Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko pracująca skrzynia manualna
Autor Wiadomość
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 08-08-2020, 16:17   

tościk napisał/a:
Wciskasz sprzęgło, wrzucasz na luz (wypuść drążek na chwilę z ręki, żeby sobie wrócił spokojnie na środek), puszczasz sprzęgło, ponownie wciskasz sprzęgło i wrzucasz wsteczny. Nie ma bata, żeby nie wszedł. Trochę ćwiczeń i będziesz to robić w ułamku sekundy.

albo:
na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa :-)
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-08-2020, 10:52   

guzzi napisał/a:
A jak tam wsteczny, zawsze wchodzi?


Na razie bez zarzutów , zawsze
Za to 1-ka czasami trzeba użyć sprzęgła na 2x . Ale to jest w instrukcji , więc chyba producent wie o tym i tak ma być

[ Dodano: 13-08-2020, 10:58 ]
Marcino napisał/a:
Czyli za dużo siły było

Nie chyba nie , siły było umiarkowanie . Powiedziałbym że bardziej prowadzenie manetki . Po prostu z przyzwyczajenia prowadziłem manetkę przez cały ruch zmiany biegów . A okazuje się ze w Mitsu wystarczy tylko puknąć i sama idzie . Czuć tylko ten "klik" ale to jest jak dla mnie dopuszczalne. To pewnie cała tajemnica , szczególnie dla kierowców przesiadających się z innych marek.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-08-2020, 09:31   

guzzi napisał/a:

na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa :-)


Rozpędzać wałki w skrzyni przed zapięciem wstecznego? Jeśli nie są synchronizowane to raczej przyśpieszy zużycie skrzyni.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-08-2020, 12:51   

Dyskusja jak by to były jakieś stare auta... masakra. U mnie w 23 letnim galancie chodzi jak trzeba.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 18-08-2020, 17:42   

krzychu napisał/a:
guzzi napisał/a:

na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa :-)


Rozpędzać wałki w skrzyni przed zapięciem wstecznego? Jeśli nie są synchronizowane to raczej przyśpieszy zużycie skrzyni.


napiszę dokładniej: na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, czekasz aż obroty spadną do obrotów biegu jałowego, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-08-2020, 17:50   

guzzi napisał/a:

napiszę dokładniej: na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, czekasz aż obroty spadną do obrotów biegu jałowego, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny :D


Tak przeczytałem wcześniejszy tekst ze 2 razy. Wiem co chciałeś, ale wciskając gaz na luzie (z puszczonym sprzęgłem) rozpędzasz wałek od silnika. Potem wciskasz sprzęgło i wciskasz wsteczny i ten wałek musi się zatrzymać aby bieg wszedł...

Takie rozpędzanie wałków to można uskutecznić przy redukcji z 2 na 1 aby właśnie wyrównać prędkość wałków aby synchronizatory miały mniej pracy (szybciej bieg wejdzie - ale to zależy od skrzyni).
 
 
kubus76k 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2019
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 09-09-2020, 08:51   

Cześć.
Zacząłem jazdę EC od niedawna (przesiadka z Suzuki Vitara) i myślałem, że mnie cholera weźmie z tą skrzynią gdyż mam identyczny efekt jak @Robert S.
Dzięki @Robert S za test i podpowiedź jak się obchodzić z tym typem, postaram się zastosować do Twoich rad.

Pozdrawiam
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-09-2020, 08:19   

kubus76k napisał/a:
Cześć.
Zacząłem jazdę EC od niedawna (przesiadka z Suzuki Vitara) i myślałem, że mnie cholera weźmie z tą skrzynią gdyż mam identyczny efekt jak @Robert S.
Dzięki @Robert S za test i podpowiedź jak się obchodzić z tym typem, postaram się zastosować do Twoich rad.

Pozdrawiam


Napisz proszę jakie są Twoje dalsze doświadczenia . W moim przypadku technika zmiany biegów bardzo pomogła , ale idealnie nie jest . Czasami zdarza się przypadek chrupnięcia przy zmianie z 1-2 bieg . Myślę że ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną polegającą na nie nadążaniu synchronizatora , przecież zmiana biegów powinna być płynna a nie kombinowana . Sam już nie wiem , mało jest przypadków zgłoszeń na tym forum tego problemu
Ostatnio zmieniony przez Robert S 11-09-2020, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kubus76k 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2019
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 11-09-2020, 08:24   

[/quote]

Napisz proszę jakie są Twoje dalsze doświadczenia . W moim przypadku technika zmiany biegów bardzo pomogła , ale idealnie nie jest . Czasami zdarza się przypadek chrupnięcia przy zmianie z 1-2 bieg . Myślę że ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną polegającą na późnym rozpędzaniu synchr i przy normalnej zmianie biegów po prostu nie nadąża synchronizacja . Sam już nie wiem , mało jest przypadków zgłoszeń na tym forum tego problemu[/quote]

Cześć.
U mnie też pomogło, ale jak piszesz zdarza się jeszcze chrupnięcie, najczęściej jak chcę szybko zmienić bieg :x Byłem już z tym problemem w serwisie i dostałem odpowiedź, że ta skrzynia już tak ma, tak więc chyba nic nie da się w tym temacie zmienić na lepsze :|
 
 
jareksk 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 Invite MY 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2020, 09:51   

Zamierzam nabyć Eclipsa. Dotychczas jeżdżę Lancerem. Przy zmianie biegów zawsze jest efekt "kliknięcia" przy czym w zasadzie wchodzą prawie od dotknięcia jednym palcem. Nie wciśnięcie pedału sprzęgła do końca kończy się zgrzytem. Biegi przy tym można zmieniać szybko i agresywnie, przy dużych obrotach. Z przeczytanych postów mam wrażenie, że w Eclipse jest podobnie. Czy ktoś ma podobne doświadczenia ?
_________________
Fax et tuba
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2020, 13:00   

Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-10-2020, 08:51   

Michauek22 napisał/a:
Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji...

Panowie w galancie nic nie chrupie..... czyli nie każda skrzynia tak ma
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
kubus76k 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2019
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12-10-2020, 13:48   

jareksk napisał/a:
Zamierzam nabyć Eclipsa. Dotychczas jeżdżę Lancerem. Przy zmianie biegów zawsze jest efekt "kliknięcia" przy czym w zasadzie wchodzą prawie od dotknięcia jednym palcem. Nie wciśnięcie pedału sprzęgła do końca kończy się zgrzytem. Biegi przy tym można zmieniać szybko i agresywnie, przy dużych obrotach. Z przeczytanych postów mam wrażenie, że w Eclipse jest podobnie. Czy ktoś ma podobne doświadczenia ?

W moim przypadku to nie jest efekt "kliknięcia" raczej "chrupnięcia" :(
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-10-2020, 12:34   

Michauek22 napisał/a:
Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji...


Myślę ze większość użytkowników EC miała do czynienia z manualną skrzynią w innych samochodach i wie jak ona działa . Ta skrzynia działa specyficznie , ma efekt chrupnięcia nawet przy podejściu klasycznym przy zmianie biegów . Automat to nie rozwiązanie . Po pierwsze droższy , po drugie więcej pali . Są również miłośnicy skrzyń manualnych którzy za nic świecie nie kupią automatu . Po prostu coś z tą skrzynią jest nie tak skoro tyle osób narzeka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.