Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrząd
Autor Wiadomość
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 21-05-2021, 13:16   

zbychu74 napisał/a:
Mitsubishi czy mitsuboshi?

https://www.mitsuboshi.com/english/
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-05-2021, 15:11   

Conti czy Continental?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 21-05-2021, 15:34   

Contitech czyli continental
_________________
zbychu74
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-05-2021, 15:36   

Mitsuboshi :)
albo Sun
na tych się nie zawiodłem
Sun jako oryginał przejechał w jednej Sigmie 280 000km
 
 
FaziRBK 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 32
Skąd: Rybnik
Wysłany: 22-05-2021, 11:45   

Generalnie wymieniam bardzo dużo rozrządów i kilka lat temu faktycznie paski Mitsuboshi były podrabiane na potęgę, dziś już nie spotkałem na rynku podróbek. Jeżeli chodzi o Gates to nadal są podrabiane i trzeba kupić zestaw z oryginalną nalepką oraz kodem na opakowaniu. Także ja montuje tylko takie i Gates wytrzymuje najdłużej ze wszystkich, które montuje. Obecnie pierwszy raz widziałem rozrząd SKF ale faktycznie tutaj pasek balansowy również w super stanie bez pęknięć. Dodam, że rozrząd SKF był zmieniany 10 lat temu w Niemczech patrząc na wpisy. Także faktycznie chyba kolejny, który można dopisać do listy dobrych produktów. To tak jak ze sprzęgłami i od lat montuje Exedy komplety, akurat przedwczoraj zakładałem u siebie. Rozebrałem a okazało się, że też było sprzęgło Exedy, które okładziny cierne miały jak w nowej tarczy. Jedynie sprężyny już miały mocne luzy a to jest jeden z powodów dlaczego przy ruszaniu samochodem na pierwszym biegu szarpie autem. I sporo mechaników nie ma o tym bladego pojęcia, wymieniają milion rzeczy jak poduszki silnika itd. A problem leży w tarczy sprzęgła - to tak informacyjnie.
Zdjęcie okładzin na starej tarczy Exedy:



 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 25-10-2022, 11:13   

Witam.Odswieze temat rozrządu, gdyż mechanik ostatnio wymienił mi rozrząd, natomiast teraz auto w trasie powyżej 3tys obrotów bardzo głośno buczy, jakbym miał jechać trasa gdzieś dalej to by chyba nie dało rady. Jeszcze przy zmianach biegów nie schodzi od razu z obrotów jak wcześniej tylko zostają w miejscu i po chwili spadają normalnie. Jest to irytujace tym bardziej że jeżdżę tym autem kilka lat i wiem jak chodził wcześniej, a ten sam mechanik wymieniał mi już raz rozrząd i było ok. Mam podjechać do niego żeby sprawdził o co chodzi. Jakieś sugestie co może być przyczyną, źle ustawienie?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-10-2022, 12:18   

Pasek balansowy. No chyba, że źle ustawiony rozrząd.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 25-10-2022, 20:27   

Bizi78 napisał/a:
Pasek balansowy.

A konkretniej źle ustawiony wałek balansowy, przez co pasek obciera.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2022, 09:55   

cygan84 napisał/a:
powyżej 3tys obrotów bardzo głośno buczy
mechanik bardzo się postarał, aby źle ustawić zębatkę pompy oleju - to nic, że była na znakach - widać nie ma pojęcia o konstrukcji tego silnika i raczej bym do tego człowieka nie oddał Mitsubishi
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 26-10-2022, 19:30   

Tak myślałem że może chodzić o wałek, jest film na yt z ustawienia rozrządu 4g63 z eclipsa i tego walka, gdzie trzeba włożyć śrubę w blok żeby dobrze go ustawić. Krzyżak o co chodzi z tą zębatka pompy?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2022, 08:57   

cygan84 napisał/a:
Krzyżak o co chodzi z tą zębatka pompy?
dokładnie o to co opisałeś - ten wałek jest napędzany przez pompę oleju
zrób zgodnie z filmem i będzie git
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 27-10-2022, 10:13   

Dzięki.
 
 
Jaso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Vll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2024
Posty: 19
Skąd: Parczew
Wysłany: 22-02-2024, 18:15   

Witam odświeżę ponownie temat.
Czytam że rozrząd w tych silnikach ma to do siebie że jest luzny, ale aż tak?
Silnik miałem po zatarciu, gdy go kupiłem to między walkami pasek był luźny, ale nie że dało go się ugiąć, tylko ciągając go góra, dół miał jakieś trzy centymetry luzu.
Jeżeli chodzi o znaki to ssący wałek był na znaku, wydechowy przestawiony o ząb a wał o trzy zęby.
Rozrząd był wymieniany pół roku temu.
Teraz poskładałem silnik, wszystko ok, kołem wstępnym napięte że przy wyciąganiu zawleczki z tłumika drgań była luźna, i wszystko poprawnie działało.
Jednak gdy przyszedłem rano, znowu między walkami rozrządu pasek luźny.
Wygląda na to że sprężyny zaworów uciskające krzywki wałków rozrządu wywierają tak duży nacisk że przezwyciężają siłę napinacza hydraulicznego i z czasem go wciskają.
Macie jakąś rade na to, bo trochę strach tak jeździć, co prawda mam jeszcze głowice na jednym kole pasowym, ale wolałbym już nie przekładać.
Silnik mam jeszcze na stole, ale fajnie jakby jutro siedział w autku i chciałbym jeździć bez strachu.
  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-02-2024, 22:11   

Już przy montażu mojego rozrządu, który potem po niecałych 60 tys przeskoczył od razu był luźny na górze... Tam w procedurze jest chyba 15 minut, 2 obroty i 15 minut - sprawdzić zawleczkę lub mierzyć. No i po tych 15 minutach jest "na oko" luźny... Ale to nie jest super próbka bo potem przeskoczył.
  
 
 
Jaso 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Vll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2024
Posty: 19
Skąd: Parczew
Wysłany: 23-02-2024, 07:51   

Wygląda to na wadę fabryczną, czyli źle rozwiązany napęd rozrządu, trzeba by albo dłuższą dźwignie tego napinacza bo sam w sobie jest dość mocny, albo w ogóle wyeliminować go i napinać tylko kołem stałym.
Chyba jedyne wyjście to napiąć wstępnie tak mocno by dźwignia napinacza hydraulicznego była niemal całkowicie wciśnięta , poniżej otworu na zawleczkę.
Tak aby pasek zaczynając się luzować w górnej części to dźwignia napinacza szybko oparła się na jego obudowie, uniemożliwiając aż takie zluzowanie, które by mogło doprowadzić do przeskoczenia paska.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.