Napędy 4x4.... |
Autor |
Wiadomość |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 08-10-2017, 13:33
|
|
|
Patrząc na schemat przekładni zamieszczony w publikacji Mitsubishi Training Academy pt. "Outlander 07 system 4WD" (wersja pl) jasno wynika że napęd wału nie jest brany z prawej półosi (jakkolwiek patrząc na układ elementów zewnętrznych na pierwszy rzut oka mogłoby się tak wydawać) |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 08-10-2017, 21:23
|
|
|
Nie mogę tego znaleźć. A chętnie bym poczytał. |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-10-2017, 23:26
|
|
|
UPDATE 2021:
Gdyby ktoś z Podkarpacia, a najlepiej z Rzeszowa chciał sprawdzić "od kuchni", jak działa napęd Outlandera, to proszę o kontakt. Chętnie usiądę na fotelu pasażera i poprzez odpowiedni program/OBD będziemy mogli odczytać na żywo m.in.:
- rzeczywisty moment obrotowy sprzęgła napędu (Nm)
- wartość prądu wymagana przez sprzęgło napędu (A)
- wartość prądu zasilającego sprzęgło napędu (A)
- temperatura sprzęgła (°C)
- prędkości poszczególnych kół, ABS, ASC etc.
Na tym schemacie widać, iż napęd wału pobierany jest z tej samej części dyfra, która napędza przednie półosie (a nie z samej półosi, co byłoby absurdalne...)
[ Dodano: 13-03-2018, 23:15 ]
Moody napisał/a: | Przecież napęd na tył jest pobierany z prawej przedniej półosi (...) Poza tym mam przecież auto z tym napędem i wielokrotnie pod nie wchodziłem chociażby do wymiany oleju w tych napędach więc widzę jak jest.
(...)
vavoom,
tak, to jest brane z prawej przedniej półosi. |
Moody napisał/a: | Komandor napisał/a: | Napęd na półosie i na tył wychodzi ze skrzyni rozdzielczej umieszczonej za skrzynią biegów |
Zaklinasz rzeczywistość. Tak nie jest. Podaj odniesienie do jakiejkolwiek dokumentacji popierającej to stwierdzenie. |
Proszę bardzo:
https://youtu.be/BMv_v9IBugU
Świetny film pokazujący jak zbudowany jest napęd, skrzynia rozdzielcza itd.
Kolego @Moody, prawa półoś pracuje zupełnie niezależnie.
[ Dodano: 26-04-2018, 11:25 ]
Test na rolkach - porównanie OII z OIII:
https://youtu.be/xa2x_M6HmKE |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 21-02-2021, 12:14
|
|
|
ale ogolnie i tak dziwna jest mysl kostruktora tego ukladu
mamy 2WD,4WD i 4WD LOCK
2WD raczej nie uzywamy bo po co jak wlaczymy 4WD to i tak ciagnie na przod a w razie poslizgu wlacza tyl
4WD LOCK wlasciwie nic nie daje bo jakby jego nie bylo to i tak zalaczy sie tyl jak bedzie poslizg
szkoda ze nie pomysleli zeby na 4WD LOCK zrobic blokade mostu
suma sumarum ja jezdze caly czas na 4WD praktycznie 90% przebiegu
4WD LOCK wlaczam jak jest droga sniegiem lub lodem pokryta (u mnie w rejonie bardzo rzadko sie to zdarza) |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-02-2021, 13:22
|
|
|
kajos napisał/a: | 4WD to i tak ciagnie na przod a w razie poslizgu wlacza tyl |
Otóż nie. Załączenie tylnej osi jest warunkowane kilkoma czynnikami, np. pozycją pedału gazu, a nie tylko poślizgiem. Nie jest nawet wykluczone, że w tym trybie na tylne koła zawsze podawany jest jakiś moment obrotowy, jak to ma miejsce w innych samochodach, których napędy bazują na tym samym sprzęgle. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 21-02-2021, 13:25
|
|
|
niepotrzebnie bedne ECU sie meczy z obliczeniami |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-02-2021, 15:54
|
|
|
Z tego co pamiętam to w trybie LOCK jest przenoszone ~50% więcej momentu względem AUTO. Czyli z mapy przewidującej utratę przyczepności (położenie gazu, skrętu kierownicą, prędkość) + różnica prędkości między osami to jest mnożone przez ~1,5. Samochód będzie miał większą tendencje do nadsterowności po wciśnięciu gazu na śliskim.
Jakby to był prawdziwy LOCK to pewnie na asfalcie by coś zmieliło albo zespoły musiałby być mocniejsze. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-08-2022, 18:40
|
|
|
Test Outlandera (w przebraniu) na rolkach - i nie o sam test chodzi, a o podgląd danych na żywo (m.in. prędkość pojazdu, moment obrotowy sprzęgła AWD, natężenie prądu na sprzęgle AWD, obroty silnika itp.). Można od kuchni zobaczyć, jak tryb LOCK różni się od AUTO i że nie jest blokadą.
https://youtu.be/dlDjeYYg-tM |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
|