 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przestawiony rozrząd- przyczyny |
Autor |
Wiadomość |
matister
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022 Posty: 18 Skąd: lesko
|
Wysłany: 07-10-2023, 19:59 Przestawiony rozrząd- przyczyny
|
|
|
Witam, z miesiąc temu oddałem outka na zmianę rozrządu, w warsztacie podobno zamontowali z firmy Gatesa. Zrobilem niecalem 500km po wymianie, od razu pojawił się problem piszczenia paska wielorowkowego , sprey do pasków pomagał. Miała być wymiana większości podzespołów pasek, napinacz, łożyska ale się nie doczekałem. Po trasie pod domem na biegu jałowym był zgrzyt, silnik zgasl i przeskoczył rozrząd o 2 zęby. Zaraz po przeskoczeniu sprawdziłem napięcie paska rozrządu i wydawał mi się za luźny ( napinacz był wymieniany). napiecie rozrzadu warsztat się upiera że jest to prawidłowe napięcie, a rozrządu przeskoczył bo coś się dostało pod koło zamachowe. Moim zdaniem jest to za luźne napięcie, zbieram na razie opinie. Ciekawostka zleciłem wymianę całego rozrządu, zmienili bez pompy wody. Ale płyn chlodniczy wymienili, dowiedziałem się o tym dzisiaj przez przypadek... https://youtu.be/oMIdb_OJTX8. "Nie mogłem wkleić tego w link" |
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-10-2023, 22:45
|
|
|
Nieprawidłowo napięty pasek rozrządu jak na moje oko. Pasek balansu wymieniony? |
_________________
 |
|
|
|
 |
matister
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022 Posty: 18 Skąd: lesko
|
Wysłany: 08-10-2023, 04:00
|
|
|
Podobno tak, rozmawiałem z właścicielem i oznajmił ze według niego napięcie jest ok , a dostał się syf od koła zamachowego niby stary pasek który pękł (nie było czegoś takiego) i wypiera się że to źle złożone. Od początku po zrobieniu rozrządu były dziwne dźwięki z okolic rozrządu, ale każdy obstawiał wielorowkowy |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-10-2023, 11:55
|
|
|
Czyli pasek balansu nie został wymieniony. Często się tak zdarza, że mechanik pomija wymianę tego paska.
Jak on pęknie, to z reguły wpada między pas rozrządu, a zębatkę wału. Od razu obrywa też czujnik położenia wału, oraz tarcza kodowa. To tylko moje domysły.
Jak byś mógł określić ten dźwięk, który się wydobywał z okolic rozrządu? Był on cały czas? czy na określonych obrotach? |
_________________
 |
|
|
|
 |
matister
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022 Posty: 18 Skąd: lesko
|
Wysłany: 08-10-2023, 12:23
|
|
|
Od 2 tysięcy i wzwyż, piszczenie i szum, dziwne było to że po nasmarowaniu paska czy to WD czy woda czy sprey do paska piski ustawały na chwilę. Łożyska były ok, napinacz ok |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 08-10-2023, 15:04
|
|
|
Takie dźwięki mogą powstać jak się źle założy rolkę napinacza, sam padłem tego ofiarą kiedy mechanik poskładał rozrząd wg autodata w której jest błąd i źle pokazane na schemacie. Wg fabrycznej instrukcji rolka jest tak jak powinna. To powodowało niszczenie paska balansu który nie pracował po swoim torze i był ścinany. Myślę że rozwiejemy Twoje wątpliwości jak zdejmiesz koło, nadkole i osłony rozrządu i porobisz zdjęcia. Będzie widać jak na dłoni. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
matister
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022 Posty: 18 Skąd: lesko
|
Wysłany: 08-10-2023, 16:32
|
|
|
Jutro jadę do warsztatu, miała być naprawa gwarancyjna, z tym że chlopaki się wypierają. Myśleli że napinacz rozrządu padł dlatego tak, a to z autodaty sprawdzę i zobaczę jak balansu wygląda |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-10-2023, 17:17
|
|
|
Uściślę jeszcze tylko, że Bzyk_R1, pisze tutaj o rolcę napinacza paska wałka balansowego.
Co do napinacza hydraulicznego, to tutaj też jest procedura napięcia początkowego paska rozrządu. Sam napinacz ma za zadanie docisnąć rolkę z odpowiednią siłą. Już nie pamiętam jaka jest wartość wysunięcia trzpienia napinacza, ale chyba ok. 3-4 mm.
Nawet jak by napinacz hydrauliczny padł, to z prawidłowo napiętym paskiem rozrząd raczej by się nie przestawił. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2023, 18:59
|
|
|
Bez zdjęcia obudów rozrządu można sobie gdybać. A koło zamachowe to jest z drugiej strony silnika |
|
|
|
 |
matister
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022 Posty: 18 Skąd: lesko
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2023, 07:02
|
|
|
Może napisy są na innej części. I raczej ocenę zacząłbym od strony z zębami.
Nie ma wyjścia - trzeba zdjąć pokrywy i wtedy oceniać. Widać od razu, że przestawiony jest rozrząd o ząbek i wcale nie musiał przeskoczyć - w tym silniku łatwo to zrobić gdy się nie potrafi góry ustawić. Ale wtedy silnik chodzi dość kulawo.
Widziałem już takie silniki po usterce paska balansu - wchodzi pod tarczę, wygina ją i ścina czujnik wału. |
|
|
|
 |
matister
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022 Posty: 18 Skąd: lesko
|
Wysłany: 13-10-2023, 11:03
|
|
|
Ciśnienie po 12 bar i na razie nic nie blokuje, także obyło się chyba bez kolizji . Szukam natomiast osłony dolnej rozrządu, posiada ktoś w dobrym stanie, lub ma ktoś zniżki na aso ? |
|
|
|
 |
|
|