Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu 24V 91r |
Autor |
Wiadomość |
bernards [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2007, 13:10 Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu 24V 91r
|
|
|
Witam! Mam pytanko: podobno przy ustawianiu kąta wyprzedzenia zapłonu trzeba zblokować jakieś kości elektryczne pod maską? Czy ktoś z forumowiczów orientuje sie które to kości?
Bo kąt ma być na 5-7st przy 700obr/min z tego co wiem ale po zblokowaniu tych kości. |
|
|
|
 |
Ryczymiś
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Pławno
|
Wysłany: 03-08-2007, 21:48
|
|
|
Nic na ten temat nie wiem, ale według mnie nie ma takiej potrzeby, pytanie Czemu chcesz regulować wyprzedzenie? |
|
|
|
 |
bernards [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2007, 12:18
|
|
|
Auto ma jakby mniej mocy, wymieniłem świece, przewody, sprawdziłem czy pasek nie przeskoczył. Ktoś na forum radził żeby sprawdzić i wyregulować ewentualnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Sprawdzałem z mechanikiem w jakimś programie jak się reguluje w Sigmie i tam było coś na temat połączenia przed regulacją dwóch pinów w kościach po maską tylko nie mogę ich namierzyć. Oczywiscie najpierw bym sprawdził czy ten kąt jest prawidłowo ustawiony a dopiero potem ewentualnie regulował jak by coś było nie tak. |
|
|
|
 |
lenio1
Nowy Forumowicz
Auto: GalantTd 2001r3000 Gt vr-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2005 Posty: 24 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 05-08-2007, 09:57
|
|
|
Kazdy mitsu ma taka kosc i znajdujesie ona po stronie pasazera pod maska w okolicy amortyzatora |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 03-09-2015, 13:29
|
|
|
Witam!
Proszę o informację jak od zera ustawić zapłon w 12 zaworowej ? Od czego zacząć ? Silnik nie odpala . Zaznaczam że aparat był wyjęty i rozrząd zmieniany , czyli wszystko poprzestawiane. Za pomoc z góry dziękuje!
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-09-2015, 00:17
|
|
|
Ryczymiś napisał/a: | Nic na ten temat nie wiem, ale według mnie nie ma takiej potrzeby, pytanie Czemu chcesz regulować wyprzedzenie? |
Temat odgrzewany, ale chcę WYRAŹNIE ZAZNACZYĆ JEST POTRZEBA PODŁĄCZENIA BEŻOWEJ OKRĄGŁEJ WTYCZKI DO MASY PRZY REGULACJI ZAPŁONU.
Zaniechanie tej czynności powoduje takie radosne skutki jak opisał kolega Bernards w następnym poście. Detale dla zainteresowanych poniżej.
W Sigmie złącze znajduje się na ścianie grodziowej w okolicach serwa hamulców. Pojedyńczy kabel (biały z żółtym paskiem) zakończony okrągłą jasnobeżową wtyczką
Co do ustawienia aparatu zapłonowego.
W pierwszej kolejności należy ustawić silnik na GMP 1 cylindra czyli znaki rozrządu muszą się pokrywać. Rozumiem że ten etap nie sprawia trudności?
Następnie ustawić znaki - na wałku i obudowie rozdzielacza (patrz. rysunek) i zamontować w taki sposób żeby trzpień znalazł się na środku otworu do regulacji.
Po tym należy przystąpić do regulacji zapłonu.
Czyli - wspomniana zworka do masy.
Próbujemy uruchomić silnik - jeśli aparat jest w miarę poprawnie ustawiony powinien odpalić. Obroty powinny wynosić ~750 (700-800)
Lampa w dłoń, podłączamy się do kabla nr 1 i celujemy w koło pasowe. Na kole pasowym powinno pokazywać okolice 5-7 stopni przed GMP. Jeśli nie regulujemy odpowiednio tak żeby się zgadzało. Wstępnie możemy przykręcić nakrętkę blokującą aparat zapłonowy.
Następnie odłączamy zworkę i moment zapłony powinien wypadać pomiedzy 15-20 stopniem na skali. I taki jest DOMYŚLNY standartowy kąt wyprzedzenia podczas normalnej pracy silnika.
Szczegóły dla tych co lubią czytać elaboraty:
Cała regulacja to tak naprawdę ustawienie położenia referencyjnego dla czujnika położenia wałka rozrządu/wału korbowego względem położenia wału korbowego i rorządu. Stąd też regulując aparatem zmieniamy także moment podawania paliwa a nie tylko moment zapłonu. Natomiast wystarczy kilka prostych wyliczeń.
Jeśli domyślny zapłon to ok 15-20 stopni przed to ustawiając aparat zapłonowy na 5 stopni (bez zwarcia zworki) tak naprawdę opóźniamy zapłon o 10 stopni (lub więcej), w normalnym trybie pracy ECU zapłon cały czas pływa w zakresie 15-22 stopnie).
I jak pokazuje praktyka te 10-15 stopni opóźnienia ma duże znaczenie na niskich obrotach kiedy kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest zbyt duży. Na wyższych obrotach wyprzedzenie dochodzi do ~40-45 stopni (trudno stwierdzić dokładnie bo brakuje skali, ale na tyle mniej więcej szacuję patrząc na miejsce w którym pojawia się znak) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 10-04-2019, 10:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dawcie1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Rosnowo
|
Wysłany: 06-09-2015, 15:45
|
|
|
Witam.Czy można prosi.ć o kontakt telefoniczny.
PILNE?
!!!!!!!!!!
Pozdrawiam Dawidlukasz12,
[ Dodano: 06-09-2015, 15:46 ]
Mam problemy z TCL I skrzynią Błędy 12 i 14
Pozdrawiam
[ Dodano: 06-09-2015, 15:49 ]
Jeśli możliwe potrzebuje kontakt z lukasz12 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 07-09-2015, 12:20
|
|
|
Wielkie podziękowanie dla lukasz12 . Tak jak napisałeś i silnik odpalił |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
|