Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zacisk hamulcowy lewy tył kombi 2.0
Autor Wiadomość
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 29-09-2021, 19:21   

Najpierw rozebrać zacisk, zweryfikować i podjąć decyzję co dalej.
_________________
zbychu74
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-09-2021, 19:32   

czym nasmarowane byly prowadnice? po jakim czasie od nasmarowania zaczęły sie problemy? mi to wygląda na problem właśnie z prowadnicami. Sam je czyściłeś? Prowadnice i otwór porządnie wyczyść z resztek smaru (otwór wyczyść wyciorem zmywaczem do hamulców) potem nasmaruj smarem ATE BREMSZYLINDER-PASTE jeśli ktoś smarował prowadnice smarami mineralnymi to gumki na tych prowadnicach spuchły i mogą byc do wymiany.
sprawdz też cylinderek jak pisał Krzyżak
 
 
ozi546 
Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 98KM 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2021, 21:10   

kuba!!! napisał/a:
czym nasmarowane byly prowadnice?

Prowadnice smarowałem smarem do prowadnic hamulcowych. Nawet nie wiem jakiej był marki, kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i ten co mi dali to zastosowałem.

kuba!!! napisał/a:
po jakim czasie od nasmarowania zaczęły sie problemy?

Problemy z zaciskaniem hamulców zaczęły się jakieś 2msc po wymianie.

kuba!!! napisał/a:
Sam je czyściłeś? Prowadnice i otwór porządnie wyczyść z resztek smaru

Tak, sam je czyściłem. Otwory czyściłem małym wiertłem z nawiniętym scotch brite, dodatkowo właśnie zlałem to dużą ilością zmywacza do hamulców.

kuba!!! napisał/a:
mi to wygląda na problem właśnie z prowadnicami

Też w pierwszej chwili pomyślałem o prowadnicach, że pewnie coś z gumkami się stało i skorodowały prowadnice. Ale po wizycie u mechanika (nie chce odstawiać samochodu, ponieważ chce od razu wymieniać wszystkie części na nowe) i przeglądaniu internetu całkowicie zgłupiałem. A niestety nie mam teraz możliwości zdemontowania zacisku i szukania przyczyny, przed rozbieraniem chciałbym się przygotować jeżeli chodzi o części.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-09-2021, 07:33   

napiszę po raz kolejny - bo wciąż popełniane są błędy
śruby prowadzące smaruje się homeopatycznie, gdyż podczas ich montażu i tak większość smaru zgarniana jest przez osłonę gumową
należy przesmarować wnętrze jarzma i to po wsadzeniu gumki (na śrubie G), bo ta gumka i tak zepchnie smar na sam koniec (jak smaru za dużo, to będzie odpychać zacisk z taką siłą, że po paru km mamy spalone tarcze!)
więc kolejność: czyszczenie, wsadzenie posmarowanej gumki Guide pinu, smarowanie wnętrza jarzma, włożenie gumek, złożenie zacisku do jarzma
podobnie z tłoczkiem - zmieniając gumę uszczelniająca należy posmarować gniazdo tej gumy - żeby było szczelne
potem DOTem smarujemy wnętrze zacisku i zakładamy tłoczek - jak posmarujemy tłoczek, to guma zgadnie DOTa z tłoczka i dalej będzie sucho...
ten DOT znajdzie się pod osłoną przeciwkurzową i będzie ciągnął wodę i powodował korozję tłoczka...
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 13-12-2021, 18:35   

Krzyzak napisał/a:
napiszę po raz kolejny
należy przesmarować wnętrze jarzma i to po wsadzeniu gumki (na śrubie G), bo ta gumka i tak zepchnie smar na sam koniec (jak smaru za dużo, to będzie odpychać zacisk z taką siłą, że po paru km mamy spalone tarcze!)


Powiem więcej. Kiedyś wszystko złożyłem "na siłę", z myślą, że zahamuje się kilka razy i wszystko się ułoży. Nie ułożyło sią, a po 5 km ostrej jazdy z mocnym hamowaniem, dojechałem na podwórko z palącym się prawym klockiem hamulcowym. Pisząc "palącym" mam na myśli, że zastanawiałem się, czy wyciągać gaśnicę, czy dam radę zdmuchnąć...szczęśliwie po kilku dmuchnięciach ogień zgasł.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-12-2021, 08:23   

remi napisał/a:
a po 5 km ostrej jazdy z mocnym hamowaniem


Świeży zestaw tak traktowałeś? :shock:
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 14-12-2021, 13:04   

krzychu napisał/a:
remi napisał/a:
a po 5 km ostrej jazdy z mocnym hamowaniem


Świeży zestaw tak traktowałeś? :shock:


Spieszyłem się, bo hamulce robiłem rano, a po południu miałem trasę do zrobienia.
Oczywiście musiałem ponownie wszystko rozebrać i poskładać tak jak trzeba. Po powrocie założyłem nową tarczę i klocki, bo klocek był aż fioletowy a tarczy też już nie i ufałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.