[MSS 1.3] Swap silnika 4g13 |
Autor |
Wiadomość |
Arciatko
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 09-01-2024, 08:41
|
|
|
Obok czujnik wału rozrządu jest czujnik "wypadania zapłonu" IFS (ignition failure sensor)
A na oscyloskopie początek sygnału z wału korbowego nie powinien pokrywać się z początkiem sygnału czujnika wału rozrządu? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2024, 13:12
|
|
|
Nie musi się pokrywać. Wałek rozrządu powinien mieć 180° ale wał ma różny czas logicznej jedynki - zależny od obrotów. |
|
|
|
 |
Arciatko
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 10-01-2024, 17:27
|
|
|
Gdzie zmierzyć ciśnienie paliwa. Od zbiornika jest plastikowy przewód ze złączką z przejściem na metalowy. Potem metalowy który dochodzi do silnika i zamienia się w zakuty gumowy. dziwie sie bo filtra paliwa nie widzę. Potem jest listwa wtryskowa. Jak wy to robicie ? |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 428 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 10-01-2024, 18:13
|
|
|
Filtr paliwa jest w zbiorniku jako integralna część pompy paliwa. |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-01-2024, 07:37
|
|
|
Właśnie między metalowym a gumowym trzeba się wpiąć. Oczywiście Mitsu ma specjalne trójniki do tego...
Może odepnij gumowy od listwy wtryskowej i zobacz jak mocno tryska z niego podczas kręcenia - taki podstawowy test. |
|
|
|
 |
Arciatko
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-01-2024, 22:43
|
|
|
Zmierzyłem ciśnienie paliwa - wynosi 4 bary. Pomiar zrobiłem za pompa.
Paliwo do listwy wtryskowej dochodzi bank . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-01-2024, 16:31
|
|
|
Dobra, czyli mamy ustalone, że:
1. paliwo jest i jest pod wystarczającym ciśnieniem
2. synchronizacja za pomocą czujników wału/wałka działa i jest poprawna
3. iskra jest
To jeszcze pozostaje sprężanie, która jest gówniane. Zatem wszystko wskazuje, że to problem samego silnika. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-01-2024, 16:59
|
|
|
Jeszcze pasuje sprawdzić, czy wtryski działają. Auto ma instalację gazową? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-01-2024, 09:57
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Jeszcze pasuje sprawdzić, czy wtryski działają. Auto ma instalację gazową? |
Czasy działania, przy blokadzie immo to krotki impuls rzed 1,5sek potem blokada sygnału, wszystkie pozostale warunki moga byc spelnione auto nie bedzie odpalac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Arciatko
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14-01-2024, 21:08
|
|
|
Wtryski zachowują się na zasadzie wysłania przez ECU jednego szybkiego impulsu i natychmiastowego wyłączenia. Film z oscyloskopu.
Zobaczcie na filmie. . https://files.fm/u/ss6xpg3wcc#/view/c93zhhxwyb
Najprawdopodobniej jest to sygnał pwm który jest podciągany do masy, 12 V na stracie, podczas rozruchu sygnał jest modulowany do średnio 10V ( czyli częściowe uchylenie wtrysku)a potem jest próbą jego otwarcia która po jednym piku sygnału kończy się blokada. Jak by ECU chciało podawać paliwo był by sygnał prostokątny. Jeśli się myle poprawcie mnie bo to tylko moje przemyślenia.
-Auto ma LPG ale nie sprawne.
-Ja rozumiem ze 10 bar na ciśnieniu na cylindrach to jest padaka ale ja na takim stanie jeździłem 5 lat. Wiem to na pewno ze jak jest równe Ciśnienie na cylindrach to odpali.
Spróbuje jutro zmierzyć prace antenny immo. Nie znam topologi układu i jak on się zachowuje wiec będę improwizował. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-01-2024, 21:32
|
|
|
Zapytam jeszcze gwoli ścisłości, czy sterownik LPG jest wpięty? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Arciatko
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14-01-2024, 22:03
|
|
|
Sterownik LPG jest odłączony od instalacji. Samochód stał ok tygodnia nie ruszany i podczas odpalenia sterownik gazu przestał działać. Wyciągnąłem go zrobiłem kilka kilometrów i wjechałem do stodoły i kilka dni później wymieniłem silnik. Taka ciekawostka. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-01-2024, 06:46
|
|
|
A możesz polutować kable masy przy wtryskach? - bo wiesz, one sterowane są masą i przy instalacji LPG sterowanie przejmuje centralka. Jak jej nie ma to wg mnie nie ma szans na uruchomienie bo wpięcie jest szeregowo (a nie równolegle jak np. w czujniku wałka/TCD1). |
|
|
|
 |
Arciatko
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 15-01-2024, 11:35
|
|
|
Zagadka rozwiązana i podpowiedz co do sterownika LPG była właściwa. Podpiąłem sterownik LPG i odpalił bez szemrania. Durnota z mojej strony jak zawsze:(. Może ktoś mi przedstawić te podłączenie do wtryskiwaczy. I czemu tak jest ze bez sterownika lpg nie pali?
Schemat podłączenia wtryskiwaczy:
Bardzo gorąco dziękuje wszystkim którzy mi pomogli |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-01-2024, 16:14
|
|
|
To proste. Wiązka która idzie do wtrysków jest przecięta, i w szereg wpięta jest wiązka od sterownika gazu. Jak nie było tego modułu, to przewody sterujące wtryskami były niepołączone. Jest tak zrobione po to, aby odłączyć wtryskiwacze benzynowe, w momencie uruchomienia się wtrysków od gazu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|