Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
klocki hamulcowe - jakie i skąd?
Autor Wiadomość
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-01-2015, 22:16   

Wedrowiec napisał/a:
vavoom przejechałeś na fabrycznych klockach 92 000 km??

Dokładnie tak, przy przeglądzie nr 6 (90 000 km) w ASO Auto-Krak sprawdzano klocki - oceniono, iż przednie wytrzymają jeszcze max 3000 km, natomiast z tyłu zużycie dwa razy mniejsze, do dziś nie zmieniane. Klocki przednie zmieniłem poza ASO przy 92 tys. i rzeczywiście były prawie w 100% zużyte.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 22:32   

To chyba strasznie długie trasy robisz:) u mnie po 34K już konieczna była wymiana, w ASO mówili mi że u większości 90K to tarcze nie wytrzymują.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-01-2015, 22:46   

Codziennie 120 km - 70% trasa - 30% miasto, sporadycznie jakieś długie trasy autostradami.
W poprzednim samochodzie (co prawda znacznie mniejszym i lżejszym - Suzuki Swift) klocki też wytrzymały 90 000 km, przy czym wymiana była konieczna nie z uwagi na wytarcie (miały jeszcze ok. 20%), tylko, ku zdziwieniu ASO, klocki po prostu się rozkleiły...
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-01-2015, 06:16   

Miękki klocek szybciej się zużywa, mniej "niszczy" tarczę hamulcową za to brudzi felgi :wink: .
Twardy klocek wytrzymuje dużo dłuższy przebieg, agresywnie zużywa tarczę, za to nie brudzi felg :wink: .

Zawsze trzeba dobierać hamulce pod swój styl jazdy i drogi po jakich się poruszamy :wink:

W niektórych autach oszczędzić hamulce pozwala wyłączenie "systemów" lub nauczenie się jeżdzić tak, aby nie korygowały cały czas poczynań kierowcy :wink:
 
 
Krzysiek.B 
Forumowicz

Auto: ASX 1,8 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-01-2015, 16:10   

Moje fabryczne wystarczyły na 53 000 i myślałem że i tak na długo starczyły a tu :shock:
_________________
Krzysiek
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2015, 18:51   

przegląd przy 60 kkm, auto 4 lata, tarcze ostro skorodowane. W ASO pytali się czy ja tym autem w ogóle jeżdżę ;) . W każdym razie jak rano pojadę, przerwa, to wieczorem pierwsze hamowanie jest już zgrzyt i szorowanie. Postoi 2 dni i hałas jest odczuwalny przez pierwsze 2-3 km i kilka hamowań. Powiedzieli że jest OK i bezpiecznie ale jak będę wymieniał klocki, za 15-30 Kkm to tarcze też do wymiany.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 04-02-2015, 10:07   

Wedrowiec - widocznie jeździsz ekologicznie- hamowanie silnikiem, zwalnianie z wyprzedzeniem (obserwujesz co się dzieje z przodu) i.t.d. - taki wyważony, spokojny kierowca :wink:
_________________

 
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2015, 10:22   

Uwex tylko czemu pierwsze klocki poszły po 33kkm i spalanie 50% wyższe niż oficjalna norma? ;) Raczej stawiam na ogólnie niski przebieg i tragiczną jakość fabrycznych tarcz.
Porównanie: fabryczne klocki 33 kkm i się "skończyły", obecne mają 30 kkm i w ASO ocenili że pewnie i kolejne 30K pociągną.
 
 
MiroG 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DI-D 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 22
Skąd: Koszalin/Gdańsk
Wysłany: 11-01-2017, 00:19   

Odświeżę temat.
Czeka mnie pierwsza wymiana klocków na przodzie, a przebieg około 55k.
Czy polecacie jakieś konkretne klocki na przód na chwilę obecną?
TRW, BREMBO czy może EBC Greenstuff?
Czy EBC Greenstuff są warte swojej ceny? (ok. 220,00zł)
 
 
Amiga 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 80
Skąd: wawa
Wysłany: 27-04-2019, 00:11   

Kurcze mam przejechane 53k po czym poznac ze czas na wymiane ? Mam auto 5 lat glownie miasto nic nie piszczy i hamuje jak trzeba

Czy ASX ma jakis czujnik zuzycia ? Czy na oko ?

[ Dodano: 07-05-2019, 11:43 ]
Wymienialem opony w sobote i Pana w warsztacie poprosilem o zerkniecie fachowym okiem
poświecił i mówił że z tyłu są prawie całe a w z przodu jeszcze rok pojeżdżę
Tak że jeżdżę dynamicznie po Warszawie i po 53k tys przebiegu klocki hamulcowe jeszcze dobre
 
 
caro 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 INVITE 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Polska
Wysłany: 30-05-2021, 14:40   

Cześć. Odświeżam :)
Sprawdziłem sobie klocki, zostało mi 5mm po 70 000 km.
15 000 km bez nerwów jeszcze zrobię ale pasuje już mieć zapas :) Fabryczne prawdopodobnie robi Textar i chciałem się zapytać czy to prawda? ktoś kupował do ASX Textary ? Myślę jeszcze o Brembo, Trw i Ate Które marke najlepiej wybrać?
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 30-05-2021, 15:06   

caro napisał/a:
Cześć. Odświeżam :)
Sprawdziłem sobie klocki, zostało mi 5mm po 70 000 km.
15 000 km bez nerwów jeszcze zrobię ale pasuje już mieć zapas :) Fabryczne prawdopodobnie robi Textar i chciałem się zapytać czy to prawda? ktoś kupował do ASX Textary ? Myślę jeszcze o Brembo, Trw i Ate Które marke najlepiej wybrać?


Ja kupiłem ATE. Zmieniałem teraz na wiosnę przy przebiegu 74000 km. Teraz mam 77000, klocki są ciche, nie piszczą, auto hamuje.
 
 
caro 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 INVITE 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Polska
Wysłany: 30-05-2021, 16:31   

Laknat napisał/a:
Ja kupiłem ATE. Zmieniałem teraz na wiosnę przy przebiegu 74000 km. Teraz mam 77000, klocki są ciche, nie piszczą, auto hamuje.


ATE 13.0460-5760.2
Tylko zastanawia mnie czemu w wymiarach szerokości mają 144.8 mm wysokosc 54.9 mm a np. klocki Brembo, Trw, Ferodo, i Textar mają w wymiarach szerokość 145.1 mm wysokość 55.1 mm nie będzie za dużego luzu ? ;) wiem są to mm-y ale czy na pewno?
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 30-05-2021, 17:05   

W sumie ja kupiłem klocki dobierając je do samochodu. Nie zastanawiałem się ile mm mają. Wszystko pasowało i działa do dzisiaj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.