Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
19-07-2007, 10:41
[CB4W 1.6] jak to jest z tym rozrządem?
Autor Wiadomość
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-07-2007, 07:04   [CB4W 1.6] jak to jest z tym rozrządem?

Witam,
w życiu nie wymieniałem w żadnym ze swoich aut rozrządu. Kiedy kupiłem lancera mam do tego sposobność :> Odchodzę od tematu ;) Otóż w jednym ze sklepów gdzie poprosiłem o cenę kompletu usłyszałem: pasek, rolka, rolka prowadząca - koszt 355 zł...
W dwóch kolejnych - pasek+napinacze - koszt pomiędzy 250 - 290 zł. Dodam, że niższy koszt to części japońskie, Panowie ze sklepów poprosili mnie o podanie nr nadwozia i dopiero wtedy podali właściwe ceny. Cena 355 zł to jakieś niemiecki zamienniki...
W każdym razie ciekawostką jest to, że tańszy jest rozrząd dla kombi niż sedana :)
Pytanie brzmi: skąd sklep, który podał najwyższą - niemiecką :lol: cenę, nabrał aż tyle części, oczywiście usłyszałem, że dobrze też wymienić pompę wodną - koszt 190 zł :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez akbi 19-07-2007, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-07-2007, 09:20   

Jeśli masz silnik 4G92 115KM (4 pierwsze znaki nr silnika) - a raczej tak jest, to do kupienia masz pasek i napinacz, ew. pompa wody.

http://www.allegro.pl/ite...2_96_japan.html

To jest dla roczników 92-96, ale kombi było dłużej prodkowane w tej generacji (dlatego różnica w cenie między kombi a sedanem, chociaż następna gen miała tylko 1,3 silniki).
To bardzo dobre części - polecane tutaj przez wszystkich.
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 09:27   

Pasek oryginał MITSUBOSHI to ok 100zl + napinacz KOYO ok 90zl i z rozrządu to wszystko oczywiści jak sie będzie ściągać pasek warto zobaczyć stan pompy wody, której cena GMB ok 160zl

Pozdro!
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-07-2007, 09:38   

cena, którą podałeś josie jest zdecydowanie przyjemniejsza od tych, które ja znalazłem :) Bardzo serdeczne dzięki!!! Sprawdzę nr silnika i nie pozostaje mi nic innego niż kupić zestaw z allegro :) Mówisz, więc że jeśli nr silnika - 4 pierwsze będą się zgadzać z tymi, które napisałeś, mogę spokojnie kupić rozrząd z allegro?

[ Dodano: 19-07-2007, 09:49 ]
jest 4G92 - biorę :) Dziękuję!

[ Dodano: 19-07-2007, 10:04 ]
a wracając do pompy wody. Co zrobić żeby "majstry" mnie nie naciągnęli. Jak objawia się złe działanie pompy?
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
ruslana81 
Mitsumaniak
żona swego męża


Auto: Corleone&RalliKrówka
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 10 Sie 2006
Posty: 613
Skąd: W-wa Bielany & m3m
Wysłany: 19-07-2007, 10:59   

stary alfer napisał/a:
Jak objawia się złe działanie pompy?

U mnie niestety nie objawiło się niczym. Któregoś dnia jadę sobie, jakieś pyknięcie ia nagle silnik zgasł. Stoczyłam się na pobocze, wyłaczyłam wszystko i odpaliłam po kilku próbach. I było OK. Kilka dni później jechałam do sklepu, nagle temp. silnika zaczęła się podnosić, z nawiewów leciało lodowate powietrze, mimo, że włączone było ogrzewanie (była zima). Na parkingu, do którego ledwie dojechałam okazało się, że nie mam płynu w chłodnicy - zapewne wyciekł przez padniętą pompę. Po dolaniu na maksa udało mi się dotrzeć do domu. Okazało się właśnie, że to pompa padła (diagnosta: gregorbu). Myślę, że to pyknięcie i zgaśnięcie silnika mogło być pierwszym objawem, bo potem właśnie coś mi płyn uciekał, nawet kupiłam płyn do uszczelniania chłodnic, ale nie zdążyłam go wykorzystać, hehe :lol: - na szczęście!
Podobno jest zasada, że przy przebiegu ok. 200.000 km należy wymienić pompę. U mnie to się sprawdziło, oczywiście w związku z tym musiał również zostać wymieniony rozrząd. Dla całkowitej pewności podobno można tez co drugą wymianę rozrządu wymieniać pompę (tak "przy okazji").
Części kupowane były u Japaneze w Pabianicach.
_________________

 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-07-2007, 11:32   

Dziękuję ruslano :) Mój lancer ma już 168 tys km, stąd chyba się skuszę...wrr - 2 stówki :)

[ Dodano: 19-07-2007, 11:50 ]
Josie! Odpowiedź Pana z allegro po spytaniu się czy będzie pasował ten rozrząd do mojego lancera (podałem oznaczenie silnika)

"witam
nie pasuje, bo jest napisane "Lancer 92-96" więc jeśli auto jest z 1997 roku to oczywiście nie będzie pasował
proszę napisać dokładną datę produkcji auta oraz czy silnik jest na 1 czy 2 wałkach rozrządu (SOHC/OHC/DOHC)"
?????????????????????????????????????????????

[ Dodano: 19-07-2007, 13:05 ]
akbi utwierdził mnie w przekonaniu, że to właściwy rozrząd, a Pan z allegro nie do końca wiedział. Dziękuję wszystkim za pomoc!
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 13:17   

Walnięta pompa objawia sie wyciekami w jej okolicy (okolice rozrządu) ubytkiem plynu w chłodnicy.

przy 168 tys. km lepiej wymienić na kolejne 80tys będzie spokój
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-07-2007, 13:19   

dzięki, podpowiem niech to zobaczą przy wymianie rozrządu, bo dzwoniąc do nich nic nie wspominali.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-07-2007, 13:31   

stary alfer, i jak tam ?? pomogło to co Ci napisałem na PW??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-07-2007, 13:36   

akbi napisał/a:
stary alfer, i jak tam ?? pomogło to co Ci napisałem na PW??


no ba :) gość odpisał, że jak tak to ok, poprosiłem, aby potwierdził, że będzie pasować (podkładka) i wysłałem sianko :) Sprawa załatwiona - pomoc wszystkich nieoceniona!
ps. jakieś rymy się wkradły :)

[ Dodano: 31-07-2007, 17:52 ]
Napiszę i temat można zamykać :)
Josie - pasek pasował!!!
akbi - pomogło
Rusłano i inni - na szczęście pompy nie trzeba było wymieniać, do tego nawet uszczelniaczy nie ruszali, bo jak stwierdzili wszystko jest suche i w porządku :) (nie wiem czy to źle, czy dobrze, że nie robili, ale opinia mnie zadowala :) )
Ogólnie misiek dostał następujące części: nowy pasek i napinacz, nowe paski klinowe, nowy olej w skrzyni, filterek powietrza i gumki na stabilizatorach. Do tego sprawdzono klocki i szczęki (też okazały się w porządku). Prace wykonano w szczecińskim Auto Arsie.
Koszt: pasek + napinacz= 160 zł, wymiana - 220 zł
Wymiana gum na stabilizatorach+ gumki= 160 zł
Sprawdzenie klocków i szczęk=50 zł
2 paski klinowe=64 zł
olej w SB z wymianą=125 zł
filtr pow. z wymianą= 35 zł

suma = 814 zł
Boli :)

Wszystkim bardzo, bardzo dziękuję za pomoc!!![/b]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.