Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 HDI] C-Crosser - mocne szarpnięcia
Autor Wiadomość
schoooters 
Nowy Forumowicz

Auto: C-Crosser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2025
Posty: 4
Skąd: Złotów
  Wysłany: 12-06-2025, 08:42   [II 2.2 HDI] C-Crosser - mocne szarpnięcia

Cześć, nowy na forum, nie posiadam Outlandera ale bliźniaczą wersję z podobnymi problemami. Przejrzałem już całe forum i wiele innych lecz nie znalazłem rozwiązania.
Auto to Citroen C-Crosser 2.2 HDI z 2012r z silnikiem 4HK z automatyczną skrzynią biegów. Problem objawia się w następujący sposób, przy przyspieszaniu oraz zwalnianiu następuje pojedyncze lub podwójne bardzo mocne szarpnięcie. Jak bym uderzył autem w ścianę, przebił ją i pojechał dalej. Co najdziwniejsze dzieje się to przy lekkim przyspieszaniu, mocnym oraz przy ściągnięciu nogi z gazu ale nie jest to notoryczne zdarza się raz na jakiś czas jeden taki incydent i auto jeździ dalej bez problemu.

Oczywiście brak błędów..
W ostatnich dwóch latach wymieniłem.
-pompę wysokiego ciśnienie
-czujniki wysokiego ciśnienie na listwie, obydwa
- 4 wtryski zregenerowane
-zawór EGR nowy Pierburg
-przepustnica nowa Pierburg
-sprawdzona pompa w zbiorniku jest ok
-czujnik wału i wałku rozrządu wymieniony na nowy
-sprawdzona turbina (brak luzów) lekko puszcza olej (turbo sterowane jest elektrycznie)
-sprawdzona odma (grzybek jest miękki, dobrze dolega nic nie popękane)
-wyczyszczony DPF (wypalanie co 600-700km)
-płyn ELOYS jeszcze w połowie, pompka dolewa do zbiornika
-olej ubywa w ilości 1l na 10tyś na moje w normie
-rozrząd i pompa wody wymieniona
-przeyplywomierz powietrza nowy Pierburg
-czujnik doładowania turbiny nowy
-układ dolotowy sprawdzony, wymienione uszczelki w kolektorze dolotowym
-wymieniony olej i sprzęgło i filtry w skrzyni
Ma ktoś jakiś pomysł?
Dziękuje za pomoc!
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 12-06-2025, 15:22   

Cześć, silnik mam dokładnie ten sam ale nie mam automatu.
Moim zdaniem dzieje się coś w skrzyni biegów. Mam automat w innym aucie (BMW) co prawda nie DSG tylko klasyczny. I wiem, że takie szarpanie jest właśnie z niej. Jak np. wykasuję soft skrzyni tzw. naukę to też aż się na nowo nie nauczy to niemiłosiernie "kopie".
Zacząłbym od sprawdzenia elektrozaworów w skrzyni. Oczywiście najpierw oczywistość czyli sprawdzenie poziomu oleju w DSG.
 
 
schoooters 
Nowy Forumowicz

Auto: C-Crosser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2025
Posty: 4
Skąd: Złotów
Wysłany: 13-06-2025, 11:57   

Dzięki za odpowiedź, może ktoś polecić zakład w pobliżu Piły, który zdiagnozuje usterkę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.