Filtr DPF - inne zachowanie |
Autor |
Wiadomość |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-02-2015, 18:05
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Mam nadzieję, że odpowiedziałem w sposób wyczerpujący temat? | Tak, dzięki Zatem tak 100% po mieście jednak się nie da... Można, pod warunkiem regularnego przegonienia auta w trasie...
W moim przypadku są to w większości trasy, dopalanie średnio co 500-600 kilometrów. Ostatnio trafiło się trochę jazdy miejskiej, dwa razy pod rząd byłem zmuszony przerwać dopalanie, dopiero za trzecim razem proces przebiegł w całości - kolejne (czwarte) dopalanie wystąpiło już po 340 kilometrach, zatem jazda miejska jak i przerywanie dopalania na pewno pozytywnego wpływu na DPF nie mają...
Co do koła pasowego, to rzeczywiście chyba stosowany jest uszczelniacz z gumy pancernej, która wyciera metal... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2015, 21:05
|
|
|
vavoom napisał/a: | Zatem tak 100% po mieście jednak się nie da... | Da się - raz na jakiś czas pojechac do znajomych, albo do marketu z dala od domu |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 24-02-2015, 08:36
|
|
|
Ciągle nie wiem jak człowiek, który nigdy nie miał samochodu z DPF ma się nauczyć że zaczęło się wypalanie filtra. Jadę na tempomacie na autostradzie i co? Coś brzdąknie zapiszczy i co? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 09:52
|
|
|
...wzrośnie spalanie. Widać bez żadnych problemów. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-02-2015, 10:24
|
|
|
aircross napisał/a: | Ciągle nie wiem jak człowiek, który nigdy nie miał samochodu z DPF ma się nauczyć że zaczęło się wypalanie filtra. Jadę na tempomacie na autostradzie i co? Coś brzdąknie zapiszczy i co? | Wielokrotnie opisywane na forum - wzrośnie spalanie, dobre ucho usłyszy inną prace silnika (choć to raczej przy niższych prędkościach), a przede wszystkim wskaźnik spalania bieżącego będzie pokazywał wyższe wartości, a po odpuszczeniu gazu nie będzie spadał do zera. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 01-03-2015, 23:07
|
|
|
Filtr musiałby ryczeć jak Trąba Jerychońska, żeby coś usłyszeć przy 150 na godzinę. A przy mniejszych prędkościach to raczej patrzę na to kogo i jak wyprzedzić, a nie wgapiam się w licznik chwilowego spalania.
Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć inaczej niż w trakcie ciągłego stania w korkach |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 02-03-2015, 00:22
|
|
|
aircross napisał/a: | Filtr musiałby ryczeć jak Trąba Jerychońska, żeby coś usłyszeć przy 150 na godzinę |
przy tych prędkościach wystarczy na chwile puścić noge z gazu jeżeli chwilowe spalanie pokazuje lekkie zuzucie niewielka kreska w chwilowym spalaniu - oznacza właśnie wypalanie.
aircross napisał/a: | Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć |
mało widziałeś mało wiesz |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-03-2015, 08:05
|
|
|
aircross napisał/a: | Filtr musiałby ryczeć jak Trąba Jerychońska, żeby coś usłyszeć przy 150 na godzinę. A przy mniejszych prędkościach to raczej patrzę na to kogo i jak wyprzedzić, a nie wgapiam się w licznik chwilowego spalania.
Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć inaczej niż w trakcie ciągłego stania w korkach | Przy 150 km/h nie usłyszysz, ale podczas przyśpieszania słychać - i to nie filtr ryczy, tylko silnik inaczej pracuje. Ja robię w zasadzie tylko trasy (nie po autostradach) i nie zdarza mi się nie zauważyć wypalania... I nie tylko spalanie chwilowe wzrasta, ale i średnie. Nie wiem, jak można tego nie zauważyć...
W przypadku zatrzymania się obroty też są wyższe...
