wymieniała to w ramach gwarancji.
Naprawa wiąże się ze sporą ingerencją związaną z rozbiórką silnika. Trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia zrzucić pokrywę zaworów, osłonę łańcucha rozrządu i sam łańcuch. Myślę, że przy takiej wymianie powinny być (?)również wymieniane elementy typu ślizgacz lub prowadnik łańcucha (przy rozrządzie paskowym napinacz to jest oblig i czasami jeszcze dochodzi pompa układu chłodzenia) W renówkach można było to rozpoznać po charakterystycznym terkotaniu przy próbie odpalania w miśkach natomiast jest błoga cisza - tylko sobie bezszelestnie kręci i kręci jakby brakowało wachy.
W związku z tym, iż niebawem prowadzę swoją furkę do naprawy lakierniczej w Auto GT nie omieszkam wspomnieć o tym problemie z sugestią wymiany wadliwego kółka.
Zobaczymy- pozdr. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-04-2013, 12:43
|
|
|
Wolfix napisał/a: | Myślę, że przy takiej wymianie powinny być (?)również wymieniane elementy typu ślizgacz lub prowadnik łańcucha (przy rozrządzie paskowym napinacz to jest oblig i czasami jeszcze dochodzi pompa układu chłodzenia) |
Niestety mylisz się. "oblig" to jest jak sam płacisz za usługę, na gwarancji to Ci założą stary pasek nawet jak jest 10 tys do wymiany znaczy zasugerują żebyś sobie sam go kupił i Ci darmo zamontują ale oczywiście musisz kupić u nich. |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-04-2013, 00:40
|
|
|
krzychu napisał/a: | Wolfix napisał/a: | Myślę, że przy takiej wymianie powinny być (?)również wymieniane elementy typu ślizgacz lub prowadnik łańcucha (przy rozrządzie paskowym napinacz to jest oblig i czasami jeszcze dochodzi pompa układu chłodzenia) |
Niestety mylisz się. "oblig" to jest jak sam płacisz za usługę, na gwarancji to Ci założą stary pasek nawet jak jest 10 tys do wymiany znaczy zasugerują żebyś sobie sam go kupił i Ci darmo zamontują ale oczywiście musisz kupić u nich. |
Niestety kolego raczej Ty się mylisz. Nie pisz czegoś, czego nie jesteś w stanie obiektywnie zweryfikować. To, co opisałem o kole zm. faz roz. w renówce to fakt a nie gdybanie, bo to mój a nie kolegi przyjaciela (itp.) samochód był w serwisie. No chyba, że dziwnym zbiegiem okoliczności też wcześniej miałeś auto, do którego nawiązałem i w ramach gwarancji Ci tego nie uwzględnili - co da sie odebrać w odpowiedzi na mój wpis.
Poza tym post nie stanowił stwierdzenia a raczej wątpliwość (?) jak do tego typu tematu podchodzi MMC. Skądinąd dziwna ta Twoja „zajawka” bo wcale nie dotyczy meritum sprawy.
A dla wszystkim zainteresowanych posiadających ASX-a z benzyniakiem i nawracającym problemem z odpalaniem- sugeruję wizytę w serwisie. Jak pisałem wcześniej swojego miśka zaprowadziłem do Auto GT i tam w ramach gwarancji mają mi to zrobić. Nikt nie był zdziwiony i zaskoczony- wychodzi na to ,że problem jest znany. (a na pewno tam)
Pozdr. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-04-2013, 06:49
|
|
|
Wolfix - ja mówię o podejściu serwisu Mitsubishi do wymiany połowy silnika w Outlanderze 2.0 TDI i założeniu starego paska. Poszukać Ci temat? |
|
|
|
 |
pitloju
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 43 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-04-2013, 07:20
|
|
|
Pisałem już w innym temacie
Problem z odpalaniem znany i rozwiązany (AutoGT) w silniku 1.6.
Parę miesięcy temu miałem to robione i od tej pory zawsze idealnie zapala za pierwszym razem!
