Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napędy 4x4....
Autor Wiadomość
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 08-10-2017, 13:33   

Patrząc na schemat przekładni zamieszczony w publikacji Mitsubishi Training Academy pt. "Outlander 07 system 4WD" (wersja pl) jasno wynika że napęd wału nie jest brany z prawej półosi (jakkolwiek patrząc na układ elementów zewnętrznych na pierwszy rzut oka mogłoby się tak wydawać)
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 08-10-2017, 21:23   

Nie mogę tego znaleźć. A chętnie bym poczytał.
 
 
Szef24 
Forumowicz

Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 61
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-10-2017, 22:44   

http://forum.mitsumaniaki...8&highlight=4x4

http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=4x4

http://forum.mitsumaniaki...t=35442&start=0

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14533

Wszedzie cos o 4x4 pisze,niestety info są nie spójne i raczej mało techniczne
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-10-2017, 23:26   

UPDATE 2021:
Gdyby ktoś z Podkarpacia, a najlepiej z Rzeszowa chciał sprawdzić "od kuchni", jak działa napęd Outlandera, to proszę o kontakt. Chętnie usiądę na fotelu pasażera i poprzez odpowiedni program/OBD będziemy mogli odczytać na żywo m.in.:
- rzeczywisty moment obrotowy sprzęgła napędu (Nm)
- wartość prądu wymagana przez sprzęgło napędu (A)
- wartość prądu zasilającego sprzęgło napędu (A)
- temperatura sprzęgła (°C)
- prędkości poszczególnych kół, ABS, ASC etc.






Na tym schemacie widać, iż napęd wału pobierany jest z tej samej części dyfra, która napędza przednie półosie (a nie z samej półosi, co byłoby absurdalne...)

[ Dodano: 13-03-2018, 23:15 ]
Moody napisał/a:
Przecież napęd na tył jest pobierany z prawej przedniej półosi (...) Poza tym mam przecież auto z tym napędem i wielokrotnie pod nie wchodziłem chociażby do wymiany oleju w tych napędach więc widzę jak jest.
(...)
vavoom,
tak, to jest brane z prawej przedniej półosi.

Moody napisał/a:
Komandor napisał/a:
Napęd na półosie i na tył wychodzi ze skrzyni rozdzielczej umieszczonej za skrzynią biegów

Zaklinasz rzeczywistość. Tak nie jest. Podaj odniesienie do jakiejkolwiek dokumentacji popierającej to stwierdzenie.

Proszę bardzo:
https://youtu.be/BMv_v9IBugU
Świetny film pokazujący jak zbudowany jest napęd, skrzynia rozdzielcza itd.
Kolego @Moody, prawa półoś pracuje zupełnie niezależnie.

[ Dodano: 26-04-2018, 11:25 ]
Test na rolkach - porównanie OII z OIII:
https://youtu.be/xa2x_M6HmKE
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 21-02-2021, 12:14   

ale ogolnie i tak dziwna jest mysl kostruktora tego ukladu

mamy 2WD,4WD i 4WD LOCK

2WD raczej nie uzywamy bo po co jak wlaczymy 4WD to i tak ciagnie na przod a w razie poslizgu wlacza tyl
4WD LOCK wlasciwie nic nie daje bo jakby jego nie bylo to i tak zalaczy sie tyl jak bedzie poslizg

szkoda ze nie pomysleli zeby na 4WD LOCK zrobic blokade mostu :(

suma sumarum ja jezdze caly czas na 4WD praktycznie 90% przebiegu
4WD LOCK wlaczam jak jest droga sniegiem lub lodem pokryta (u mnie w rejonie bardzo rzadko sie to zdarza)
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-02-2021, 13:22   

kajos napisał/a:
4WD to i tak ciagnie na przod a w razie poslizgu wlacza tyl

Otóż nie. Załączenie tylnej osi jest warunkowane kilkoma czynnikami, np. pozycją pedału gazu, a nie tylko poślizgiem. Nie jest nawet wykluczone, że w tym trybie na tylne koła zawsze podawany jest jakiś moment obrotowy, jak to ma miejsce w innych samochodach, których napędy bazują na tym samym sprzęgle.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 21-02-2021, 13:25   

niepotrzebnie bedne ECU sie meczy z obliczeniami :lol: \:D/
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-02-2021, 15:54   

Z tego co pamiętam to w trybie LOCK jest przenoszone ~50% więcej momentu względem AUTO. Czyli z mapy przewidującej utratę przyczepności (położenie gazu, skrętu kierownicą, prędkość) + różnica prędkości między osami to jest mnożone przez ~1,5. Samochód będzie miał większą tendencje do nadsterowności po wciśnięciu gazu na śliskim.

Jakby to był prawdziwy LOCK to pewnie na asfalcie by coś zmieliło albo zespoły musiałby być mocniejsze.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-08-2022, 18:40   

Test Outlandera (w przebraniu) na rolkach - i nie o sam test chodzi, a o podgląd danych na żywo (m.in. prędkość pojazdu, moment obrotowy sprzęgła AWD, natężenie prądu na sprzęgle AWD, obroty silnika itp.). Można od kuchni zobaczyć, jak tryb LOCK różni się od AUTO i że nie jest blokadą.
https://youtu.be/dlDjeYYg-tM
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.