Na pewno masz diesela? Może Citroen coś kombinował przy oprogramowaniu? |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 02-03-2015, 14:00
|
|
|
W środku jest raczej wszystko od ASX'a, więc raczej nie, ale trzeba przyznać, że komputer pokładowy jest w najgorszej, żenującej wręcz postaci chyba z końca lat 80-tych
a co do Diesla ... wygląda że mam wersję 4x4 (w citroenie nie występuje w benzynie), zapłaciłem za diesla i leję ropę i jeździ, więc wnioskuję, że to Diesel
a co do hałasu ... gdy za mocno przyspieszam słyszę sworznie, więc chyba bym coś nietypowego usłyszał, nie wiem czego się spodziewać. no i nie wgapiam się w licznik spalania, z reguły brakuje mi czasu a nie paliwa a poza tym dość mało mi pali, więc nie tak bardzo mnie to męczy |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 04-03-2015, 12:05
|
|
|
aircross napisał/a: | Przyjmuję to za urban legend, że można wypalanie usłyszeć i zobaczyć inaczej niż w trakcie ciągłego stania w korkach |
Tak to wygląda:
www.youtube.com/watch?v=TP9aGL3Q1hU |
|
|
|
 |
Baton0611
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 15 Wrz 2023 Posty: 7 Skąd: Rew
|
Wysłany: 15-09-2023, 14:10
|
|
|
tokyo, Dzień dobry, czy możesz mi pomóc? Mam asxa i częste regeneracje 89-109km, czyszczenie filtra cząstek stałych nie pomogło, oficjalny serwis twierdzi, że nie są czyszczone, zawór EGR został wyczyszczony, czujnik filtra cząstek stałych został wymieniony na używany, turbina się poci , jeździ normalnie, przebieg 209 000,już brakuje mi sił) |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 15-09-2023, 14:54
|
|
|
Baton0611, czy kasujesz inspekcję olejową po wymianie oleju?
Nie chodzi o przypomnienie w liczniku. |
|
|
|
 |
Drow
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-09-2023, 18:18
|
|
|
Cześć, mam podobny problem co @Baton0611. Inspekcja olejowa kasowana od początku.
Czy wymiana filtra na nowy załatwi problem w 100%? Co jeszcze przy takiej operacji należy zrobić (poza mechaniczną wymianą oczywiście?) |
|
|
|
 |
marriano
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2023 Posty: 5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14-10-2023, 22:51
|
|
|
Witam wszystkich
to mój pierwszy post na forum, które śledzę z resztą od dawna. Postanowiłem napisać, gdyż nie wiem już co robić. Mam ASX-a 2011r. 1.8 DiD od prawie 3 lat, na wiosnę zamontowałem kontrolkę dpfa i zauważyłem, że wypalanie załącza się regularnie co 90-100 km. Jeżdzę codziennie 25 km do pracy w jedną stronę czyli 50 km dziennie minimum. W aucie zrobiłem już:
1. Sprawdzenie przewodów do czujnika różnicy ciśnień i przedmuchanie ich.
2. Wymiana czujnika różnicy ciśnień.
3. Czyszczenie filtra dpf i katalizatota (maszynowo w firmie).
4. Regeneracja turbiny.
5. Wymiana oleju po wszystkim.
Niestety wypalanie dalej włącza się po ok. 100 km. Dodam, że nie było wcześniej i nie ma po czyszczeniu filtra żadnych błędów ani spadku mocy silnika. Wypalanie zwykle trwa 10-11 km jazdy. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, bo nie chcę się pozbywać ale tak się jeździć nie da, gdy czasem 3 razy dziennie wypala dpf i oczywiście olej przybywa chociaż nie przerywam procesu i jadę do końca. Czy może potrzebna zmiana oprogramowania komputera???? Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podobne objawy. Dodam, że obecnie na liczniku 170 kkm no ale to auto z Niemiec .
[ Dodano: 15-11-2023, 19:16 ]
Gdyby kogoś to jeszcze interesowało, to po opisanych wyżej zabiegach, teraz wypala się już po około 300 km, tylko potrzebował trochę czasu chyba |
|
|
|
 |
Drow
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-12-2023, 15:05
|
|
|
może komuś pomoże: wyczyściłem filtr DPF (hydrodynamicznie), przy okazji wyszło że w okolicach czujników przerdzewiał na wylot, więc zostało zaspawane. to jakoś specjalnie zachowania mimo wszystko nie zmieniło, bo nadal się przepalał co 150km. Wymieniłem olej na Millers Oils XF Premium C1 5 l 5W-30 - nadal nic. W końcu pojechałem do ASO żeby z poziomu ich serwisowego kompa skasowali przypominajkę o wymianie oleju i informację o zmianie oleju - i udało się. Teraz na trasie przepalił się po 500km, a w mieście 280-330, czyli lepiej. Btw, ten olej mega polecam, silnik chodzi na nim słyszalnie lepiej. Oprócz tego po tych zabiegach samo przepalanie trwa krótko i bez dymu. Na wymianę połowę części, jak sugerowali mechanicy, nie ma co się dawać nabrać (u mnie akurat nic nie wchodziło w grę, bo wszystko chodziło dobrze, mam auto od nowości). |
|
|
|
 |
|