|
Outlander PHEV niski poziom baterii trakcyjnej |
| Autor |
Wiadomość |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 225 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 03-11-2025, 20:43
|
|
|
| Marcino napisał/a: | | nemmooo napisał/a: | | A podłączenie kostki OBD czy odczytanie przez mechanika napięć na celach? Jeśli będzie ponad 0.2V to będzie sypało błędami. |
0.2V różnicy na celach.. |
Nie rozumiem komentarza. Informacje o różnicy 0.2V na poszczególnych modułach mam z serwisu, który zajmował się reanimacją mojej baterii. I już przejeździłem 70kkm w spokoju. Wymieniona został jeden moduł, plus przegląd baterii, osuszenie. |
|
|
|
 |
Fredro
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-11-2025, 21:41
|
|
|
Właśnie się zaopatrzyłem w ELM, aplikacja car Scanner odczytała poniższe błędy
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Mitsubishi
============1==============
P0015(93)
Raw code: 001593
ECU: Jednostka sterująca silnika[ios_Archive]
Stan: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-retarded
B Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
============2==============
P0123
Raw code: 0123
ECU: Jednostka sterująca silnika
Stan: Oczekująca
Throttle position (TP) switch A/accelerator pedal position (APP) switch A - high input
Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit High Input; TPS(main) high
============3==============
P0301
Raw code: 0301
ECU: Jednostka sterująca silnika
Stan: Potwierdzona
Cylinder 1 - misfire detected
Cylinder 1 Misfire Detected; No.1 cylinder misfire detected
============4==============
P1693
Raw code: 1693
ECU: Jednostka sterująca silnika
Stan: Potwierdzona
Turbo Charge Control Circuit Malfunction
Turbo Charge Control Circuit Malfunction
Co do akumulatora PHEV Watchdog pokazuje 95% i 38.0Ah oraz wartość napięcia w ogniwach 4,021:4,027V.
Jutro umówiona wizyta w ASO zobaczymy co oni powiedzą |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 203 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 04-11-2025, 22:11
|
|
|
| 1-Bateria zdrowa jak ryba w czystej wodzie..2--na pierwszym cylindrze albo świeca albo cewka pada..jest okazja by nowe świece wkręcić.. 3-coś tam przestawione jest na łańcuchu.. |
|
|
|
 |
Fredro
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-11-2025, 22:18
|
|
|
Jeszcze taki dziwny wpis znalazłem w zakładce kodowanie i obsługa aplikacji Car scaner
RESET CVT OIL DEGRADATION LEVEL
compatibility:Mitsubishi OutlanderII,XL, maybe other Mitsubishi CVT models too.
Operation conditions:ignition:ON, engine: not started.
[ Dodano: 04-11-2025, 22:44 ]
Link do zrzutu ekranu: https://zapodaj.net/plik-PU1fxrjaes |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24500 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2025, 07:28
|
|
|
U mnie w maździe kuna przegryzła wężyk spryskiwaczy, po użyciu pompki płyn polał się po pokrywce i wlał przez otwór na bagnet na pokrywę zaworów, spłynął (bo auto stało krzywo) na fajkocewkę nr 1 i wlał się do środka... Efekt to szarpanie, wypadanie zapłonów. Oczywiście wszystko zdarzyło się dnia, kiedy kupiec miał przyjechać i oglądać
Wymieniłem świece i oczyściłem wszystko, ale wystarczyłoby samo suszenie i wytarcie... |
|
|
|
 |
Fredro
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-11-2025, 18:01
|
|
|
| Po 3 dniach odebrałem dzisiaj mojego outlandera z serwisu Mitsubishi. Panowie posprawdzali cały układ ładowania akumulatora i stwierdzili, że jest wszystko OK. Zabrali mnie na jazdę z podłączonym komputerem, O błędów, samochód nie był naładowany, aby mi pokazać jak się przełącza w trybie Normal na silnik spalinowy. Jechałem ze stałą prędkością i w pewnym momencie jak się skończył prąd samochód zaczął zwalniać wtedy kazali mi mocniej czyli prawie do podłogi wcisnąć pedał gazu. Silnik uruchomił się na wysokich obrotach i samochód jechał dalej . Panowie stwierdzili że tak ma być. Szczerze powiedziawszy trochę jestem przyzwyczajony do innego przełączania się na silnik spalinowy, jeżdżę służbową toyotą i jest to bardziej płynne. Mam pytanie do was czy w waszych outlanderach PHEV jest tak samo. Poza tym diagnoza że z tyłu wybita tulejka metalowo gumowa w amortyzatorze - amortyzatory do wymiany oraz stuki które były z przodu to wina też amortyzatorów. Podobno koszt amortyzatorów przednich to około 3000 zł bo nie ma zamienników -czy to prawda.? Reasumując jestem lżejszy o 500 zł. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 459 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 08-11-2025, 09:45
|
|
|
Amortyzatory są i to spory wybór. Sposób uruchamiania silnika spalinowego jaki podali Ci specjaliści z ASO to bzdura. Jeżdżąc normalnie masz jeździć a nie zastanawiać się kiedy mocniej nacisnąć pedał gazu aby uruchomić silnik. Nawet jak bateria jest rozładowana Ty masz jechać i nawet nie powinieneś poczuć, że słaba bateria ani, że załączył się silnik.
