Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przestawiony rozrząd- przyczyny
Autor Wiadomość
matister 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022
Posty: 18
Skąd: lesko
Wysłany: 07-10-2023, 19:59   Przestawiony rozrząd- przyczyny

Witam, z miesiąc temu oddałem outka na zmianę rozrządu, w warsztacie podobno zamontowali z firmy Gatesa. Zrobilem niecalem 500km po wymianie, od razu pojawił się problem piszczenia paska wielorowkowego , sprey do pasków pomagał. Miała być wymiana większości podzespołów pasek, napinacz, łożyska ale się nie doczekałem. Po trasie pod domem na biegu jałowym był zgrzyt, silnik zgasl i przeskoczył rozrząd o 2 zęby. Zaraz po przeskoczeniu sprawdziłem napięcie paska rozrządu i wydawał mi się za luźny ( napinacz był wymieniany). napiecie rozrzadu warsztat się upiera że jest to prawidłowe napięcie, a rozrządu przeskoczył bo coś się dostało pod koło zamachowe. Moim zdaniem jest to za luźne napięcie, zbieram na razie opinie. Ciekawostka zleciłem wymianę całego rozrządu, zmienili bez pompy wody. Ale płyn chlodniczy wymienili, dowiedziałem się o tym dzisiaj przez przypadek... https://youtu.be/oMIdb_OJTX8. "Nie mogłem wkleić tego w link"
  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-10-2023, 22:45   

Nieprawidłowo napięty pasek rozrządu jak na moje oko. Pasek balansu wymieniony?
_________________

 
 
 
matister 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022
Posty: 18
Skąd: lesko
Wysłany: 08-10-2023, 04:00   

Podobno tak, rozmawiałem z właścicielem i oznajmił ze według niego napięcie jest ok , a dostał się syf od koła zamachowego niby stary pasek który pękł (nie było czegoś takiego) i wypiera się że to źle złożone. Od początku po zrobieniu rozrządu były dziwne dźwięki z okolic rozrządu, ale każdy obstawiał wielorowkowy
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-10-2023, 11:55   

Czyli pasek balansu nie został wymieniony. Często się tak zdarza, że mechanik pomija wymianę tego paska.
Jak on pęknie, to z reguły wpada między pas rozrządu, a zębatkę wału. Od razu obrywa też czujnik położenia wału, oraz tarcza kodowa. To tylko moje domysły.
Jak byś mógł określić ten dźwięk, który się wydobywał z okolic rozrządu? Był on cały czas? czy na określonych obrotach?
_________________

 
 
 
matister 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022
Posty: 18
Skąd: lesko
Wysłany: 08-10-2023, 12:23   

Od 2 tysięcy i wzwyż, piszczenie i szum, dziwne było to że po nasmarowaniu paska czy to WD czy woda czy sprey do paska piski ustawały na chwilę. Łożyska były ok, napinacz ok
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-10-2023, 15:04   

Takie dźwięki mogą powstać jak się źle założy rolkę napinacza, sam padłem tego ofiarą kiedy mechanik poskładał rozrząd wg autodata w której jest błąd i źle pokazane na schemacie. Wg fabrycznej instrukcji rolka jest tak jak powinna. To powodowało niszczenie paska balansu który nie pracował po swoim torze i był ścinany. Myślę że rozwiejemy Twoje wątpliwości jak zdejmiesz koło, nadkole i osłony rozrządu i porobisz zdjęcia. Będzie widać jak na dłoni.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
matister 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022
Posty: 18
Skąd: lesko
Wysłany: 08-10-2023, 16:32   

Jutro jadę do warsztatu, miała być naprawa gwarancyjna, z tym że chlopaki się wypierają. Myśleli że napinacz rozrządu padł dlatego tak, a to z autodaty sprawdzę i zobaczę jak balansu wygląda
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-10-2023, 17:17   

Uściślę jeszcze tylko, że Bzyk_R1, pisze tutaj o rolcę napinacza paska wałka balansowego.
Co do napinacza hydraulicznego, to tutaj też jest procedura napięcia początkowego paska rozrządu. Sam napinacz ma za zadanie docisnąć rolkę z odpowiednią siłą. Już nie pamiętam jaka jest wartość wysunięcia trzpienia napinacza, ale chyba ok. 3-4 mm.
Nawet jak by napinacz hydrauliczny padł, to z prawidłowo napiętym paskiem rozrząd raczej by się nie przestawił.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2023, 18:59   

Bez zdjęcia obudów rozrządu można sobie gdybać. A koło zamachowe to jest z drugiej strony silnika :)
 
 
matister 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022
Posty: 18
Skąd: lesko
Wysłany: 09-10-2023, 11:10   

Myślę o jednym pisze o drugim, chodziło o pasowe

[ Dodano: 10-10-2023, 06:52 ]
Jeszcze jedno mnie zastanawia, to jest pasek rozrządu po 500km , nie ma napisów, i jest dosyć zdarty, co myślicie?
https://ibb.co/XtGgsVb
https://ibb.co/6BwdJSY
https://ibb.co/0J7rRrg
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-10-2023, 07:02   

Może napisy są na innej części. I raczej ocenę zacząłbym od strony z zębami.
Nie ma wyjścia - trzeba zdjąć pokrywy i wtedy oceniać. Widać od razu, że przestawiony jest rozrząd o ząbek i wcale nie musiał przeskoczyć - w tym silniku łatwo to zrobić gdy się nie potrafi góry ustawić. Ale wtedy silnik chodzi dość kulawo.
Widziałem już takie silniki po usterce paska balansu - wchodzi pod tarczę, wygina ją i ścina czujnik wału.
 
 
matister 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2022
Posty: 18
Skąd: lesko
Wysłany: 13-10-2023, 11:03   

Ciśnienie po 12 bar i na razie nic nie blokuje, także obyło się chyba bez kolizji . Szukam natomiast osłony dolnej rozrządu, posiada ktoś w dobrym stanie, lub ma ktoś zniżki na aso ;) ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.