Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Metaliczny dźwięk z komory silnika
Autor Wiadomość
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 25-05-2023, 14:46   

Krzyzak, emerycka jazda to nie mój styl... Rysy w cylindrze mocno głębokie, więc korpus też na śmietnik. A czy jazda na gazie bez przełączania na benzynę nie dobila mi silnika? Pytam na przyszłość, bo nie chciałbym załatwić kolejnego:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-05-2023, 07:21   

Teraz te silniki takie delikatne, że trudno powiedzieć - gaz to paliwo jak każde inne, raczej nie od niego są rysy, chociaż - tak sobie gdybam - że wyższa temp. spalania mogłaby tak załatwić tłok a potem tłok już mógł załatwić cylinder...
Skoro tylko na jednym jest wada, to może tam były jakieś problemy z wtryskiem gazu. Zatem nie sam gaz a odpowiednia instalacja i regulacja...
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-05-2023, 08:07   

Gładź cylindra to jeszcze nie taka straszna ale tłok to masakra.
Przyczyna ...?? można snuć tylko domysły
Ktoś długo jeździł na niskich obrotach a na wysokim biegu...dla oszczędności.
Skoro to powstało na jednym środkowym cylindrze to waro sprawdzić otwory tryskaczy oleju na ten konkretny cylinder bo mogło ich przytkać
A może zastosowano niewłaściwy olej i nastąpiło zerwanie filmu olejowego między gładzią cylindra i tłoka... tłok wygląda jak by pracowł na sucho
Najgorsze jest to ,że teraz ty ponosisz koszty i tracicsz czas i nerwy
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 26-05-2023, 08:24   

Nie doprecyzowałem. Gładź każdego z cylindrów i każdy z tłoków miał podobne ślady. Na układzie nr 2 było to najbardziej widoczne... Słyszałem różne teorie, interesuje mnie tylko czy gaz jako suche paliwo mógł się przyczynić do takiej sytuacji? Któryś z mechaników podpowiedział, żeby przełączać się na benzynę, co ileś km, żeby powierzchnie cylindrów nie były tak suche...

[ Dodano: 26-05-2023, 08:32 ]
Kwestia oleju- nigdy nie robiłem płukanek, ostatnie 2 lata to auto robiło po 5 tys km i wymiana oleju. Teraz chcąc ratować silnik wymieniłem olej po 500. Ponieważ tym razem robiłem to sam, zauważyłem, że jest czarny jak smoła i śmierdzi. Nigdy nie zauważyłem ubytków, więc dziwne? Skąd zatem ten syf w misie olejowej, coś mogło się przedostać przez pierścienie i tłoki z komory spalania?
Olej lałem taki sam jak w ASO 5W40 Castrol, poczytałem i już wiem, że nie jest to optymalne rozwiązanie dla tego silnika, dlatego przerzuciłem się przy nowym silniku na 5W30 Valvoline.

[ Dodano: 26-05-2023, 08:35 ]
Koszty i nerwy już za mną, pytam, bo nie chce przerabiać tego po raz kolejny za parę lat:)
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-05-2023, 13:12   

Otóż, olej, który wybierzemy, nie musi być przeznaczony specjalnie do LPG, ale najlepiej, aby w jego opisie znajdowała się informacja, że olej jest również przeznaczony do układu z instalacją gazową .Takie informacje znajdziemy m.in. na oleju Valwoline Max Life 5W30 oraz LIQUI MOLY Top Tec 4100.Inne marki też mają taką informację.Dlatego używanie olejów, które sprawdzono pod kątem współpracy z jednostkami napędzanymi gazem zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem.Trzeba mieć świadomość, że silnik używający mieszanki gazowej, pracuje w innych, trudniejszych warunkach.Teperatura spalania benzyny w komorze silnika oscyluje w granicach od 700 -800*C a gazu LPG wynosi ok. 750-850*C. Olej spełniający jedynie minimalne wymagania dla silnika benzynowego, nie poradzi sobie w silniku zasilanym gazem.Inną istotną różnicą w spalaniu mieszaniny LPG i benzyny jest też czas ich spalania oraz uzyskana wartość energetyczna. LPG posiada większą wartość energetyczną, co przekłada się na dłuższy czas jego spalania w cylindrze dodatkowo w przypadku zasilania gazem występuje zjawisko tzw.suchego spalania ponieważ przy benzynie podczas spalania wydzielają się substancje które osiadając na gładzi cylindra zapewniają ich smarowanie czego brak w przypadku gazu LPG.Dlatego silniki zasilane gazem powinny być bardziej chronione jak te zasilane wyłącznie benzyną.Mitsubishi ASX należy do tych modeli które nie za bardzo nadają się do eksploatacji na gazie.Konstrutor projektując silnik nie przewidział takiego modelu zasilania.Osobiście skłaniam się ku temu ,że twoja usterka to wina oleju zastosowanego w silniku.Olej należy tak dobrać aby w temp.40*C nie posiadał zbyt dużej lepkości a w temp.100*C posiadał wysoką lepkość wyskotemperaturową.Należy zwrócić uwagę na tzw.Index lepkości ..to liczba określająca stabolność wysokoteperaturową oleju. Jeśli olej ma wysoki index lepkości to znaczy ,że w wysokiej temperaturze zachowuje stabilnie swoją lepkość a lepkość ta nie ulega gwałtownemu obniżeniu wraz z wzrostem temperatury.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 26-05-2023, 21:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lujantyfus 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023
Posty: 11
Skąd: Z daleka
Wysłany: 26-05-2023, 18:45   

zbigniew77, dziękuję. Człowiek całe życie się uczy, oby ta wiedza się przydała:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-05-2023, 20:41   

zbigniew77 napisał/a:
LPG posiada większą wartość energetyczną
z litra LPG przy stosunku propan:butan = 1:1 otrzymujemy niecałe 7kWh energii a z litra Pb95 ok. 10kWh
(biorąc kilogramy to jest to wartość porównywalna 43.5MJ vs 42.6MJ - jednak nikt nie przelicza tego na kg ale na litry)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.