Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander PHEV niski poziom baterii trakcyjnej
Autor Wiadomość
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 225
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 03-11-2025, 20:43   

Marcino napisał/a:
nemmooo napisał/a:
A podłączenie kostki OBD czy odczytanie przez mechanika napięć na celach? Jeśli będzie ponad 0.2V to będzie sypało błędami.

0.2V różnicy na celach..


Nie rozumiem komentarza. Informacje o różnicy 0.2V na poszczególnych modułach mam z serwisu, który zajmował się reanimacją mojej baterii. I już przejeździłem 70kkm w spokoju. Wymieniona został jeden moduł, plus przegląd baterii, osuszenie.
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 04-11-2025, 21:41   

Właśnie się zaopatrzyłem w ELM, aplikacja car Scanner odczytała poniższe błędy

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Mitsubishi


============1==============
P0015(93)
Raw code: 001593
ECU: Jednostka sterująca silnika[ios_Archive]
Stan: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-retarded
B Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

============2==============
P0123
Raw code: 0123
ECU: Jednostka sterująca silnika
Stan: Oczekująca
Throttle position (TP) switch A/accelerator pedal position (APP) switch A - high input
Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit High Input; TPS(main) high

============3==============
P0301
Raw code: 0301
ECU: Jednostka sterująca silnika
Stan: Potwierdzona
Cylinder 1 - misfire detected
Cylinder 1 Misfire Detected; No.1 cylinder misfire detected

============4==============
P1693
Raw code: 1693
ECU: Jednostka sterująca silnika
Stan: Potwierdzona
Turbo Charge Control Circuit Malfunction
Turbo Charge Control Circuit Malfunction

Co do akumulatora PHEV Watchdog pokazuje 95% i 38.0Ah oraz wartość napięcia w ogniwach 4,021:4,027V.
Jutro umówiona wizyta w ASO zobaczymy co oni powiedzą
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 203
Skąd: przemysl
Wysłany: 04-11-2025, 22:11   

1-Bateria zdrowa jak ryba w czystej wodzie..2--na pierwszym cylindrze albo świeca albo cewka pada..jest okazja by nowe świece wkręcić.. 3-coś tam przestawione jest na łańcuchu..
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 04-11-2025, 22:18   

Jeszcze taki dziwny wpis znalazłem w zakładce kodowanie i obsługa aplikacji Car scaner

RESET CVT OIL DEGRADATION LEVEL
compatibility:Mitsubishi OutlanderII,XL, maybe other Mitsubishi CVT models too.
Operation conditions:ignition:ON, engine: not started.

[ Dodano: 04-11-2025, 22:44 ]
Link do zrzutu ekranu: https://zapodaj.net/plik-PU1fxrjaes
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24500
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2025, 07:28   

U mnie w maździe kuna przegryzła wężyk spryskiwaczy, po użyciu pompki płyn polał się po pokrywce i wlał przez otwór na bagnet na pokrywę zaworów, spłynął (bo auto stało krzywo) na fajkocewkę nr 1 i wlał się do środka... Efekt to szarpanie, wypadanie zapłonów. Oczywiście wszystko zdarzyło się dnia, kiedy kupiec miał przyjechać i oglądać :D
Wymieniłem świece i oczyściłem wszystko, ale wystarczyłoby samo suszenie i wytarcie...
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 07-11-2025, 18:01   

