[CB4W 1.6] Trzęsie przy hamowaniu, przetoczyłem ta |
Autor |
Wiadomość |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-06-2007, 21:52 [CB4W 1.6] Trzęsie przy hamowaniu, przetoczyłem ta
|
|
|
Hej, mam pytanie na temat trzesacego sie wozu przy hamowaniu. Myslalem ze to kwestia tarczy hamulcowych i klockow, wiec przetoczylem ale nadal jest to samo. Zastanawiam sie czy moze byc to kwestia tylnich hamulcow bebnowych.
Ale jeszcze ostatnio jak jechalem to zastanawialem sie czy to moze miec jakis zwiazek z gumkami stabilizatora. Niedawno wymienialem laczniki z gumami ale te dwie gumy ktore sa na samym precie nie byly wymieniane bo to za duzo zachodu bylo, a wiem ze z tamtego wlasnie miejsca dochodzi mi czasem stukanie na wertepach.
Czy to ze na stabilizatorze na gumach mam luzy moze powodowac trzesienie sie samochodu podczas hamowania?
To pytanko do dyskusji... Jeżeli nie to to co?
Dodam że trzesienie jest odczuwalne kiedy chamuje np. ze 140km/h az do jakiegos50 km/h, a kiedy jade np. 90 i zaczynam mocno hamowac to tylko czasami mi trzesie fura.. |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 08-06-2007, 16:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
jelonek98
Forumowicz

Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:02
|
|
|
Mi trzęsie przy 60 |
_________________ Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:11
|
|
|
A jakiej firmy masz tarcze i klocki. Ja miałam to samo z JC nowe i też przetaczałam,
zmieniłam na ATE kpl. i mam święty spokój,łączniki stabilizatora wymień to nie jest aż taki koszt. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-06-2007, 08:47
|
|
|
Powody telepania:
-krzywe lub źle przetoczone tarcze,
-niskiej jakości klocki hamulcowe,
-luzy w zawieszeniu,
-zużyty płyn hamulcowy,
-zużyte amortyzatory,
Tarcze powinno się przetaczać na aucie.
[ Dodano: 08-06-2007, 08:48 ]
Aha jeszcze zużyte i/lub stare opony. |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 10:14
|
|
|
Hugo, jak się przetacza tarcze na aucie? |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2007, 10:29
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | jak się przetacza tarcze na aucie? |
Jest do tego specjalny sprzecik, ale niestety nie zawsze da sie zastosowac ze wzgledu na wymagane miejsce. U mnie w Galu nie udalo sie zrobic tego na tylnej tarczy. W Lodzi robia to na przyklad w Polmozbycie na Retkinii. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 11:08
|
|
|
A to dobre jest, zaraz w necie pogapie z ciekawości jak to wygląda, dzieki za rozjaśnienie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-06-2007, 15:22
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | Hugo, jak się przetacza tarcze na aucie? |
mitutoyo napisał/a: | A to dobre jest | Bardzo dobre. Jak przetoczą tak jak trzeba to tacze nie mogą bić. Przede wszystkim dlatego, że zawsze piasta w używanym aucie jest gdzieś tam "szturchnięta" czy też w zawieszeniu są luzy. Lub też na łożyskach. I znam kilka przypadków kiedy tarcze zostały zdemontowane z auta, przetoczone a po założeniu ich kierownica o mało nie wybijała zębów podczas hamowania. Jak toczysz na aucie to tarcza pracuje w swoim "wypracowanym" położeniu i nie będzie bić. |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-06-2007, 17:30
|
|
|
qpal napisał/a: | Ile kosztuje przetoczenie Czy skórka warta była wyprawki | Koszt 50-100 zł. Jeśli tarcze mieszczą się w tolerancji zużycia to warto. |
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-06-2007, 22:11
|
|
|
Co do tarczy to raczej po przetoczeniu powinno byc ok. Mierzylem mikrometrem przed przetoczeniem i po przetoczeniu juz na zamontowanym kole i bylo elegancko, prawie nie drgnal, wiec musze szukac innej przyczyny.. Wahacze mam nowki sztuki..
Czy moze to byc kwestia gumek na stabilizatorze? |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2007, 22:21
|
|
|
luzy na gumkach na stabilizatorze odpowiadają tylko za hałas na małych , krótkich wertepkach, przy hamowaniu nic nie powinno chrobotać,
ja bym sprawdził sworznie, bo może tam czai się luz, może którys jest wybity |
|
|
|
 |
menadzer [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2007, 09:31
|
|
|
To jakie tarcze warto kupić, żeby sie szybko nie zwichrowały? Teraz mam tarcze z JC i klocki Kaszijama (nie wiem jak to się pisze) i mam wibracje. Myśle że jak są słabej jakości to się grzeją i tarcze sie krzywią od temperatury. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2007, 09:41
|
|
|
Mimo wszystko sprawdz gumki stabilizatora i łączniki |
|
|
|
 |
japas [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2007, 10:37
|
|
|
menadzer napisał/a: | To jakie tarcze warto kupić, żeby sie szybko nie zwichrowały? |
Myślę,że jakiejś renomowanej firmy. Omijaj Mikody. Szwagier pracuje w firmie, w której odlewali tarcze dla Mikody- twierdzi,że to badziew jakich mało. |
|
|
|
 |
|