Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
lampka kontroli silnika
Autor Wiadomość
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
  Wysłany: 05-11-2019, 17:49   lampka kontroli silnika

Dziś podczas spokojnej jazdy w mieście zapaliła się lampka kontroli silnika. Zgasiłem na chwilę silnik i po ponownym uruchomieniu znów się pali. Dojechałem do domu i ciekaw jestem co może być przyczyną. Jakieś sugestie?
_________________
Stacho
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-11-2019, 18:16   

Kup zwykły elm327 Bluetooth i poszukaj programu piston lub torque na telefon i sam sprawdzisz błędy.
Bo bez tego to tylko wróżbita Maciej pomoże ;) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 371
Skąd: z PL
Wysłany: 05-11-2019, 18:20   

Trzeba sprawdzić kody błędu silnika za pomocą interfejsu diagnostycznego. Kontrolka silnika może się zaświecić z różnych przyczyn.
Jeśli jeszcze nie masz to koniecznie zaopatrz się np. w ELM327 z Bluetooth i aplikacje na telefon. Ten zestaw zawsze warto mieć w aucie.

Bizi_78 był szybszy, brawo On :)
_________________
Go MitsuGo
 
 
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-11-2019, 14:04   

sprawdziłem kod to 0170 czy to coś poważnego? Na razie zlikwidowałem ten błąd.
_________________
Stacho
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-11-2019, 14:18   

Błąd ten informuje o złej mieszance paliwowej nie dającej się skorygować standardowymi korektami. Trzeba by teraz zobaczyć jakie wartości mają te korekty STFT i LTFT aby zorientować się czy w mieszance brakuje powietrza czy paliwa. jeśli korekty będą miały wartości dodatnie to oznacza że brakuje paliwa lub jest zbyt dużo powietrza a jak będą ujemne to na odwrót.
Napisz czy masz LPG.
 
 
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-11-2019, 14:43   

Misiek na samej benzynie.
_________________
Stacho
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3458
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 06-11-2019, 14:54   

Do przepływomierza też nie zaszkodzi zajrzeć. :)
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-11-2019, 15:20   

Tak jak napisał plecho1, trzeba sprawdzić korekty STFT i LTFT. Może być że łapie gdzieś lewe powietrze i wtedy należy sprawdzić dolot za czujnikiem przepływu powietrza; może być błędne wskazanie czujnika przepływu powietrza. Może też być błędne działanie pierwszej sondy lambda i wtedy też będą się działy takie rzeczy (u mnie była taka sytuacja). Przyczyn tak naprawdę może być wiele.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 06-11-2019, 19:11   

Sprawdź wężyki od podciśnień i szczelność dolotu.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-11-2019, 00:09   

https://youtu.be/5hyFuN1KTC0
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-11-2019, 09:41   

Dziękuję wszystkim za rady, sprawdzam.

[ Dodano: 27-11-2019, 19:47 ]
Sprawdziłem wszystko w porządku, ale co ciekawe, jechałem 50 km ze świecącą się lampką. Po godzinie gdy wsiadłem ponownie po uruchomieniu lampka jakby nigdy nic zgasła. Nie wiem co o tym sądzić.
_________________
Stacho
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-11-2019, 21:12   

Stacho51, CE który wywołuje P0170 znika po kilku cyklach odpalania i gaszenia. Ten blad to chwilowe przekroczenie zakresu korekcji dawki paliwa, w dłuższej perspektywie nie wpływa negatywnie na pracę silnika.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Stacho51 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-01-2020, 23:23   

Znalazłem przyczynę - brudny filtr paliwa, dzięki wszystkim za udział w dyskusji :)
_________________
Stacho
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.