Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu 24V 91r
Autor Wiadomość
bernards
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2007, 13:10   Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu 24V 91r

Witam! Mam pytanko: podobno przy ustawianiu kąta wyprzedzenia zapłonu trzeba zblokować jakieś kości elektryczne pod maską? Czy ktoś z forumowiczów orientuje sie które to kości?
Bo kąt ma być na 5-7st przy 700obr/min z tego co wiem ale po zblokowaniu tych kości.
 
 
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
Wysłany: 03-08-2007, 21:48   

Nic na ten temat nie wiem, ale według mnie nie ma takiej potrzeby, pytanie Czemu chcesz regulować wyprzedzenie?
 
 
bernards
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2007, 12:18   

Auto ma jakby mniej mocy, wymieniłem świece, przewody, sprawdziłem czy pasek nie przeskoczył. Ktoś na forum radził żeby sprawdzić i wyregulować ewentualnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Sprawdzałem z mechanikiem w jakimś programie jak się reguluje w Sigmie i tam było coś na temat połączenia przed regulacją dwóch pinów w kościach po maską tylko nie mogę ich namierzyć. Oczywiscie najpierw bym sprawdził czy ten kąt jest prawidłowo ustawiony a dopiero potem ewentualnie regulował jak by coś było nie tak.
 
 
lenio1 
Nowy Forumowicz

Auto: GalantTd 2001r3000 Gt vr-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 24
Skąd: Zambrów
Wysłany: 05-08-2007, 09:57   

Kazdy mitsu ma taka kosc i znajdujesie ona po stronie pasazera pod maska w okolicy amortyzatora
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 03-09-2015, 13:29   

Witam!
Proszę o informację jak od zera ustawić zapłon w 12 zaworowej ? Od czego zacząć ? Silnik nie odpala . Zaznaczam że aparat był wyjęty i rozrząd zmieniany , czyli wszystko poprzestawiane. Za pomoc z góry dziękuje!

:shock:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-09-2015, 00:17   

Ryczymiś napisał/a:
Nic na ten temat nie wiem, ale według mnie nie ma takiej potrzeby, pytanie Czemu chcesz regulować wyprzedzenie?


Temat odgrzewany, ale chcę WYRAŹNIE ZAZNACZYĆ JEST POTRZEBA PODŁĄCZENIA BEŻOWEJ OKRĄGŁEJ WTYCZKI DO MASY PRZY REGULACJI ZAPŁONU.

Zaniechanie tej czynności powoduje takie radosne skutki jak opisał kolega Bernards w następnym poście. Detale dla zainteresowanych poniżej.

W Sigmie złącze znajduje się na ścianie grodziowej w okolicach serwa hamulców. Pojedyńczy kabel (biały z żółtym paskiem) zakończony okrągłą jasnobeżową wtyczką

Co do ustawienia aparatu zapłonowego.



W pierwszej kolejności należy ustawić silnik na GMP 1 cylindra czyli znaki rozrządu muszą się pokrywać. Rozumiem że ten etap nie sprawia trudności?




Następnie ustawić znaki - na wałku i obudowie rozdzielacza (patrz. rysunek) i zamontować w taki sposób żeby trzpień znalazł się na środku otworu do regulacji.



Po tym należy przystąpić do regulacji zapłonu.

Czyli - wspomniana zworka do masy.

Próbujemy uruchomić silnik - jeśli aparat jest w miarę poprawnie ustawiony powinien odpalić. Obroty powinny wynosić ~750 (700-800)
Lampa w dłoń, podłączamy się do kabla nr 1 i celujemy w koło pasowe. Na kole pasowym powinno pokazywać okolice 5-7 stopni przed GMP. Jeśli nie regulujemy odpowiednio tak żeby się zgadzało. Wstępnie możemy przykręcić nakrętkę blokującą aparat zapłonowy.
Następnie odłączamy zworkę i moment zapłony powinien wypadać pomiedzy 15-20 stopniem na skali. I taki jest DOMYŚLNY standartowy kąt wyprzedzenia podczas normalnej pracy silnika.

Szczegóły dla tych co lubią czytać elaboraty:

Cała regulacja to tak naprawdę ustawienie położenia referencyjnego dla czujnika położenia wałka rozrządu/wału korbowego względem położenia wału korbowego i rorządu. Stąd też regulując aparatem zmieniamy także moment podawania paliwa a nie tylko moment zapłonu. Natomiast wystarczy kilka prostych wyliczeń.

Jeśli domyślny zapłon to ok 15-20 stopni przed to ustawiając aparat zapłonowy na 5 stopni (bez zwarcia zworki) tak naprawdę opóźniamy zapłon o 10 stopni (lub więcej), w normalnym trybie pracy ECU zapłon cały czas pływa w zakresie 15-22 stopnie).

I jak pokazuje praktyka te 10-15 stopni opóźnienia ma duże znaczenie na niskich obrotach kiedy kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest zbyt duży. Na wyższych obrotach wyprzedzenie dochodzi do ~40-45 stopni (trudno stwierdzić dokładnie bo brakuje skali, ale na tyle mniej więcej szacuję patrząc na miejsce w którym pojawia się znak)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 10-04-2019, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dawcie1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Rosnowo
Wysłany: 06-09-2015, 15:45   

Witam.Czy można prosi.ć o kontakt telefoniczny.
PILNE?
!!!!!!!!!!

Pozdrawiam Dawidlukasz12,

[ Dodano: 06-09-2015, 15:46 ]
Mam problemy z TCL I skrzynią Błędy 12 i 14
Pozdrawiam

[ Dodano: 06-09-2015, 15:49 ]
Jeśli możliwe potrzebuje kontakt z lukasz12
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 07-09-2015, 12:20   

Wielkie podziękowanie dla lukasz12 . :D Tak jak napisałeś i silnik odpalił :D
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-04-2019, 13:59   

Czekam jeszcze aż mi przyjdzie paczka z lampą i zabieram się za regulację :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.