Polecam i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-04-2013, 12:22
|
|
|
krzychu napisał/a: | Wolfix - ja mówię o podejściu serwisu Mitsubishi do wymiany połowy silnika w Outlanderze 2.0 TDI i założeniu starego paska. Poszukać Ci temat? |
Czyli się wszystko zgadza bo piszemy o tym samym .
Wolfix napisał/a: | krzychu - Poza tym post nie stanowił stwierdzenia a raczej wątpliwość (?) jak do tego typu tematu podchodzi MMC |
pozdr. |
|
|
|
 |
Jacek43
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 15 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 26-12-2015, 22:43
|
|
|
a jaki jest koszt wymiany tego wariatora jeśli auto jest po gwarancji albo czy można się domagać wymiany z przyczyn akcji serwisowej bo miesiąc temu skończyła się gwarancja a nikt mnie o tym fakcie nie poinformował ze taka akcja miała miejsce z wadliwa częścią |
|
|
|
 |
gooday
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 '11
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2017, 11:50
|
|
|
Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby padać link do informacji nt. Wspominanej wyżej akcji serwisowej dotyczącej akcji serwisowej koła zmiennych faz rozrządu w Mitsubishi ASx? Googlam ale nie potrafię znaleźć. Z góry dzięki |
_________________ https://web.facebook.com/mojeASX/ |
|
|
|
 |
dario_kyk
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2017 Posty: 5 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: 04-12-2017, 15:54
|
|
|
Witam Wszystkim w swoim pierwszym poście.
Od razu przejdę do meritum:
1/ jak kolega powyżej ... prosiłbym o link;
2/ dzwoniłem do DIXI CAR Radom - o niczym nie wiedzą!
3/ wysłałem maila do MMC ... i czekam na zwrotną info.
[ Dodano: 12-12-2017, 14:33 ]
.... i odpowiedź przyszła:
"Szanowny Panie,
W odpowiedzi na emaila z dnia 04.12.2017 r. informujemy, że na przedmiotowy samochód o numerze VIN: JMBxxxxxxxxxxxxxxx gwarancja skończyła się xx.xx.2016 r.
Jednocześnie informujemy, że przedmiotowe auto objęte jest jedynie dwoma akcjami serwisowymi:
1. Akcja na siłownik klapy tylnej
2. Akcja na silniczek wycieraczki przedniej
Zatem ewentualna wymiana koła zmiennych faz rozrządu nie jest objęta akcją serwisową.
Dlatego też prosimy o weryfikację auta w ASO Mitsubishi, abyśmy mieli jasną informację, jaki element należy wymienić, po otrzymaniu tej informacji możemy rozważyć częściowe dofinansowanie do naprawy." |
|
|
|
 |
leikram
Nowy Forumowicz
Auto: starion
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-02-2018, 20:41
|
|
|
Witam widzę, że Mitsubishi zbyło kolegę tym samym mailem co mnie... Pomimo tego że jest to wada fabryczna nie przyznają się do tego i twierdzą że usterkę usuwali na ich koszt tylko w okresie gwarancji... Po gwarancji mogą jedynie pokryć część kosztów co uważam za śmieszne bo chcąc pokryć część kosztów przyznają się do tego, że jest to wada fabryczna!! A skoro samochód wyszedł z taką wadą z fabryki to usterka powinna zostać usunięta na ich koszt! |
|
|
|
 |
wader155
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 117km Sedan Inform
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2019 Posty: 3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-10-2019, 10:00
|
|
|
Odgrzewam Kotlet , też mam problem z odpalaniem swojego Mitsubishi,Lancer z silnikiem 1.6 117km (4a92). Zauważyłem że problem z odpalaniem zawsze pojawia się gdy przejadę parę km i postoi sobie trochę . Kręcę rozrusznikiem i zapala ale po dłuższym kręceniu. Czasem próbowałem zaprzestać i za drugim razem już od razu odpalał. Dodam że nie występuje to za każdym razem ,raczej sporadycznie. Wymieniłem świece , Aku, olej ,filtry usterka nie ustępuje . Podpowie ktoś ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|