 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 19-07-2007, 10:41 |
[CB4W 1.6] jak to jest z tym rozrządem? |
Autor |
Wiadomość |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-07-2007, 07:04 [CB4W 1.6] jak to jest z tym rozrządem?
|
|
|
Witam,
w życiu nie wymieniałem w żadnym ze swoich aut rozrządu. Kiedy kupiłem lancera mam do tego sposobność :> Odchodzę od tematu Otóż w jednym ze sklepów gdzie poprosiłem o cenę kompletu usłyszałem: pasek, rolka, rolka prowadząca - koszt 355 zł...
W dwóch kolejnych - pasek+napinacze - koszt pomiędzy 250 - 290 zł. Dodam, że niższy koszt to części japońskie, Panowie ze sklepów poprosili mnie o podanie nr nadwozia i dopiero wtedy podali właściwe ceny. Cena 355 zł to jakieś niemiecki zamienniki...
W każdym razie ciekawostką jest to, że tańszy jest rozrząd dla kombi niż sedana
Pytanie brzmi: skąd sklep, który podał najwyższą - niemiecką cenę, nabrał aż tyle części, oczywiście usłyszałem, że dobrze też wymienić pompę wodną - koszt 190 zł
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez akbi 19-07-2007, 10:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-07-2007, 09:20
|
|
|
Jeśli masz silnik 4G92 115KM (4 pierwsze znaki nr silnika) - a raczej tak jest, to do kupienia masz pasek i napinacz, ew. pompa wody.
http://www.allegro.pl/ite...2_96_japan.html
To jest dla roczników 92-96, ale kombi było dłużej prodkowane w tej generacji (dlatego różnica w cenie między kombi a sedanem, chociaż następna gen miała tylko 1,3 silniki).
To bardzo dobre części - polecane tutaj przez wszystkich. |
|
|
|
 |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 09:27
|
|
|
Pasek oryginał MITSUBOSHI to ok 100zl + napinacz KOYO ok 90zl i z rozrządu to wszystko oczywiści jak sie będzie ściągać pasek warto zobaczyć stan pompy wody, której cena GMB ok 160zl
Pozdro! |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-07-2007, 09:38
|
|
|
cena, którą podałeś josie jest zdecydowanie przyjemniejsza od tych, które ja znalazłem Bardzo serdeczne dzięki!!! Sprawdzę nr silnika i nie pozostaje mi nic innego niż kupić zestaw z allegro Mówisz, więc że jeśli nr silnika - 4 pierwsze będą się zgadzać z tymi, które napisałeś, mogę spokojnie kupić rozrząd z allegro?
[ Dodano: 19-07-2007, 09:49 ]
jest 4G92 - biorę Dziękuję!
[ Dodano: 19-07-2007, 10:04 ]
a wracając do pompy wody. Co zrobić żeby "majstry" mnie nie naciągnęli. Jak objawia się złe działanie pompy? |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
ruslana81
Mitsumaniak żona swego męża

Auto: Corleone&RalliKrówka
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 10 Sie 2006 Posty: 613 Skąd: W-wa Bielany & m3m
|
Wysłany: 19-07-2007, 10:59
|
|
|
stary alfer napisał/a: | Jak objawia się złe działanie pompy? |
U mnie niestety nie objawiło się niczym. Któregoś dnia jadę sobie, jakieś pyknięcie ia nagle silnik zgasł. Stoczyłam się na pobocze, wyłaczyłam wszystko i odpaliłam po kilku próbach. I było OK. Kilka dni później jechałam do sklepu, nagle temp. silnika zaczęła się podnosić, z nawiewów leciało lodowate powietrze, mimo, że włączone było ogrzewanie (była zima). Na parkingu, do którego ledwie dojechałam okazało się, że nie mam płynu w chłodnicy - zapewne wyciekł przez padniętą pompę. Po dolaniu na maksa udało mi się dotrzeć do domu. Okazało się właśnie, że to pompa padła (diagnosta: gregorbu). Myślę, że to pyknięcie i zgaśnięcie silnika mogło być pierwszym objawem, bo potem właśnie coś mi płyn uciekał, nawet kupiłam płyn do uszczelniania chłodnic, ale nie zdążyłam go wykorzystać, hehe - na szczęście!
Podobno jest zasada, że przy przebiegu ok. 200.000 km należy wymienić pompę. U mnie to się sprawdziło, oczywiście w związku z tym musiał również zostać wymieniony rozrząd. Dla całkowitej pewności podobno można tez co drugą wymianę rozrządu wymieniać pompę (tak "przy okazji").
Części kupowane były u Japaneze w Pabianicach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-07-2007, 11:32
|
|
|
Dziękuję ruslano Mój lancer ma już 168 tys km, stąd chyba się skuszę...wrr - 2 stówki
[ Dodano: 19-07-2007, 11:50 ]
Josie! Odpowiedź Pana z allegro po spytaniu się czy będzie pasował ten rozrząd do mojego lancera (podałem oznaczenie silnika)
"witam
nie pasuje, bo jest napisane "Lancer 92-96" więc jeśli auto jest z 1997 roku to oczywiście nie będzie pasował
proszę napisać dokładną datę produkcji auta oraz czy silnik jest na 1 czy 2 wałkach rozrządu (SOHC/OHC/DOHC)"
?????????????????????????????????????????????
[ Dodano: 19-07-2007, 13:05 ]
akbi utwierdził mnie w przekonaniu, że to właściwy rozrząd, a Pan z allegro nie do końca wiedział. Dziękuję wszystkim za pomoc! |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 13:17
|
|
|
Walnięta pompa objawia sie wyciekami w jej okolicy (okolice rozrządu) ubytkiem plynu w chłodnicy.
przy 168 tys. km lepiej wymienić na kolejne 80tys będzie spokój |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-07-2007, 13:19
|
|
|
dzięki, podpowiem niech to zobaczą przy wymianie rozrządu, bo dzwoniąc do nich nic nie wspominali. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-07-2007, 13:36
|
|
|
akbi napisał/a: | stary alfer, i jak tam ?? pomogło to co Ci napisałem na PW?? |
no ba gość odpisał, że jak tak to ok, poprosiłem, aby potwierdził, że będzie pasować (podkładka) i wysłałem sianko Sprawa załatwiona - pomoc wszystkich nieoceniona!
ps. jakieś rymy się wkradły
[ Dodano: 31-07-2007, 17:52 ]
Napiszę i temat można zamykać
Josie - pasek pasował!!!
akbi - pomogło
Rusłano i inni - na szczęście pompy nie trzeba było wymieniać, do tego nawet uszczelniaczy nie ruszali, bo jak stwierdzili wszystko jest suche i w porządku (nie wiem czy to źle, czy dobrze, że nie robili, ale opinia mnie zadowala )
Ogólnie misiek dostał następujące części: nowy pasek i napinacz, nowe paski klinowe, nowy olej w skrzyni, filterek powietrza i gumki na stabilizatorach. Do tego sprawdzono klocki i szczęki (też okazały się w porządku). Prace wykonano w szczecińskim Auto Arsie.
Koszt: pasek + napinacz= 160 zł, wymiana - 220 zł
Wymiana gum na stabilizatorach+ gumki= 160 zł
Sprawdzenie klocków i szczęk=50 zł
2 paski klinowe=64 zł
olej w SB z wymianą=125 zł
filtr pow. z wymianą= 35 zł
suma = 814 zł
Boli
Wszystkim bardzo, bardzo dziękuję za pomoc!!![/b] |
|
|
|
 |
|
|