Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w EA6A |
Autor |
Wiadomość |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 17-09-2007, 18:49 Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w EA6A
|
|
|
Witam.
Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju w Galancie rocznik 99 z silnikiem 2.0TD. Od razu zaznaczę, że poziom oleju jest prawie na full, nie ubywa go ani nie przybywa.
Problem zaczął się niedawno, przy ostrym hamowaniu zapaliła się kontrolka (czerwona) ciśnienia oleju, która świeciła tylko na wolnych obrotach. Zgasła dopiero gdy zgasiłem na chwilę silnik i odpaliłem go z powrotem. Sytuacja ta powtórzyła się jeszcze raz po jakimś czasie w identyczny sposób. W sumie od pierwszego razu przejechałem nieco ponad 1000km i na chwilę obecną kontrolka zapala się regularnie, gdy silnik jest maksymalnie na dane warunki rozgrzany, dokładniej wygląda to tak, że jeżdżąc po mieście, czyli wolno i na niższych biegach kontrolka zapala się ciągle na wolnych obrotach. Wystarczy jednak wyjechać za miasto i na kawałku dwupasmówki, gdzie mogę pojechać kawałek na piątym biegu ze stałą większą prędkością kontrolka już się nie zaświeci. Wygląda to tak, jakby przy lepiej schłodzonym silniku problem znikał...
Pierwsze co mi przychodzi na myśl to sprawdzić czujnik ciśnienia oleju. Doradzicie mi gdzie go szukać oraz jaki ewentualnie wiąże się koszt z jego wymianą?? Może ktoś z Was miał taki problem i jaki może być z tego najczarniejszy scenariusz?? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-09-2007, 19:41
|
|
|
Zacznij od tego by w ogóle sprawdzić jakie masz ciśnienie oleju - może pompa siada. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 17-09-2007, 19:52
|
|
|
Tak, jestem już umówiony na czwartek z mechanikiem na sprawdzenie ciśnienia, ale lubię wiedzieć wcześniej co mnie może czekać i ile kosztować, tymbardziej do tego samochodu...:) |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-09-2007, 20:27
|
|
|
Niech tez sprawdzą czy miska nie jest od dołu zagięta bo jak przywaliłeś w coś to przeważnie wtedy blacha miski opiera się o ssak przez co pompa ma problemy ze ssaniem więc kontrolka lubi się zaświecić. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 21:43
|
|
|
Ursus a jaki olej stosujesz w silniku. Chodzi mi o symbol. Powinien być mineralny czyli 15W40. Tak zaleca producent do tego silnika. Jeśli lejesz 5W40 lub 10W40 to radzę ci zmienić, ponieważ napewno też masz już nabite trochę kilometrów. A pamiętaj że to diesel. Ja jeździłem na pełnym syntetyku 5W40. Mój mechanik mi doradził żebym zmienił na taki jak zaleca producent i się nie czaił. Mimo tego że nie miałem żadnych problemów, przeszedłem na 15W40. Nic mi się nie zmieniło. No może troszkę lepiej pali i ma lepsze kopyto. Ale tak zalecają i tak ma być.
Pozdr...... |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 18-09-2007, 13:56
|
|
|
Jeżdzę na Lotosie 15W/40. Miskę olejową też mam nienaruszoną, zresztą gdyby w tym był problem, to jak mi się wydaje pompa pewnie miałaby większe problemy z zassaniem zimnego gęstego oleju a z umnie jest na odwrót. Kontrolka się świeci gdy auto jest rozgrzane. Dzisiaj rano przy tem. zew. około 13 stopni C przejechałem jakieś 70km i nic. Natomiast gdy wracałem tą samą trasą ale gdy na dworzu było już 25 stopni zapalała się zakażdym razem, gdy jazda sprowadzała się do warunków miejskich.
A co z tym czujnikiem?? Powiedzie mi gdzie on jest?? Jak się domyślam ten czujnik w misce to od poziomu oleju?? Znalazłem jeszcze inny przy głowicy ale to chyba czujnik tem. wody?? Czy ktoś go wymieniał i zna jego cenę?? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-09-2007, 14:57 kontrolka
|
|
|
Lotos 15 W40 to najgorsze co może by na rynku wymien olej jak najszybciej na np. Mobila Super 15W40 i nie zdziw sie jak bedziesz miał silnik do remontu Np. panewki korbowe , tylko ci dobrze radzę jako mechanik, bo jak na ciepłym ci świeci kontrolka i pompa sprawna to tylko świadczy o panewkach . |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2007, 16:30
|
|
|
Ursus napisał/a: | Dzisiaj rano przy tem. zew. około 13 stopni C przejechałem jakieś 70km i nic. Natomiast gdy wracałem tą samą trasą ale gdy na dworzu było już 25 stopni zapalała się zakażdym razem, gdy jazda sprowadzała się do warunków miejskich. |
Olej jest gesty to ci sie nie świeci. Jak sie rozgrzeje robi sie żadziutki i zaczyna ci sie świecić kontrolka. Myślę ze po rozgrzaniu jest słabe cisnienie. Obawiam sie że mogły sie już panewki skończyć. A jak bierze olej to i pierścionki. Nie chce ci źle wróżyć. Powodzonka |
|
|
|
 |
promo21 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2007, 19:27
|
|
|
Witam
1,-wymień filtr oleju typu"Man
2-wymień olej w silniku na markowy typu "Castrol,Mobil ale zlituj się NIE na Lotosa
powodzenia
pozdrawiam Przemek |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 19-09-2007, 18:30
|
|
|
Kurde nic na to nie poradzę, kupiłem ten samochód z wlanym takim olejem:(... jutro dowiem się co i jak z tym ciśnieniem....
[ Dodano: 20-09-2007, 13:46 ]
Cieśnienie przy drobnej nieszczelności (brak odpowiedniej końcówki) wyniosło 1,5 atmosfery. Według mechanika jest ok. Zacznę od wymiany czujnika, potem od razu olej a potem się zobaczy, narazie tak na dobrą sprawę problem się nie pojawia. Wszystko więc wskazuje, że kontrolka świeciła się tylko wówczas gdy na zewnątrz panowała temperatura powyżej 20 stopni... Gdy pojawi się coś nowego zapewne zwrócę się o poradę;) |
|
|
|
 |
gelon [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2008, 22:28
|
|
|
malo jest przypadkow duzej awarii tych silnikow
ja sprowadzam te galanciki i juz mialem 3 przypadki wlasnie takie jak opisujesz,na rozgrzanym silniku i przy niskich obrotach,raz pomogla wymiana oleju,a przy innych jakos samo przeszlo
wiec ja uwazam ze nie ma co sie stresowac |
|
|
|
 |
|