 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Metaliczny dźwięk z komory silnika |
Autor |
Wiadomość |
lujantyfus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023 Posty: 11 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 25-05-2023, 14:46
|
|
|
Krzyzak, emerycka jazda to nie mój styl... Rysy w cylindrze mocno głębokie, więc korpus też na śmietnik. A czy jazda na gazie bez przełączania na benzynę nie dobila mi silnika? Pytam na przyszłość, bo nie chciałbym załatwić kolejnego:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-05-2023, 07:21
|
|
|
Teraz te silniki takie delikatne, że trudno powiedzieć - gaz to paliwo jak każde inne, raczej nie od niego są rysy, chociaż - tak sobie gdybam - że wyższa temp. spalania mogłaby tak załatwić tłok a potem tłok już mógł załatwić cylinder...
Skoro tylko na jednym jest wada, to może tam były jakieś problemy z wtryskiem gazu. Zatem nie sam gaz a odpowiednia instalacja i regulacja... |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-05-2023, 08:07
|
|
|
Gładź cylindra to jeszcze nie taka straszna ale tłok to masakra.
Przyczyna ...?? można snuć tylko domysły
Ktoś długo jeździł na niskich obrotach a na wysokim biegu...dla oszczędności.
Skoro to powstało na jednym środkowym cylindrze to waro sprawdzić otwory tryskaczy oleju na ten konkretny cylinder bo mogło ich przytkać
A może zastosowano niewłaściwy olej i nastąpiło zerwanie filmu olejowego między gładzią cylindra i tłoka... tłok wygląda jak by pracowł na sucho
Najgorsze jest to ,że teraz ty ponosisz koszty i tracicsz czas i nerwy |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
lujantyfus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023 Posty: 11 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 26-05-2023, 08:24
|
|
|
Nie doprecyzowałem. Gładź każdego z cylindrów i każdy z tłoków miał podobne ślady. Na układzie nr 2 było to najbardziej widoczne... Słyszałem różne teorie, interesuje mnie tylko czy gaz jako suche paliwo mógł się przyczynić do takiej sytuacji? Któryś z mechaników podpowiedział, żeby przełączać się na benzynę, co ileś km, żeby powierzchnie cylindrów nie były tak suche...
[ Dodano: 26-05-2023, 08:32 ]
Kwestia oleju- nigdy nie robiłem płukanek, ostatnie 2 lata to auto robiło po 5 tys km i wymiana oleju. Teraz chcąc ratować silnik wymieniłem olej po 500. Ponieważ tym razem robiłem to sam, zauważyłem, że jest czarny jak smoła i śmierdzi. Nigdy nie zauważyłem ubytków, więc dziwne? Skąd zatem ten syf w misie olejowej, coś mogło się przedostać przez pierścienie i tłoki z komory spalania?
Olej lałem taki sam jak w ASO 5W40 Castrol, poczytałem i już wiem, że nie jest to optymalne rozwiązanie dla tego silnika, dlatego przerzuciłem się przy nowym silniku na 5W30 Valvoline.
[ Dodano: 26-05-2023, 08:35 ]
Koszty i nerwy już za mną, pytam, bo nie chce przerabiać tego po raz kolejny za parę lat:) |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 208 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-05-2023, 13:12
|
|
|
Otóż, olej, który wybierzemy, nie musi być przeznaczony specjalnie do LPG, ale najlepiej, aby w jego opisie znajdowała się informacja, że olej jest również przeznaczony do układu z instalacją gazową .Takie informacje znajdziemy m.in. na oleju Valwoline Max Life 5W30 oraz LIQUI MOLY Top Tec 4100.Inne marki też mają taką informację.Dlatego używanie olejów, które sprawdzono pod kątem współpracy z jednostkami napędzanymi gazem zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem.Trzeba mieć świadomość, że silnik używający mieszanki gazowej, pracuje w innych, trudniejszych warunkach.Teperatura spalania benzyny w komorze silnika oscyluje w granicach od 700 -800*C a gazu LPG wynosi ok. 750-850*C. Olej spełniający jedynie minimalne wymagania dla silnika benzynowego, nie poradzi sobie w silniku zasilanym gazem.Inną istotną różnicą w spalaniu mieszaniny LPG i benzyny jest też czas ich spalania oraz uzyskana wartość energetyczna. LPG posiada większą wartość energetyczną, co przekłada się na dłuższy czas jego spalania w cylindrze dodatkowo w przypadku zasilania gazem występuje zjawisko tzw.suchego spalania ponieważ przy benzynie podczas spalania wydzielają się substancje które osiadając na gładzi cylindra zapewniają ich smarowanie czego brak w przypadku gazu LPG.Dlatego silniki zasilane gazem powinny być bardziej chronione jak te zasilane wyłącznie benzyną.Mitsubishi ASX należy do tych modeli które nie za bardzo nadają się do eksploatacji na gazie.Konstrutor projektując silnik nie przewidział takiego modelu zasilania.Osobiście skłaniam się ku temu ,że twoja usterka to wina oleju zastosowanego w silniku.Olej należy tak dobrać aby w temp.40*C nie posiadał zbyt dużej lepkości a w temp.100*C posiadał wysoką lepkość wyskotemperaturową.Należy zwrócić uwagę na tzw.Index lepkości ..to liczba określająca stabolność wysokoteperaturową oleju. Jeśli olej ma wysoki index lepkości to znaczy ,że w wysokiej temperaturze zachowuje stabilnie swoją lepkość a lepkość ta nie ulega gwałtownemu obniżeniu wraz z wzrostem temperatury. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 26-05-2023, 21:55, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
lujantyfus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2023 Posty: 11 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 26-05-2023, 18:45
|
|
|
zbigniew77, dziękuję. Człowiek całe życie się uczy, oby ta wiedza się przydała:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2023, 20:41
|
|
|
zbigniew77 napisał/a: | LPG posiada większą wartość energetyczną | z litra LPG przy stosunku propan:butan = 1:1 otrzymujemy niecałe 7kWh energii a z litra Pb95 ok. 10kWh
(biorąc kilogramy to jest to wartość porównywalna 43.5MJ vs 42.6MJ - jednak nikt nie przelicza tego na kg ale na litry) |
|
|
|
 |
|
|