[CS9 2.0DOHC] Odczuwalny brak mocy po nagrzaniu silnika. |
Autor |
Wiadomość |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
Wysłany: 12-05-2020, 10:35 [CS9 2.0DOHC] Odczuwalny brak mocy po nagrzaniu silnika.
|
|
|
Mam problem z Lancerem 2.0 sport. Po nagrzaniu silnika mam wrażenie, że brakuje mocy. Problem dotyczy zarówno PB jak i LPG.
Świece Denos K20TT;
Przewody NGK;
Cewki sprawne.
Podczas jazdy evoscan pokazuje napięcie sondy lambda 0,15V do 0,95V przy 4000 obrotów. Przy tych obrotach chyba nie powinno być już takich wahań. Evoscan podpowiada, że przy pełnym obciążeniu nie powinno spadać poniżej 0,7V. Evoscan podpowiada także, że problemem w tym przypadku może być przepływomierz powietrza. Po oględzinach zauważyłem bardzo lekkie uszkodzenie "plastra miodu". Macie może jakieś pomysły?? Nie chcę wymieniać połowy auta.
W moim rejonie trudno o dobrych mechaników. Nawet z wałkiem balansowym była bardzo, bardzo długa batalia.
Przebieg to 240 tys z czego 140 na gazie. Błędów brak. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-05-2020, 13:00
|
|
|
Jakoś nie specjalnie obserwowałem napięcie sondy przy takim obciążeniu, ale jeśli obciążenie jest stałe to raczej odczyt z sondy powinien być dalej sinusoidą...
Tak ogólnie to instrukcja przewiduje tylko świece NGK do 4G63. |
|
|
|
 |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
Wysłany: 12-05-2020, 13:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jakoś nie specjalnie obserwowałem napięcie sondy przy takim obciążeniu, ale jeśli obciążenie jest stałe to raczej odczyt z sondy powinien być dalej sinusoidą...
Tak ogólnie to instrukcja przewiduje tylko świece NGK do 4G63. |
Ok... zainwestuje w NGK IGR6A-11 i dam znać czy coś się zmieniło |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-05-2020, 13:22
|
|
|
Nie gwarantuję, że to jest to, ale te świece na pewno są bardzo dobre. |
|
|
|
 |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
Wysłany: 12-05-2020, 13:36
|
|
|
krzychu napisał/a: | Nie gwarantuję, że to jest to, ale te świece na pewno są bardzo dobre. |
Miałem kiedyś NGK IGR6A-11 ale oczywiście "znafffcy" powiedzieli, że do gazu najlepiej Denso. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 13-05-2020, 20:15
|
|
|
moose1982, Sprawdź korekty długoterminowe ltft w sterowniku silnika no i ogólne parametry,wrzuć tu i zobaczymy. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
Wysłany: 14-05-2020, 18:50
|
|
|
zbychu74, Zobacz czy coś z tych parametrów jest przydatne. Jeśli nie to w przyszłym tygodniu zrobię jeszcze raz.
https://we.tl/t-6lJM1tOCIt |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 14-05-2020, 19:57
|
|
|
moose1982, Jakoś nie mogę tego odczytać.Zrób zrzut z ekranu ,auto rozgrzane na wolnych obrotach. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 14-05-2020, 21:52
|
|
|
moose1982, Może ściągnij sobie program piston albo torque(na smartphona).
Ja potrzebuję: ltft(długa korekta paliwowa),przepływ powietrza w w gramach na sekundę,i jak pracuje pierwsza sonda lambda.
W tym linku tych danych nie zauważyłem. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
Wysłany: 15-05-2020, 11:45
|
|
|
zbychu74, Pomiary zrobie w przyszłym tygodniu ale ciekawi mnie jedna rzecz. Bawiłem się ostatnio w programie FourStroke na iOS w Lancerze i przepływomierz wskazywał po nagrzaniu 1,9-2,5 g/s na wolnych obrotach. Chyba troszkę mało? Przy 5500 tys obrotów nie wskazywał więcej niż 45 g/s. Pytania czy takim programom można wierzyć? |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 15-05-2020, 12:22
|
|
|
moose1982, Sprawdzę u siebie jaki jest przepływ.Ja mam pistona i torque i się zgadza.Te logi to na gazie czy benzynie? |
_________________ zbychu74 |
Ostatnio zmieniony przez zbychu74 15-05-2020, 12:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
Wysłany: 15-05-2020, 12:28
|
|
|
zbychu74, Gazie. Na benzynie może minimalnie lepiej. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 15-05-2020, 12:31
|
|
|
Pmoose1982, Musiałbyś korekty paliwowe jeszcze sprawdzić to by nam coś powiedziało. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
moose1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: Broadway
|
Wysłany: 09-06-2020, 11:54
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie. Po dokładniejszych oględzinach auta okazało się, że tłumik końcowy dziurawy od góry. Po remoncie wydechu auto jak za starych dobrych lat-:) |
|
|
|
 |
|