Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak skasować check engine oil level?
Autor Wiadomość
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-02-2020, 16:23   

pawelzaw, nie jestem mechanikiem, nie chcę Cię oskubać, ale jeżeli dbasz o auto to wymień to co w misce jest. A co do wymiany oleju to myślę że normalny warsztat da radę to załatwić. Pojeździj nim na trasie niech się dopali ten dpf. Ja olej zmieniam co 8000 km więc jeden raz odżałuj ten Twój po 5000km.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-02-2020, 16:36   

pawelzaw napisał/a:
Przy kazdej wymianie oleju trzeba jechac do serwisu ?. To jakis obled.

a czytałeś temat, który odkopałeś?
Przecież napisane jest wprost (i to 6lat temu), że warsztat musi mieć MUT-III lub Bosch-owskiego KTS-a . Czego tu nie rozumiesz?
 
 
pawelzaw 
Nowy Forumowicz

Auto: asx 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: tomaszow
Wysłany: 24-02-2020, 09:49   

Czytalem, ale jestem mocno zaskoczony. Wymiana oleju to podstawowa czynnosc eksploatacyjna, ktora powinno sie wykonac w dowolnym warszatacie i juz. Mialem wiele roznych aut (w tym dosc egzotycznych).
I nigdy nie przyszlo mi do glowy, ze po wymianie oleju MUSZE ustawiac (resetowac) jakies parametry.
Znajmi maja auta z dieslami i DPF i jezdza do miejscowych mechanikow, wymieniaja olej plus filtry i koniec piesni.
Cuz jesli bede musial wymieniac olej na skutek wypalania DPF co 5000 km to najlepiej bedzie sprzedac to cudo i kupic "normalne" auto. I nie chodzi tu o oszczednosci, ale jakas kretynska technologie.
Kumpel ma skode Octavie Scout. Ma juz dobrze pow 250 tys km. Jezdzi raz na rok do mechanika w Tomaszowie. Ten wymienia olej, filtry i wszystko. Wsiada i jezdzi dalej. Jak uslyszal, ze ja musze cos resetowac, podlaczac pod kompa, to tylko postukal sie w glowe.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-02-2020, 20:13   

pawelzaw, jak Ty pojedziesz do normalnego warsztatu, który ma normalny sprzęt to nawet nie bedziesz znał "problemu"

Moim pierwszym autem który mnie zaskoczył przy wymianie oleju to były BMW w końcówce lat 90tych...
Sławetne "inspekcje"', które albo kasowałeś w dobrych warsztatach i miałeś spokój, albo kasował Ci kolega zwierając odpowiednie kabelki i albo się udało, albo zaczynały się dziać "diodowe cyrki" :D

To nie jest żadna nowość.
Nowością dla niektórych jest jedynie to, że do Mitsubishi nie podepniesz się byle czym :wink:

Ciekaw jestem jak się zdziwisz jak kupisz inną (bardziej zabezpieczoną przed ingerencją warsztatów innych niż ASO) markę i dowiesz się, że klocków hamulcowych sobie sam nie wymienisz, akumulatora także... bo bez oryginalnego oprogramowania nie otworzysz zacisków, lub auto "nie zobaczy" nowego aku :mrgreen:
 
 
pawelzaw 
Nowy Forumowicz

Auto: asx 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: tomaszow
Wysłany: 25-02-2020, 09:26   

I to w tym wszystkim jest chore. Juz w kilkuletnim Passacie nie wymieni sie klockow bez kompa - to wiem. Ale wystarczy laptop i jakies malo wyrafinowane oprogramowanie. Przerabialem. Mialem Subaru w ktorym jeden blad mozna bylo skasowac tylko w serwisie albo.... najtanszym skanerem bledow (taki przenosny podobny do czytnika kodow kreskowych :) ).
Ale to sytuacje, ktore niczym nie zgrazaja. Nie wymienie klockow bez kompa. OK. Gdyby bylo zabezpieczenie, ze po wymianie oleju nigdzie nie rusze, jak nie poustawiam czegos, tez bym to lyknal. Ale nieswiadoma niczego osoba wymienia olej, filtry i cos tam jeszcze, jedzie gdzies dalej po jakims czasie i nie moze wrocic do domu bo w misce zamiast oleju jest ropa. Bo zaloze sie, ze w 90% aut po wymianie oleju nikt nie ustawia interwalow wypalania DPF'a. A przynajmniej ja o niczym takim nie slyszalem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-02-2020, 09:41   

Za mało jeździsz trasy, jak kupiłeś diesla i to jeszcze z tą ecościemą która nie oczyszcza spalin a tylko przenosi syf z miejsca na inne miejsce to powinieneś się liczyć że taki silnik średnio się nadaje do jazdy wokół komina. A coraz to nowsze patenty wymyślane przez księgowych dają coraz bardziej po kieszeni zwykłym użytkownikom.
 
 
pawelzaw 
Nowy Forumowicz

Auto: asx 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: tomaszow
Wysłany: 25-02-2020, 11:04   

Jezdzilem wiecej, a w zasadzie zona, ale zmienila prace i teraz mam zgryz. Sprzedac auto po niecalym roku ?. Kto uwierzy ze sprzedaje z takiego powodu ?. Pech jak cholera. Teraz faktycznie auto jezdzi w krotkie trasy i wiem, ze to dla tych nowych szajsow diesli zabojstwo. W zasadzie strach kupic nawet jak pracujesz 30 km od domu, bo a nuz zmienisz prace.Zebym wiedzial rok temu to co wiem teraz, nie sprzedawalbym Subaru. Ale zachcialo mi sie oszczednosci na paliwie.
 
 
mustaf 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander II 2,2 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 27-07-2020, 10:01   

Miałem ten sam problem po wymianie oleju w moim Outlanderze 2 z silnikiem 4N14- pojawił się komunikat "Check Engin Oil Level".
Kilku elektryków próbowało pomóc różnymi programami, m. in Bosch KTS- bez skutku. Nawet jeden stwierdził że czujnik poziomu oleju jest do wymiany.
Udało się bez ASO, programem G-Scan. usunął przypominajkę i wymusił wypalenie DPF, po czym samochód przerwał wypalanie bo stwierdził że nie potrzebuje. Wszystko działa OK już 2 tygodnie. Warsztat- okolice Ostrowi Mazowieckiej.
 
 
DENUS 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DI-D 116 KM 85 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2021
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-04-2023, 00:27   

Polecam zakup interfejsu LEXIA do aut grupy PSA. Mam takiego "klona" i Check wysokiego poziomu oleju lub kasowanie wymiany oleju w ASX 1.8 2012 z silnikiem 4N13 robię diagboxem.
9.68

Peugeot>4008>4008(j3)> identyfikacja pojazdu> znajduje vin>naprawa>odczyt błędów>usuń błędy>
Wracamy do testu
Test kalkulatorów> kalkulator kontroli silnika>
Hdi_4n13>kalkulator nierozpoznany>hdi_4n13>naprawa>opakowanie naprawa>części zamienne>zerowanie liczników zużycia oleju>zatwierdź

Pozdrawiam
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-05-2023, 20:47   

Zapominacie Panowie o jednym - tę przypominajkę można WYŁĄCZYĆ, a do tego wyłączenia nie potrzeba nawet komputera :D
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1928
Skąd: Staniszów
Wysłany: 02-05-2023, 09:58   

jan1994 napisał/a:
tę przypominajkę

Tu nie chodzi o interwał przeglądu pojawiający się na wyświetlaczu, tylko o kasowanie inspekcji olejowej.
Dla 1,8 DiD jest to bardzo ważne do prawidłowej pracy DPF.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.