Ciężko pracująca skrzynia manualna |
Autor |
Wiadomość |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 08-08-2020, 16:17
|
|
|
tościk napisał/a: | Wciskasz sprzęgło, wrzucasz na luz (wypuść drążek na chwilę z ręki, żeby sobie wrócił spokojnie na środek), puszczasz sprzęgło, ponownie wciskasz sprzęgło i wrzucasz wsteczny. Nie ma bata, żeby nie wszedł. Trochę ćwiczeń i będziesz to robić w ułamku sekundy. |
albo:
na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-08-2020, 10:52
|
|
|
guzzi napisał/a: | A jak tam wsteczny, zawsze wchodzi? |
Na razie bez zarzutów , zawsze
Za to 1-ka czasami trzeba użyć sprzęgła na 2x . Ale to jest w instrukcji , więc chyba producent wie o tym i tak ma być
[ Dodano: 13-08-2020, 10:58 ]
Marcino napisał/a: | Czyli za dużo siły było |
Nie chyba nie , siły było umiarkowanie . Powiedziałbym że bardziej prowadzenie manetki . Po prostu z przyzwyczajenia prowadziłem manetkę przez cały ruch zmiany biegów . A okazuje się ze w Mitsu wystarczy tylko puknąć i sama idzie . Czuć tylko ten "klik" ale to jest jak dla mnie dopuszczalne. To pewnie cała tajemnica , szczególnie dla kierowców przesiadających się z innych marek. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-08-2020, 09:31
|
|
|
guzzi napisał/a: |
na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa |
Rozpędzać wałki w skrzyni przed zapięciem wstecznego? Jeśli nie są synchronizowane to raczej przyśpieszy zużycie skrzyni. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-08-2020, 12:51
|
|
|
Dyskusja jak by to były jakieś stare auta... masakra. U mnie w 23 letnim galancie chodzi jak trzeba. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 18-08-2020, 17:42
|
|
|
krzychu napisał/a: | guzzi napisał/a: |
na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny. - też działa |
Rozpędzać wałki w skrzyni przed zapięciem wstecznego? Jeśli nie są synchronizowane to raczej przyśpieszy zużycie skrzyni. |
napiszę dokładniej: na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, czekasz aż obroty spadną do obrotów biegu jałowego, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-08-2020, 17:50
|
|
|
guzzi napisał/a: |
napiszę dokładniej: na luzie (nie wciskasz sprzęgła), dodajesz lekko gazu, czekasz aż obroty spadną do obrotów biegu jałowego, wciskasz sprzęgło i wbijasz wsteczny |
Tak przeczytałem wcześniejszy tekst ze 2 razy. Wiem co chciałeś, ale wciskając gaz na luzie (z puszczonym sprzęgłem) rozpędzasz wałek od silnika. Potem wciskasz sprzęgło i wciskasz wsteczny i ten wałek musi się zatrzymać aby bieg wszedł...
Takie rozpędzanie wałków to można uskutecznić przy redukcji z 2 na 1 aby właśnie wyrównać prędkość wałków aby synchronizatory miały mniej pracy (szybciej bieg wejdzie - ale to zależy od skrzyni). |
|
|
|
 |
kubus76k
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 09-09-2020, 08:51
|
|
|
Cześć.
Zacząłem jazdę EC od niedawna (przesiadka z Suzuki Vitara) i myślałem, że mnie cholera weźmie z tą skrzynią gdyż mam identyczny efekt jak @Robert S.
Dzięki @Robert S za test i podpowiedź jak się obchodzić z tym typem, postaram się zastosować do Twoich rad.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-09-2020, 08:19
|
|
|
kubus76k napisał/a: | Cześć.
Zacząłem jazdę EC od niedawna (przesiadka z Suzuki Vitara) i myślałem, że mnie cholera weźmie z tą skrzynią gdyż mam identyczny efekt jak @Robert S.
Dzięki @Robert S za test i podpowiedź jak się obchodzić z tym typem, postaram się zastosować do Twoich rad.
