4G69 w jakich warunkach zmieniają sie fazy rozrządu. |
Autor |
Wiadomość |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 13-05-2019, 15:00 4G69 w jakich warunkach zmieniają sie fazy rozrządu.
|
|
|
Witam.
Jak w temacie czy mivec załącza się jak przekroczony jest jakiś próg obrotów czy do tego dochodzi pełne otwarcie przepustnicy? Jak to działa w praktyce czy lekkie szarpnięcie koło 4500obr to jest właśnie zadziałanie tego systemu? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 03-07-2019, 19:21
|
|
|
No właśnie, a czy jest to odczuwalne , bo ja u siebie nie czuję jakoś szczególnego "tompnięcia" . V-tec w Hondach jest wyczuwalny. A jak u Was? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 08-07-2019, 17:42
|
|
|
Z tego co widzę w osc programu gazowego to w okolicy 5000obr. zwiększa się dawka paliwa. Domniemam że właśnie dlatego że w tym momencie działa MIVEC i załączają się krzywki o dłuższym wzniosie.
Auto ciągnie równo do odcięcia nie czuć żadnego dodatkowego kopa. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-07-2019, 22:45
|
|
|
No to chyba dobrze, że zrobione to jest tak, że nie czuć?
Swoją drogą MIVEC to dumna nazwa na różne rozwiązania. Tak z pamięci to może być regulacja fazy rozrządu 1 lub 2 wałków i niekoniecznie regulacja wzniosu zaworu... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2019, 07:39
|
|
|
krzychu napisał/a: | Tak z pamięci to może być regulacja fazy rozrządu 1 lub 2 wałków i niekoniecznie regulacja wzniosu zaworu...
| Filmik wrzucony przez wichura1, fajnie pokazuje zasade dzialania. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 10-07-2019, 21:38
|
|
|
MIVEC w 4g69 jest chyba po to aby wyrównać charakterystykę momentu obrotowego w całym zakresie obrotów a nie po to aby wykręcać 100km z litra pojemności jak w VTEC hondy.
Silnik ciągnie przyzwoicie ale nie podoba mi się brzmienie do około 2000obr. nie wiem czy ten typ tak ma ale słychać jakby takie szumienie i rzężenie. Nie wiem jak to opisać. |
|
|
|
 |
Adko
Nowy Forumowicz
Auto: 2,4 Grandis PB Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2019 Posty: 20 Skąd: Ka-ce
|
Wysłany: 02-12-2019, 07:55
|
|
|
Mam podobnie , dodatkowo słyszę z silnika jakby lekki świst podobny do turbo |
|
|
|
 |
|