Silnik 4j11 - regeneracja czy uzywany |
Autor |
Wiadomość |
szczepanl
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III (2012)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 23-08-2025, 13:44 Silnik 4j11 - regeneracja czy uzywany
|
|
|
Szanowni,
w moim OIII (benzyna, 4WD, 4j11) 230kkm, silnik dokonał żywota (upalony zawór). Regeneracja czy szukać używki? Jeżeli regeneracja to czy polecicie kogoś z okolic Krakowa?
Jeżeli używka, to czy są sprawdzone źródła? |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 319 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-08-2025, 13:52
|
|
|
Zawsze remont będzie lepszy , możesz kupić używkę za 6 koła i za chwilę też ją remontować |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: pl
|
Wysłany: 24-08-2025, 10:09
|
|
|
Cytat: | możesz kupić używkę za 6 koła i za chwilę też ją remontować |
Albo usłyszeć po nieudanym remoncie że pan od obróbki wału dał ciała, albo pan od głowicy dał ciała, albo pan od gratów dał ciał bo miał podrobiony pierścionek na tłok nr 2 albo hmmm już nikt bo ten co składał i odpalał jest zawsze świetny oraz święty |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24367 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-08-2025, 12:54
|
|
|
Ja akurat jestem zwolennikiem kupna silnika z auta, gdzie można go odpalić, sprawdzić, powąchać, obejrzeć czy coś cieknie, jak pracuje, jak olej wygląda, jakie są spaliny, posłuchać itd.
Jeżeli silnik nie należy do grupy silników, które sprawiają problemy ze swojej natury to jest to rozwiązanie szybsze, tańsze i pewniejsze. |
|
|
|
 |
benypb
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 31 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 31-08-2025, 20:39
|
|
|
A jaki powód upalenia zaworu? masz LPG zainstalowane ? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2025, 08:03
|
|
|
Powodem jest brak odpowiedniego serwisu, standardowa przyczyna. |
|
|
|
 |
aggio
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 01-09-2025, 12:41
|
|
|
Ale silnik się zatarł czy jak? Jak upalony zawór to remont głowicy a nie silnika. |
|
|
|
 |
benypb
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 31 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wczoraj 20:34
|
|
|
To masz napisał/a: | Powodem jest brak odpowiedniego serwisu, standardowa przyczyna. |
Co masz na myśli?
Bo wymianę oleju na czas czy regulację luzu zaworowego ? |
|
|
|
 |
szczepanl
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III (2012)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: Wczoraj 22:42
|
|
|
To masz napisał/a: | Powodem jest brak odpowiedniego serwisu, standardowa przyczyna. |
pewnie tak, przy ~100k zaczął brać olej, a ponieważ wcześniej ani kropelki, przeoczyłem i jeździłem trochę "na sucho". I tak, z dolewaniem, zrobiłem kolejne ~120k, aż do dnia awarii. |
|
|
|
 |
|