Aha, i jeszcze jedno. PHEV Watchdog pokazał Ci 95% baterii, a to wyraźnie pokazuje, że ktoś majstrował z baterią. Najprawdopodobniej zrobił reset BMU.
Zrób coś takiego, jedź z uruchomioną aplikacją i zobacz jaka jest wartość naładowania baterii ale ta rzeczywista (strona Capacity lewa strona, druga wartość od góry) Nie powinna spaść poniżej około 25%. Jeśli spada to jest to dowód na to że był robiony reset BMU. Lekarstwem na to jest procedura DBCAM lub po prostu jeżdżenie, aż BMU samo w końcu ogarnie stan baterii czyli wyliczy sobie w miarę realną kondycję baterii. |
| |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 203 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 08-11-2025, 20:48
|
|
|
| Diagnoza w ASO okazała się brakiem diagnozy i pokazem ich niewiedzy..teraz zostaje inna wspomniana przeze mnie wczesniej opcja.. a osobiście podejrzewam że zakłócony jest sygnał z pedału gazu-dawiej było to na linke z pedała do przepustnicy-teraz jest elektronika i moze czujniik zawilgotniał etc.. |
|
|
|
 |
Fredro
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-11-2025, 21:21
|
|
|
Straciłem zupełnie zaufanie do tego serwisu. Tak jak pisałeś pojeździłem trochę i wszystko jest ok samochód płynie się przełącza przy zerowym stanie baterii na silnik spalinowy stan na Capacity 26,5% ale i tak twierdze, że twoja diagnoza była trafiona i sprzedawca zresetował BMU. A co do serwisu kazałem im jeszcze sprawdzić grzanie przedniej szyby bo miałem odprysk od kamienia i nie świeciła się dioda na przycisku, i tu wyszła ich niewiedza, albo zrobili mnie na szaro, na fakturze kwota za sprawdzenie 250 zł. Przy odbiorze Pan poinformował mnie, że przeczyścili styki i szyba działa, ale dioda i grzanie włącza się poniżej 5 stopni.
Mam pytanie jakie radzilibyście kupić amortyzatory przednie ? i czy możliwe żeby od nowości były założone żółte bilstein , cena powala. Zastanawiałem się nad KYB 3350037 lub 3340211 tylko nie wiem które będą pasowały do mojego PHEV 20217 |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 203 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 09-11-2025, 09:51
|
|
|
Nazwisko amortyzatorów od 01.2017 to 4060A613 lewy i 4060A614 prawy.Ale pózniejsze roczniki też pasują.bo w moim phevie z 2013r są oryginały z rocznika 2019..po tych numerach znajdziesz w sieci.. Zdrowe używki mają sens. W twoim już ktoś wymieniał amory..
[ Dodano: 09-11-2025, 10:47 ]
Pod numerem 4060A623 /624 też są i do tego w ludzkich cenach.. |
|
|
|
 |
|
|