Po 3 dniach odebrałem dzisiaj mojego outlandera z serwisu Mitsubishi. Panowie posprawdzali cały układ ładowania akumulatora i stwierdzili, że jest wszystko OK. Zabrali mnie na jazdę z podłączonym komputerem, O błędów, samochód nie był naładowany, aby mi pokazać jak się przełącza w trybie Normal na silnik spalinowy. Jechałem ze stałą prędkością i w pewnym momencie jak się skończył prąd samochód zaczął zwalniać wtedy kazali mi mocniej czyli prawie do podłogi wcisnąć pedał gazu. Silnik uruchomił się na wysokich obrotach i samochód jechał dalej . Panowie stwierdzili że tak ma być. Szczerze powiedziawszy trochę jestem przyzwyczajony do innego przełączania się na silnik spalinowy, jeżdżę służbową toyotą i jest to bardziej płynne. Mam pytanie do was czy w waszych outlanderach PHEV jest tak samo. Poza tym diagnoza że z tyłu wybita tulejka metalowo gumowa w amortyzatorze - amortyzatory do wymiany oraz stuki które były z przodu to wina też amortyzatorów. Podobno koszt amortyzatorów przednich to około 3000 zł bo nie ma zamienników -czy to prawda.? Reasumując jestem lżejszy o 500 zł.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 459
Skąd: Limerick
Wysłany: 08-11-2025, 09:45   

Amortyzatory są i to spory wybór. Sposób uruchamiania silnika spalinowego jaki podali Ci specjaliści z ASO to bzdura. Jeżdżąc normalnie masz jeździć a nie zastanawiać się kiedy mocniej nacisnąć pedał gazu aby uruchomić silnik. Nawet jak bateria jest rozładowana Ty masz jechać i nawet nie powinieneś poczuć, że słaba bateria ani, że załączył się silnik.
Aha, i jeszcze jedno. PHEV Watchdog pokazał Ci 95% baterii, a to wyraźnie pokazuje, że ktoś majstrował z baterią. Najprawdopodobniej zrobił reset BMU.
Zrób coś takiego, jedź z uruchomioną aplikacją i zobacz jaka jest wartość naładowania baterii ale ta rzeczywista (strona Capacity lewa strona, druga wartość od góry) Nie powinna spaść poniżej około 25%. Jeśli spada to jest to dowód na to że był robiony reset BMU. Lekarstwem na to jest procedura DBCAM lub po prostu jeżdżenie, aż BMU samo w końcu ogarnie stan baterii czyli wyliczy sobie w miarę realną kondycję baterii.
  
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 203
Skąd: przemysl
Wysłany: 08-11-2025, 20:48   

Diagnoza w ASO okazała się brakiem diagnozy i pokazem ich niewiedzy..teraz zostaje inna wspomniana przeze mnie wczesniej opcja.. a osobiście podejrzewam że zakłócony jest sygnał z pedału gazu-dawiej było to na linke z pedała do przepustnicy-teraz jest elektronika i moze czujniik zawilgotniał etc..
 
 
Fredro 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2025
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 08-11-2025, 21:21   

Straciłem zupełnie zaufanie do tego serwisu. Tak jak pisałeś pojeździłem trochę i wszystko jest ok samochód płynie się przełącza przy zerowym stanie baterii na silnik spalinowy stan na Capacity 26,5% ale i tak twierdze, że twoja diagnoza była trafiona i sprzedawca zresetował BMU. A co do serwisu kazałem im jeszcze sprawdzić grzanie przedniej szyby bo miałem odprysk od kamienia i nie świeciła się dioda na przycisku, i tu wyszła ich niewiedza, albo zrobili mnie na szaro, na fakturze kwota za sprawdzenie 250 zł. Przy odbiorze Pan poinformował mnie, że przeczyścili styki i szyba działa, ale dioda i grzanie włącza się poniżej 5 stopni. :x

Mam pytanie jakie radzilibyście kupić amortyzatory przednie ? i czy możliwe żeby od nowości były założone żółte bilstein , cena powala. Zastanawiałem się nad KYB 3350037 lub 3340211 tylko nie wiem które będą pasowały do mojego PHEV 20217
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 203
Skąd: przemysl
Wysłany: 09-11-2025, 09:51   

Nazwisko amortyzatorów od 01.2017 to 4060A613 lewy i 4060A614 prawy.Ale pózniejsze roczniki też pasują.bo w moim phevie z 2013r są oryginały z rocznika 2019..po tych numerach znajdziesz w sieci.. Zdrowe używki mają sens. W twoim już ktoś wymieniał amory..

[ Dodano: 09-11-2025, 10:47 ]
Pod numerem 4060A623 /624 też są i do tego w ludzkich cenach..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.