lampka kontroli silnika |
Autor |
Wiadomość |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-11-2019, 17:49 lampka kontroli silnika
|
|
|
Dziś podczas spokojnej jazdy w mieście zapaliła się lampka kontroli silnika. Zgasiłem na chwilę silnik i po ponownym uruchomieniu znów się pali. Dojechałem do domu i ciekaw jestem co może być przyczyną. Jakieś sugestie? |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-11-2019, 18:16
|
|
|
Kup zwykły elm327 Bluetooth i poszukaj programu piston lub torque na telefon i sam sprawdzisz błędy.
Bo bez tego to tylko wróżbita Maciej pomoże . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 05-11-2019, 18:20
|
|
|
Trzeba sprawdzić kody błędu silnika za pomocą interfejsu diagnostycznego. Kontrolka silnika może się zaświecić z różnych przyczyn.
Jeśli jeszcze nie masz to koniecznie zaopatrz się np. w ELM327 z Bluetooth i aplikacje na telefon. Ten zestaw zawsze warto mieć w aucie.
Bizi_78 był szybszy, brawo On |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-11-2019, 14:04
|
|
|
sprawdziłem kod to 0170 czy to coś poważnego? Na razie zlikwidowałem ten błąd. |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-11-2019, 14:18
|
|
|
Błąd ten informuje o złej mieszance paliwowej nie dającej się skorygować standardowymi korektami. Trzeba by teraz zobaczyć jakie wartości mają te korekty STFT i LTFT aby zorientować się czy w mieszance brakuje powietrza czy paliwa. jeśli korekty będą miały wartości dodatnie to oznacza że brakuje paliwa lub jest zbyt dużo powietrza a jak będą ujemne to na odwrót.
Napisz czy masz LPG. |
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-11-2019, 14:43
|
|
|
Misiek na samej benzynie. |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3458 Skąd: Skąd: Skąd:
|
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 06-11-2019, 15:20
|
|
|
Tak jak napisał plecho1, trzeba sprawdzić korekty STFT i LTFT. Może być że łapie gdzieś lewe powietrze i wtedy należy sprawdzić dolot za czujnikiem przepływu powietrza; może być błędne wskazanie czujnika przepływu powietrza. Może też być błędne działanie pierwszej sondy lambda i wtedy też będą się działy takie rzeczy (u mnie była taka sytuacja). Przyczyn tak naprawdę może być wiele. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 06-11-2019, 19:11
|
|
|
Sprawdź wężyki od podciśnień i szczelność dolotu. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-11-2019, 09:41
|
|
|
Dziękuję wszystkim za rady, sprawdzam.
[ Dodano: 27-11-2019, 19:47 ]
Sprawdziłem wszystko w porządku, ale co ciekawe, jechałem 50 km ze świecącą się lampką. Po godzinie gdy wsiadłem ponownie po uruchomieniu lampka jakby nigdy nic zgasła. Nie wiem co o tym sądzić. |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 27-11-2019, 21:12
|
|
|
Stacho51, CE który wywołuje P0170 znika po kilku cyklach odpalania i gaszenia. Ten blad to chwilowe przekroczenie zakresu korekcji dawki paliwa, w dłuższej perspektywie nie wpływa negatywnie na pracę silnika. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-01-2020, 23:23
|
|
|
Znalazłem przyczynę - brudny filtr paliwa, dzięki wszystkim za udział w dyskusji |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
|