Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w EA6A
Autor Wiadomość
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
  Wysłany: 17-09-2007, 18:49   Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w EA6A

Witam.
Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju w Galancie rocznik 99 z silnikiem 2.0TD. Od razu zaznaczę, że poziom oleju jest prawie na full, nie ubywa go ani nie przybywa.
Problem zaczął się niedawno, przy ostrym hamowaniu zapaliła się kontrolka (czerwona) ciśnienia oleju, która świeciła tylko na wolnych obrotach. Zgasła dopiero gdy zgasiłem na chwilę silnik i odpaliłem go z powrotem. Sytuacja ta powtórzyła się jeszcze raz po jakimś czasie w identyczny sposób. W sumie od pierwszego razu przejechałem nieco ponad 1000km i na chwilę obecną kontrolka zapala się regularnie, gdy silnik jest maksymalnie na dane warunki rozgrzany, dokładniej wygląda to tak, że jeżdżąc po mieście, czyli wolno i na niższych biegach kontrolka zapala się ciągle na wolnych obrotach. Wystarczy jednak wyjechać za miasto i na kawałku dwupasmówki, gdzie mogę pojechać kawałek na piątym biegu ze stałą większą prędkością kontrolka już się nie zaświeci. Wygląda to tak, jakby przy lepiej schłodzonym silniku problem znikał...
Pierwsze co mi przychodzi na myśl to sprawdzić czujnik ciśnienia oleju. Doradzicie mi gdzie go szukać oraz jaki ewentualnie wiąże się koszt z jego wymianą?? Może ktoś z Was miał taki problem i jaki może być z tego najczarniejszy scenariusz??
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-09-2007, 19:41   

Zacznij od tego by w ogóle sprawdzić jakie masz ciśnienie oleju - może pompa siada.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 17-09-2007, 19:52   

Tak, jestem już umówiony na czwartek z mechanikiem na sprawdzenie ciśnienia, ale lubię wiedzieć wcześniej co mnie może czekać i ile kosztować, tymbardziej do tego samochodu...:)
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-09-2007, 20:27   

Niech tez sprawdzą czy miska nie jest od dołu zagięta bo jak przywaliłeś w coś to przeważnie wtedy blacha miski opiera się o ssak przez co pompa ma problemy ze ssaniem więc kontrolka lubi się zaświecić.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
doli73
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 21:43   

Ursus a jaki olej stosujesz w silniku. Chodzi mi o symbol. Powinien być mineralny czyli 15W40. Tak zaleca producent do tego silnika. Jeśli lejesz 5W40 lub 10W40 to radzę ci zmienić, ponieważ napewno też masz już nabite trochę kilometrów. A pamiętaj że to diesel. Ja jeździłem na pełnym syntetyku 5W40. Mój mechanik mi doradził żebym zmienił na taki jak zaleca producent i się nie czaił. Mimo tego że nie miałem żadnych problemów, przeszedłem na 15W40. Nic mi się nie zmieniło. No może troszkę lepiej pali i ma lepsze kopyto. Ale tak zalecają i tak ma być.
Pozdr......
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 18-09-2007, 13:56   

Jeżdzę na Lotosie 15W/40. Miskę olejową też mam nienaruszoną, zresztą gdyby w tym był problem, to jak mi się wydaje pompa pewnie miałaby większe problemy z zassaniem zimnego gęstego oleju a z umnie jest na odwrót. Kontrolka się świeci gdy auto jest rozgrzane. Dzisiaj rano przy tem. zew. około 13 stopni C przejechałem jakieś 70km i nic. Natomiast gdy wracałem tą samą trasą ale gdy na dworzu było już 25 stopni zapalała się zakażdym razem, gdy jazda sprowadzała się do warunków miejskich.
A co z tym czujnikiem?? Powiedzie mi gdzie on jest?? Jak się domyślam ten czujnik w misce to od poziomu oleju?? Znalazłem jeszcze inny przy głowicy ale to chyba czujnik tem. wody?? Czy ktoś go wymieniał i zna jego cenę??
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-09-2007, 14:57   kontrolka

Lotos 15 W40 to najgorsze co może by na rynku :? wymien olej jak najszybciej na np. Mobila Super 15W40 i nie zdziw sie jak bedziesz miał silnik do remontu Np. panewki korbowe , tylko ci dobrze radzę jako mechanik, bo jak na ciepłym ci świeci kontrolka i pompa sprawna to tylko świadczy o panewkach .
 
 
doli73
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2007, 16:30   

Ursus napisał/a:
Dzisiaj rano przy tem. zew. około 13 stopni C przejechałem jakieś 70km i nic. Natomiast gdy wracałem tą samą trasą ale gdy na dworzu było już 25 stopni zapalała się zakażdym razem, gdy jazda sprowadzała się do warunków miejskich.

Olej jest gesty to ci sie nie świeci. Jak sie rozgrzeje robi sie żadziutki i zaczyna ci sie świecić kontrolka. Myślę ze po rozgrzaniu jest słabe cisnienie. Obawiam sie że mogły sie już panewki skończyć. A jak bierze olej to i pierścionki. Nie chce ci źle wróżyć. Powodzonka
 
 
promo21
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2007, 19:27   

Witam
1,-wymień filtr oleju typu"Man
2-wymień olej w silniku na markowy typu "Castrol,Mobil ale zlituj się NIE na Lotosa
powodzenia
pozdrawiam Przemek
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 19-09-2007, 18:30   

Kurde nic na to nie poradzę, kupiłem ten samochód z wlanym takim olejem:(... jutro dowiem się co i jak z tym ciśnieniem....

[ Dodano: 20-09-2007, 13:46 ]
Cieśnienie przy drobnej nieszczelności (brak odpowiedniej końcówki) wyniosło 1,5 atmosfery. Według mechanika jest ok. Zacznę od wymiany czujnika, potem od razu olej a potem się zobaczy, narazie tak na dobrą sprawę problem się nie pojawia. Wszystko więc wskazuje, że kontrolka świeciła się tylko wówczas gdy na zewnątrz panowała temperatura powyżej 20 stopni... Gdy pojawi się coś nowego zapewne zwrócę się o poradę;)
 
 
 
gelon
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2008, 22:28   

malo jest przypadkow duzej awarii tych silnikow
ja sprowadzam te galanciki i juz mialem 3 przypadki wlasnie takie jak opisujesz,na rozgrzanym silniku i przy niskich obrotach,raz pomogla wymiana oleju,a przy innych jakos samo przeszlo
wiec ja uwazam ze nie ma co sie stresowac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.