Pozdrawiam |
Napisz proszę jakie są Twoje dalsze doświadczenia . W moim przypadku technika zmiany biegów bardzo pomogła , ale idealnie nie jest . Czasami zdarza się przypadek chrupnięcia przy zmianie z 1-2 bieg . Myślę że ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną polegającą na nie nadążaniu synchronizatora , przecież zmiana biegów powinna być płynna a nie kombinowana . Sam już nie wiem , mało jest przypadków zgłoszeń na tym forum tego problemu |
Ostatnio zmieniony przez Robert S 11-09-2020, 09:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kubus76k
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 11-09-2020, 08:24
|
|
|
[/quote]
Napisz proszę jakie są Twoje dalsze doświadczenia . W moim przypadku technika zmiany biegów bardzo pomogła , ale idealnie nie jest . Czasami zdarza się przypadek chrupnięcia przy zmianie z 1-2 bieg . Myślę że ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną polegającą na późnym rozpędzaniu synchr i przy normalnej zmianie biegów po prostu nie nadąża synchronizacja . Sam już nie wiem , mało jest przypadków zgłoszeń na tym forum tego problemu[/quote]
Cześć.
U mnie też pomogło, ale jak piszesz zdarza się jeszcze chrupnięcie, najczęściej jak chcę szybko zmienić bieg Byłem już z tym problemem w serwisie i dostałem odpowiedź, że ta skrzynia już tak ma, tak więc chyba nic nie da się w tym temacie zmienić na lepsze |
|
|
|
 |
jareksk
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 Invite MY 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2020, 09:51
|
|
|
Zamierzam nabyć Eclipsa. Dotychczas jeżdżę Lancerem. Przy zmianie biegów zawsze jest efekt "kliknięcia" przy czym w zasadzie wchodzą prawie od dotknięcia jednym palcem. Nie wciśnięcie pedału sprzęgła do końca kończy się zgrzytem. Biegi przy tym można zmieniać szybko i agresywnie, przy dużych obrotach. Z przeczytanych postów mam wrażenie, że w Eclipse jest podobnie. Czy ktoś ma podobne doświadczenia ? |
_________________ Fax et tuba |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2020, 13:00
|
|
|
Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-10-2020, 08:51
|
|
|
Michauek22 napisał/a: | Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji... |
Panowie w galancie nic nie chrupie..... czyli nie każda skrzynia tak ma |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
kubus76k
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2019 Posty: 9 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 12-10-2020, 13:48
|
|
|
jareksk napisał/a: | Zamierzam nabyć Eclipsa. Dotychczas jeżdżę Lancerem. Przy zmianie biegów zawsze jest efekt "kliknięcia" przy czym w zasadzie wchodzą prawie od dotknięcia jednym palcem. Nie wciśnięcie pedału sprzęgła do końca kończy się zgrzytem. Biegi przy tym można zmieniać szybko i agresywnie, przy dużych obrotach. Z przeczytanych postów mam wrażenie, że w Eclipse jest podobnie. Czy ktoś ma podobne doświadczenia ? |
W moim przypadku to nie jest efekt "kliknięcia" raczej "chrupnięcia" |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-10-2020, 12:34
|
|
|
Michauek22 napisał/a: | Tak, na tym polega zasada działania ręcznej skrzyni. Rozwiązaniem jest zakup automatu - stety lub niestety, to już zależy od konkretnych preferencji... |
Myślę ze większość użytkowników EC miała do czynienia z manualną skrzynią w innych samochodach i wie jak ona działa . Ta skrzynia działa specyficznie , ma efekt chrupnięcia nawet przy podejściu klasycznym przy zmianie biegów . Automat to nie rozwiązanie . Po pierwsze droższy , po drugie więcej pali . Są również miłośnicy skrzyń manualnych którzy za nic świecie nie kupią automatu . Po prostu coś z tą skrzynią jest nie tak skoro tyle osób narzeka |
|
|
|
 |
|